Per Twitter-követők elrablása miatt

2011.12.28. 15:34

Tizenhétezer Twitter-követőjének elrablása miatt perelte be egy amerikai internetes cég az egyik volt alkalmazottját. Noah Kravitz eredetileg a Phonedog vállalat nevében írt bejegyzéseket a Twitteren. Amikor azonban otthagyta a céget csupán a felhasználónevét változtatta meg, és magával vitte a vállalat 17 ezer Twitter-követőjét. A mobiltelefonokkal kapcsolatos hírekre specializálódott cég szerint ez felhasználónként havi két és fél dolláros (587 forint) veszteséget jelent a számára.

Kravitz szerint azonban egykori munkáltatója megengedte, hogy továbbra is ezt a felhasználói fiókot használja, amennyiben „időről időre a vállalat nevében is ír bejegyzéseket". A 17 ezres követőtábort – amely időközben 22 ezresre duzzadt – maga Kravitz építette fel, aki négy évig dolgozott a cég bloggereként. Távozása után nyolc hónappal a Phonedog keresetet nyújtott be ellene, azzal az indokkal, hogy a fiók követőinek névsora valójában a vállalat ügyféllistája, amelynek felépítésébe jelentős energiát fektettek.

Jogi szakértők szerint a Twitter felhasználói fiókok vállalati felügyelete rendkívül vitatott kérdés, és a mostani eset kimenetele akár precedens értékű is lehet. Barbara Cookson szellemi tulajdonra specializálódott brit ügyvéd szerint megfelelő húzószemélyiség nélkül nagyon nehéz egy átlagos vállalakozás számára, hogy internetes követőket toborozzon. „Erre csak az igazán erős márkák képesek" – idézte a szakembert a BBC..

Cookson szerint nehéz pontosan meghatározni a Twitter-követők pénzügyi értéket, mivel nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy miért követnek egy bizonyos felhasználót. Másrészt az is kérdéses, hogy egy ilyen névsor mennyiben tekinthető levelezési listának. A szintén szellemi tulajdonra specializálódott Leigh Ellis szerint azonban a Phonedog vállalatnak jók az esélyei, mivel az eredeti felhasználói fiók a vállalat nevén futott. Emiatt pedig azzal lehet érvelni, hogy az twitterezők a vállalat és nem pedig a magánszemély iránti érdeklődésből követték a cég üzeneteit.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM