Péter
8 °C
14 °C

Tenczer Gábor

újságíró Politika

Gyerek3

Kerék10

Szoba0

ElütésSko

Vége a villamosbarát Nagykörútnak Vége a villamosbarát Nagykörútnak

A nagykörúti lámpaprogram régóta szálka volt az autósok és Tarlós István főpolgármester szemében. Lejárt a bűvös 5 év, azonnal visszacsinálták.

április 27. 17:36

A Stadler szerint komolytalan Lázár nyilatkozata A Stadler szerint komolytalan Lázár nyilatkozata

A Hódmezővásárhelyre szánt tramtrain nem kerül a duplájába, csak 16%-kal többe. Lázár szerint ellehetetlenült a projekt.

április 25. 10:49

Újabb csónakház tűnik el a Római-parton Újabb csónakház tűnik el a Római-parton

Kiürítették, a Magyar Kajak-kenu Szövetség visszaadta az államnak, két és fél év múlva bármi épülhet a helyén. Pedig nagy tervek voltak a csónakházzal.

április 24. 18:07

Ha már most ilyen:

18118856 1411859958870612 4586057723374494387 n

A fotót a Metróért Egyesület Facebook-oldalán osztották meg, azzal a hozzáfűzéssel, hogy a felvétel a 6010-es pályaszámú, felújított orosz metrókocsiban készült. Az ilyenek ártanak legtöbbet ennek a járműcserének a megítélésében.

Bíró Endre, az egyesület elnöke a képhez annyit tett hozzá, személyes félelme az, hogy ezek a legalább 30 éves konstrukciójú kocsiszekrények rendkívül silány anyagminőséget biztosítanak. A képen egyébként szerinte egy rossz korrozióvédelemmel ellátott fém tartószerkezeti elem látható, ami két hónap után ledobta a festéket.

A keretes szerkezet kedvéért újra feltesszük a kérdést: hogy fogja ez az orosz metró 30 évig bírni?

A Közlekedési Múzeum hazahozta Nagy-Britanniából az utolsó, az egykori mátyásföldi üzemben tervezett és épített Ikarus autóbuszt. Az Ikarus 489-es Polaris típus akkoriban Európa egyik leginnovatívabb városi autóbusza volt és egyben az Ikarus utolsó sikeres exportterméke. 

„Megmentettük a régi Ikarus-gyár utolsó autóbuszát, amit 15 év szolgálat után most vontak ki a forgalomból Angliában.” – mondta Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója. A napokban Budapestre visszaérkezett busz 2001-ben épült és akkoriban a XXI. század Ikarusának szánták. A típusból összesen 11 darabot gyártottak az Egyesült Királyságba, ahol az Arriva üzemeltetésében közlekedtek. A DAF alvázra épített kocsik teljesen új formatervükkel és új műszaki megoldásaikkal jelentős fejlesztésnek számítottak és a brit városokban napjainkig futottak. 

Bár finanszírozási okokból a rendkívül ígéretes típusból tizenegy kocsinál több nem épülhetett, a legendás Ikarus gyár tervezői és mérnökei bebizonyíthatták, hogy képesek a nyugat-európai piacok megrendelésére is korszerű autóbuszokat tervezni még a 2000-es évek legelején is. Az egykori Ikarus csak a külföldi országokban közel 300.000 autóbuszt tudott egykor értékesíteni, így a magyar buszok közel sem csak a hazai utak emlékezetes legendáinak számítanak. 

Majdnem 200-an tekertek végig vasárnap a Rákos-patak mentén szervezett bringatúrán. A kerékpárosklub közösségi oldalára kitett fotóalbumból kiderül, milyen ma a patak környezete Rákoscsabától a Dunáig.  Hamarosan remélhetőleg kerékpárút épül a Duna és a városhatár között a patak mentén. Addig marad a kissé posztapokaliptikus környezet, ami azonban még így is izgalmas.