Ötmilliárd dollárt ér a Farmville gyártója

2010.04.07. 16:03
Elemzők kiszámolták a legsikersebb online játékokat gyártó Zynga piaci értékét, és megnézték, hogy a vállalatnak milyen nehézségekkel kell megküzdenie a következő években.

Az online közösségi játékok vezető gyártója, a Farmville és a Mafia Wars mögött álló Zynga körülbelül ötmilliárd dollárt érne, ha nem magántulajdonban lenne, hanem a tőzsdén kereskednének a részvényeivel. A vállalat értékét a SecondShares.com elemzői próbálták kiszámítani. Ők rendszeresen készítenek hasonló becsléseket internetes cégekről, például a Facebookról és a Twitterről.

A Zynga értékét a forgalomban lévő részvények száma, a becsült felhasználónkénti bevétel, a növekedésük és más mutatók alapján próbálták kitalálni. Az elemzők szerint a Zynga 2015-re megduplázza értékét, 10 milliárd dollárra.

Virtuális tehenet fejnek

A Zynga havi 237 millió aktív felhasználóval vezető a közösségi játékok piacán, és a hét legnépszerűbb játékból hat az övé. Négyszer több az aktív felhasználója van, mint Playfish-nek, amelyet nemrég vásárolt meg az Electronic Arts 400 millió dollárt. A kínai Tencent Holdings az egyetlen online játékfejlesztő, amely nagyobb a Zyngánál, havi 400 millió aktív felhasználóval.

A felhasználónkénti átlagos bevétel alapján idén körülbelül 500 millió dollárt keres a Zynga. Ez öt év múlva 1,6 milliárd dollárra nő. Jelenleg 9 dollárt ér a Zynga egyetlen részvénye, de most nem nyilvánosan kereskednek vele, akkreditált befektetők vehetnek részesedést a cégben. Ha a tőzsdére vinnék a Zyngát, akkor az elemzők szerint a 18 dollárt is elérné a részvényárfolyama. Ezt a különbséget az elemzők szerint alátámasztja a Zynga néhány erőssége: mindegyik játékban népszerűsíteni tudja a többit, és gyorsan le tudja másolni a riválisai által kitalált újdonságokat.

Beépített buktatók

Persze vannak kockázati tényezők is, amelyek meghatározzák a Zynga további sikereit. A Zynga hat játékából négy elért a csúcsra, azaz vagy nem nőnek tovább, vagy máris hanyatlik a népszerűségük. Ezek közé tartozik a Farmville is, márpedig ez az egy játék termeli ki a Zynga bevételének a felét. Emellett a Zynga túlságosan függ a Facebooktól, és a közösségi portál blokkolta a platformján futó alkalmazások értesítőit - elveszett egy ingyenes reklámfelület, amivel új felhasználókat tudtak becsábítani.

Tavaly novemberben még csak 1 milliárd dollárra értékelték a Zyngát az Electronic Arts-Playfish üzlet alapján, idén februárban a Next Up elemzőcég már 3 milliárd dollárral számolt.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM