Marianna
1 °C
10 °C

Mindenki utálja a Facebookot

2011.07.19. 14:59
| Módosítva: 2011.07.19. 14:59
A Facebook ugyan javított egy keveset a tavalyi lesújtó eredményein, de még mindig utolsó az összes weboldal között a fogyasztói elégedettséget mérő American Customers Satisfaction Index felmérésben.

A ForeSee kutatóközpont által évente összeállított listán három kategóriában szerepeltek idén a weboldalak: keresők és portálok, híroldalak illetve közösségi oldalak. Utóbbi kategóriát kissé tágan értelmezte a felmérés, és a Wikipediát hozta ki a legjobbnak, ami a felhasználóktól átlagosan 78 pontot kapott a véleményüket kikérő kérdőíven. A YouTube 74 ponttal végzett a második helyen. A Facebook hiába javított két pontot a tavalyi eredményen, a 66 pontja az utolsó helyre volt csak elég (ehhez hozzájárul az is, hogy idén már nem szerepelt a listában a MySpace, mert egyszerűen nem érkezett róla elég felhasználói visszajelzés).

Elemzők szerint ez azt mutatja, hogy a Facebookot csak megszokásból használják az amerikaiak, de valójában nem szeretik, és a Google+-nak van keresnivalója ezen a piacon. A Google közösségi oldalának bétatesztjébe egyelőre csak meghívóval lehet bekerülni, de így is 10 millió felhasználó lépett be pár hét alatt. A Facebooknak viszont 750 millió tagja van, bár már jó ideje nem a hirdetők számára legfontosabb amerikai és nyugat-európai felhasználók hajtják a létszám növekedését.

A keresőmotorok között a Google-lel voltak a legelégedettebbek a felhasználók (83 pont), de alig maradt le tőle a Bing (82 pont), és az ask.com (80 pont). A híroldalak között a Fox News online kiadása bizonyult a legjobbnak (amit egyébként az amerikai médiában sokan kritizálnak, és a republikánus párt szócsövének tartanak), megelőzve az ABC News-t és az USA Todayt. A CNN és a New York Times a lista második felébe szorult, az utolsó helyen pedig a Huffington Post blogbirodalom áll.