Friderika
10 °C
17 °C

Legjobb negyedévét zárta az Apple

2010.07.21. 11:50
Jelentősen nőtt az Apple bevétele, még nagyobb mértékben a profitja: mindegyik piacon komoly erősödést tudott elkönyvelni a vállalat, és az iPodokat leszámítva az összes üzletág erőteljesen nőtt.

A várakozásoknak megfelelően jó pénzügyi negyedévet zárt az Apple. A társaság forgalma elérte a 15,7 milliárd dollárt, profitja pedig a 3,25 milliárdot. Ez több, mint amit az eddigi legpontosabb becsléseket közzétevő Turley Muller jósolt: az elemző szerint ugyanis 15,15 milliárd dollár körül kellett volna alakulnia a forgalomnak és 3,1 milliárd körül a profitnak.

Bevételcsúcs

A szakértők hétfőn még azt boncolgatták, hogy képes lesz-e az Apple megelőzni bevételben a Microsoftot. A kaliforniai vállalat eredményeit már tudjuk, azok felülmúlják az elemzői várakozásokat, ha viszont Bill Gates cége csak a megjósolt 15,26 milliárdos forgalmat hozza, elveszti elsőségét. Nyereség tekintetében azonban valószínűleg továbbra is verhetetlen lesz a vállalat, aminél 4,1 milliárdos profitot várnak.

A növekedés az Apple-nél egyébként jelentős. Egy éve még csak 9,7 milliárd dollár volt a forgalom és 1,83 milliárd dollár a profit, ez utóbbi tehát 78 százalékkal nőtt egy év alatt.

A legnagyobb növekedést az európai piac hozta össze, ahol a tavalyi 2,5 milliárd dolláros bevétel után 4,2 milliárd dollárt kapart össze a cég. Arányaiban azonban mégis az ázsiai piac 160 százalékos növekedése a legjelentősebb, ahol most már 1,8 milliárdos bevételt ért el az Apple.

Az egyes iparágak eredményét átnézve kiderül, hogy szinte minden szegmensben növekedés volt tapasztalható. Számítógépből 3,5 millió fogyott a tavalyi 2,6 millió után, egymillió volt az asztali, 2,5 millió a hordozható gép.

Visszaesés is volt

iPodból valamivel kevesebb fogyott, az átlagár azonban nőtt, míg iPhone-ból a tavalyi 5,2 millió után 8,4 milliót értékesítettek összességében 5,3 milliárd dollárért: továbbra is a mobil jelenti az Apple-nek a legfontosabb üzletágat, ez adja a teljes bevétel harmadát.

Arányaiban a legnagyobb növekedést azonban nem a telefonnal, hanem az iPaddel sikerült elérni: a tavaly még nem is létező termékből 3,3 millió fogyott az aktuális negyedévben, 2,2 milliárd dollárt hozzácsapva az amúgy is jelentős bevételhez. Jól látható, hogy a növekedés harmadát az új üzletág felbukkanása okozta.

A vállalat a következő negyedévre már 18 milliárd dolláros bevételt célzott meg.