Ilyen lesz az új Gmail
Valaki nagyot hibázott a Google marketinges csapatában, és néhány percre kikerült a YouTube-ra a cég ingyenes levelezőrendszere, a 200 millió netező által használt Gmail felújított, átdizájnolt verziójának bemutató videója. A videót gyorsan levették az oldalról, de szemfüles bloggereknek ennyi idő is elég volt ahhoz, hogy elmentsék. Mint minden hasonló esetnél, most is felmerülhet a gyanú, hogy az egész kiszivárogtatás egy ügyesen megtervezett marketinges akció volt, de ez a végeredményen nem változtat: napvilágra kerültek a Google tervei arról, hogyan alakítja át a levelezőt.
Az új dizájn szellősebb, átláthatóbb, és egyértelműen a Facebook levelezőrendszerére hasonlít a levél tárgya alatti rövid betekintéssel a tartalomba, és a feladó neve mellett annak fotójával. Egy másik jelentős újítás a keresésnél található: eddig a keresési opciókhoz a menüben kellett bolyonganunk, vagy kézzel beírni, ha például olyan levelekre voltunk kíváncsiak, amelyekhez csatolmány is tartozik – az új Gmailben ezek a lehetőségek azonnal felugranak a keresőszó beírásakor, és rögtön lehetőségünk van szűrőt is készíteni a keresési eredményeinkre.
A menüben jó néhány szöveges opciót grafikus ikonok váltottak fel, ezek kicsit az Android újabb verzióiban láthatókra hasonlítanak. Régóta várt újítás az is, hogy a levelezőn belül egyes ablakok (például a címkékét vagy a csetablakét) méretét szabadon változtathatjuk, illetve hogy az ablak átméretezésekor a Gmail automatikusan igazítva a tartalmát az új mérethez, nem kell a gördítősávokat ide-oda tologatni a lekicsinyített ablakban.