Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM
Ajándékküldő alkalmazással próbálja kivenni a részét a valódi pénzforgalommal járó e-üzletelésből a Facebook. A közeljövőben startoló alkalmazás használata három egyszerű lépésből áll.
Elsőként ki kell választanunk azt az ismerősünket, akit meg akarunk ajándékozni, illetve azt, hogy mivel is szeretnénk meglepni a születésnapja, az új munkája, a most született gyereke, vagy akár a szakítása alkalmából. Érdekes megközelítés, hogy csak az ajándék mellé szánt üdvözlő szavakat kell megírnunk, a címet a második lépésben maga a megajándékozott adja meg. A meglepett barát ugyanis azonnal értesítést kap a csomagról, és a kiszállítás pontos helyének meghatározásán túl arra is lehetősége van, hogy megváltoztassa az ajándék bizonyos jellemzőit, például egy póló méretét vagy színét, esetleg a sütemény ízesítését. A harmadik lépésben már csak annyi történik, hogy a futár kiszállítja az ízlésesen becsomagolt ajándékot.
A programhoz száznál több bolt csatlakozott, az ételek, a divat- és lakberendezési cikkek mellett játékok ajándékozása is lehetséges. Már az induláskor meglehetősen széles választék áll azok rendelkezésére, akik a startban érintett amerikai városokban élnek. A terv az, hogy a rendszer néhány hónap alatt válik elérhetővé az Egyesült Államok teljes területén.
Elemzők szerint a Gifts (Ajándékok) rendszerének forgalma eleinte főleg az ötdolláros ajándékkuponok küldözgetésében merül majd ki, aminek a programhoz szintén csatlakozó Starbucks kávézólánc örülhet majd a leginkább.
A Gifts a Facebook korábbról megszokott adatkezelési eljárását alkalmazza. A rendszer lényege, hogy a fizetéshez szükséges bankkártya-adatokat elég az első vásárlásnál megadni, a következő alkalommal már egyetlen kattintással fizetünk, anélkül, hogy újra be kellene gépelni a bankkártyaszámot vagy a biztonsági azonosítót.
A Facebook újítása semmiképpen sem nevezhető forradalminak, a Giftsnek többek között az Amazon vagy az eBay hasonló, de már évek óta eredményesen működő szolgáltatásaival kell megküzdenie. Lényeges kérdés, hogy jelent-e majd üzleti szempontból bármilyen előrelépést a pillanatnyilag a mobil platformok térhódításával küzdő közösségi oldalnak, vagy csak a tőzsdei árfolyam zuhanásának egy újabb mérföldkövét látjuk kialakulni.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM