Pandora, Gabriella
7 °C
14 °C

Biztonságosabbá teszi az online vásárlást a Google

2011.10.04. 15:41
A Google kedd reggel jelentette be, hogy elkezdte tesztelni legújabb szolgáltatását a „Google Trusted Store”-t. A program keretében a cég figyeli majd az online áruházak teljesítményét. A megbízhatóság és a vásárolók elégedettsége alapján különböző szintekre sorolják majd a boltokat. Ezen felül, a vállalat akár 1000 dolláros biztosítást is vállal a megbízhatóként azonosított boltokból vásárolt termékekre.

Bár a szolgáltatásról szóló videó már egy hónapja kiszivárgott, semmi többet nem lehetett megtudni a szolgáltatásról egészen a mai hivatalos bejelentésig.

Általános vélekedés, hogy a Google azért támogatja ennyire a web teljesítményének növelését, mert minél jobban működik a szörfölés, annál több reklámot láthatnak a felhasználók. Úgy látszik, a Google-nek érdeke az is, hogy a vásárlási élményt növelje, hiszen a vásárlók sokszor a cég által megjelenített reklámra kattintva jutnak el egy online áruházba. Tehát minél többen bíznak az online áruházakban, annál többen fognak reklámokra kattintani.

Ahogy az eddig csak néhány amerikai városban elérhető eladó oldal, a Google Offers forgalmat hoz, a Google Helyeknél véleményeket írhatunk az offline, valódi üzlettel rendelkező szolgáltatásokról, az AdSense, a Google reklámszolgáltatása forgalmat generál, mostantól a Google Trusted Stores hírnevet biztosít majd az online áruházaknak.

A beszerzési ciklus másik végére tekintve láthatjuk, hogy a Google most indította el a valósidejű analitikai szolgáltatásait, fontos fejlesztéseket végez a Google Walleten, az offline elektronikus fizetési rendszerén. Ezeket mind összerakva úgy tűnik, a cég arra törekszik, hogy létrehozzon egy mindent átfogó vásárlási platformot.