Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMAz egész úgy kezdődik, hogy a felhasználó kap egy látszólag megbízható üzenetet az egyik ismerősétől. Az egyik üzenet sokkoló videót ígér Miley Cyrusról, a másik Emma Watson nevével kampányol a kattintásokért, a harmadik valami családi perpatvarról készült webkamerás felvételt hirdet, míg a negyedik a 25 legjobb nőt mutatja be.
Természetesen arra kérik a felhasználót, hogy lájkolja az alkalamzást, hiszen ez biztosítja a kártékony kód terjedését - az üzenet eljut az ő ismerőseihez is. Néhány kattintás után a gyanútlan felhasználó eljut egy biztonsági üzenetig, azaz igazolnia kell, hogy valóban ember, és nem csak egy szkript.
Innentől jönnek a durvább dolgok. A felhasználó vagy oda jut el, hogy egy program telepítését ajánlják fel neki (amiben kártékony kód lehet), vagy ráveszik, hogy adja meg a telefonszámát, amivel valójában egy emelt díjas szolgáltatásra regisztrál.
Fél évvel ezelőtt is pontosan ilyen próbálkozások voltak, és csak a mindenkor érvényes biztonsági előírásokat kell betartani: nem telepíteni semmit, nem regisztrálni semmit, és buzgó lájkolás helyett inkább gyanakodni.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM