Fizetett bejegyzést tesztel a Facebook

2012.05.11. 16:01

Egy átlagos bejegyzésünket a Facebookon csupán a barátaink 12 százaléka látja, de a közösségi portál olyan új megoldással kísérletezik, ami jelentősen növelheti a látogatók számát. A Highlight funkció néhány dollár ellenében az átlagos felhasználónak is lehetővé teszi, hogy a fontosnak tartott bejegyzését garantáltan lássák a barátai. Persze a Facebook még csak egy maroknyi felhasználón teszteli a szolgáltatást, és egy ezzel párhuzamos tesztben egy másik maroknyi csoport az ingyenes változattal kísérletezhet. Így könnyen eldönthető, mennyien hajlandóak fizetni ilyesmiért.

Az új szolgáltatás is azt mutatja, hogy a Facebook nem szeretne kizárólag reklámbevételből élni, és aktívan kutatja a pénztermelő lehetőségeket. Ez biztosan megnyugtatja a befektetőket, de a Facebooknak nagyon óvatosnak kell lennie, mert az ingyenes portál könnyen veszíthet a népszerűségéből, ha bizonyos dolgokat csak a tehetősebbek tehetnek meg rajta. A fiatalok körében különösen problémás lehet, ha a gazdagabb társaik pénzen vehetnek maguknak népszerűséget.

A kiemelt bejegyzések ráadásul csökkentik a hírek relevanciáját, hiszen nem azok a bejegyzések kerülnek elénk, amik a Facebook algoritmusai szerint érdekelhetnek minket - például a közeli barátok bejegyzései, vagy amit sok ismerősünk lájkolt - hanem amit valaki fontosnak mondott. A kielemés újabb lehetőséget ad a spamelőknek is.

A Facebook nem tesz fel minden tétet az új kiemelés funkcióra, legalábbis erre utal, hogy Új-Zélandon találkoztak vele először a felhasználók. Ami angol nyelvterület, de eléggé elszigetelt ahhoz, hogy az újdonságok ne jussanak el túl sok emberhez, így ha esetleg nagyon rosszul süt el a dolog, annak sem lesz akkora a hatása.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM