Árpád
3 °C
12 °C

Játékosok pörgetik a Microsoft profitját

2011.07.22. 09:40
Hiába adnak el sok Office 2010-et, a vállalati szoftverek piaca már elég szerényen nő, az pedig egyenesen katasztrofális, amit a Microsoft az online iparban művel. A játékiparban nagyon jó a Microsoft pozíciója, a szórakoztató eszközökért felelős részleg éves forgalma 45 százalékkal nőtt.

Mint az várható volt, a Microsoft rekord bevételt szerzett a június 30-án véget ért negyedévben. A harminchat éves technológiai óriásvállalatnak 17,37 milliárd dolláros forgalma és 5,87 milliárd dollár nyeresége volt. Ez jócskán elmarad a nagy riválisnak tekintett Apple 28,6 milliárdos forgalmától és 7,31 milliárdos nyereségétől.

Ez volt a Microsoft üzleti évének is egyben. A teljes üzleti évben 69,94 milliárd dollár volt a Microsoft forgalma, ami 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az éves profitja 23,15 milliárd dollár.

Az év legnagyobb sikerét a szórakoztató eszközökért felelős részleg érte el. Ide tartozik az Xbox 360, a Kinect, az Xbox Live, valamint a Windows Phone. A részleg negyedéves forgalma 30 százalékkal ugrott meg, 1,49 milliárd dollárra, míg az éves forgalom 45 százalékkal nőtt, 8,91 milliárd dollárra. A siker elsősorban az Xbox 360-nak és a mozgásérzékelős Kinect vezérlőnek köszönhető.

Maga Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója is elismerte, hogy a Windows Phone még nem bombasiker, de ezen változtathat az ősszel megjelenő új verziója (a Mango), illetve a Nokia, ha végre piacra dobja a Microsoft rendszerét futtató okostelefonjait.

A szórakoztató kütyükhöz képest szolid volt a növekedés az üzleti divíziónál, amelyhez az Office irodai szoftvercsomag is tartozik. A negyedévben 5,78 milliárd volt a forgalma, alig 7 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt, és az éves 22,19 milliárdos forgalom is csupán 16 százalékos bővülést jelent. Az Office 2010 gyorsan terjed, már százmilliót aladtak belőle, és a Microsoft abban bízik, hogy a jövőbeni növekedést segíti majd a felhőalapú irodai megoldása, az Office 365.

A szerverek piacán a forgalom csak 12 százalékkal nőtt, a negyedévben 4,64 milliárd dollárra, míg a teljes évben 17,10 milliárdot hozott ez a részleg. Az online szolgáltatások forgalma ugyan jelentősen, 17 százalékkal nőtt, ám a mutató még csak 662 millió dolláron áll, és az egész évben is csak 2,56 milliárd jött össze. Ami azért problémás, mert a divízió durván veszteséges: az mínusz 2,55 milliárd dolláron áll az éves mérlege.