Bagóért vásárolták fel a Digget
Néhány éve a web legmenőbb oldalai között tartották számon a Digg.com közösségi hír- és linkgyűjtő oldalt. A Digg, ha nem is feltalálta, de bevitte a köztudatba és népszerűvé tette azt a hírfogyasztási formát, hogy egy oldalra a felhasználók dobálják be a neten talált érdekes tartalmak linkjeit, majd a többiek szavaznak arról, hogy az tényleg érdekes-e vagy sem. Kellően nagy és aktív közösség mellett ez automatikusan egy nagyon hatékony válogatást eredményez, ami ráadásul nagyon gyorsan reagál a világ eseményeire.
A 2004-ben indult oldal hamar óriási népszerűségre és látogatottságra tett szert, aztán alulmaradt az egészen hasonló alapokon működő nagy konkurens Reddit elleni harcban, végül a Twitter és a Facebook befutása adta meg neki a kegyelemdöfést, ahová a maradék felhasználó is elfordult az ismerőseivel megosztani, hogy milyen érdekességet talált a neten. A hosszas haldoklással együtt a Diggnek még 2012 tavaszán is havi 4 millió látogatója volt.
A szebb napokat is látott oldalt most egy New York-i technológiai befektető cég, a Btetaworks vásárolta fel, mindössze 500 ezer dollárért (a Digg részvényesei emellett részesedést kaptak az új gazda alatt megújuló oldal mögé tett új cégből is). Összehasonlításképpen: a Digget 2008-ban 150 millió dollárra taksálta egy befektetőcég, a Google pedig ugyanebben az évben 200 milliós felvásárlási ajánlatot tett rá.
A Betaworks általában kezdő internetes cégekbe fektet, a legnagyobb sikertörténete a bil.ly linkrövidítő szolgáltatás. A Digget a New York Timesszal közösen fejlesztett News.me szolgáltatással fogják összeolvasztani, amiből a legnagyobb iPaden futó hírgyűjtő alkalmazást próbálják faragni. Ehhez a Digg neve, szoftveres háttere, adatbázisai segítenek majd, de az egykori alkalmazottai nem, azokat nem veszik át. A legtöbben egyébként is elhagyták már a süllyedő hajót, legutóbb a Washington Post vett át az újság online kiadásához 15 Digg-fejlesztőt. Az oldal egykori kitalálója és alapítója, Kevin Rose pár éve a Google-nél dolgozik, ígéretes webes cégek induló projektjeit kutatja fel, amelyekbe a Google-nek érdemes pénzt fektetnie.