Jön a világ első karbonnegatív autója
Az ígéretek szerint a Ye Zi (a kifejezés magyarul falevelet jelent, és a jármű működési elvére utal) több szén-dioxidot vesz fel a levegőből, mint amennyit termel, így ahelyett, hogy szennyezné a levegőt, minden egyes kilométer megtételével tisztítja azt.
A Ye Zi még nagyon messze van attól, hogy sorozatgyártásba kerüljön, az alkalmazott technológiák kiforratlansága és drágasága miatt ezt 2030-ra teszik a szakértők. Már amelyik egyáltalán elhiszi, hogy a koncepció működőképes, a Wired szakírói például fizikai képtelenségnek titulálták az egész ötletet.
Az autó három forrásból nyeri a tervek szerint az energiát, illetve az üzemanyagot. Az első a tetőn elhelyezett, szuperhatékony napelemtábla (ez az egyik fő oka a húsz év múlva tervezett premiernek: a mai csúcstechnológiához képest még 50 százalékot kellene javulnia a napelemek hatékonyságának, hogy hozzák az autó tervei által megkövetelt szintet). Ez a tábla a növények leveleihez hasonlóan nemcsak a napsugárzást használja fel, de a levegőből folyamatosan vesz fel szén-dioxidot is egy speciális, mikrobákból álló bevonat segítségével.
A felvett szén-dioxid aztán a motorban vízzel lép reakcióba, aminek a végeredménye metán, illetve oxigén. Előbbit üzemanyagként tudja használni az autó, ha fogytán a többi forrásból származó energiája, az oxigént pedig simán visszaeregeti kipufogógázként a levegőbe. Ez szintén csak elméletben képes egyelőre az autó meghajtására, mivel az ilyen jellegű technológiák ma még sok problémával küzdenek: túl nehezek, melegszenek, és a szén-dioxid felvétele és átalakítása túl lassan és kis mennyiségben történik.
A harmadik energiaforrást az autó kerekeire szerelt szélkerekek jelentik, amelyek egyrészt a menetszelet használják ki, és nyernek vissza belőle energiát (bár ez logikai bukfencnek tűnik), másrészt az autó álló állapotában gyűjtenek szélenergiát, és töltik a kocsi akkumulátorait.