További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
Az AdTaily nevű lengyel startup egy teljesen új módszert talált ki blogoknak és kisebb oldalaknak, hogy hirdetőket szerezzenek. A kisebb szájtoknak elég nehézkes és időigényes hirdetőt találni, elég sok szervezést igényel. A lengyel startup ezt a folyamatot próbálja leegyszerűsíteni.
A startup lényege, hogy a blog látogatójából néhány perc alatt hirdető lehet. Az oldal tulajdonosa regisztrál az AdTaily.com címen, megad néhány adatot és meghatározza a hirdetési árat. Ez utóbbinál lehet napi, heti, havi árat is megadni, de teljesen egyedi is időtartamot is. Arra is van lehetőség, hogy a rendszer alakítsa ki az árakat, ezt akkor érdemes választani, ha az oldal tulajdonosa használ Google Analyticset, ilyenkor a látogatottsági adatok alapján javasol árat a rendszer. Az ezután generált kódot kell beilleszteni az oldalra. A hirdetések grafikusak vagy statikus képesek, 125x125 pixelesek.
A következő lépés a hirdetők szerzése. Ez úgy történik, hogy az olvasó az oldalra látogat, megtetszik neki a tartalom, rákattint a fent említett bannerre, megnézi az árakat. Ha hirdetni szeretne, kiválasztja az időtartamot és feladja a hirdetést. Fizetni PayPallel lehet. Az oldal tulajdonosa kap egy értesítőt és természetesen lehetősége van visszautasítani a hirdetést, ha nem tetszik neki a tartalma.
Az oldal tavaly augusztus óta működik éles bétaként Lengyelországban. Fél év alatt tízezer oldal és háromezer hirdető csatlakozott. Havonta nagyjából hatszázmillió oldalletöltést produkálnak a csatlakozott szájtok. Havonta harmincezer hirdetést adnak el, a hirdetők között olyan cégek is vannak, mint a Canon, Nestlé, Coca-Cola, Volvo, Ford, UPC. A nagyobb cégeknek személyreszabott kampányokat is ajánlanak, így nem a cégnek kell megkeresnie az összes profilba vágó oldalt, megteszi ezt helyettük az AdTaily.
Az AdTaily Budapesten is bemutatkozott a Barcamp konferencián. Március végén pedig a második helyet érte el egy berlini startpuversenyen. A konferencia után sok magyar felhasználó is feliratkozott a béta tesztelésre, többen ki is próbálták – mondta az Indexnek Julia Krysztofiak-Szopa, a cég nemzetközi ügyekért felelős managere.
A Seoblog szakértője is kipróbálta a rendszert. Írása szerint nagyon könnyű használni, tényleg elég néhány kattintás, hogy egymásra találjon a hirdető és az oldal gazdája. Ugyanakkor van még a rendszerben néhány javítandó hiba.