2012 harmadik negyedévében felgyorsultak a tabkleteladások. Az International Data Corporation piackutató cég adatai szerint a tavaly eladott mennyiség másfélszeresét, 27,8 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon. A piac forgalma a harmadik negyedévben 6,7 százalékkal nőtt a második negyedévihez képest, és 49,5 százalékkal a 2011 harmadik negyedévihez viszonyítva.
Az Android operációs rendszerrel működő tabletek értékesítése a piacvezető Apple kárára emelkedett, ami elsősorban annak köszönhető, hogy az Amazon és a Samsung növelte az eladásait. Az Apple a harmadik negyedévben 14,0 millió táblaszámítógépet értékesített, ami 50,4 százalékos piaci részesedést jelentett, szemben a 2011 harmadik negyedévi 11,1 milliós eladással; ezzel a mennyiséggel a cég tavaly a piac 59,7 százalékát uralta.
A Samsung piaci részesedése 18,4 százalékra nőtt a tavalyi harmadik negyedév óta, ami közel háromszoros növekedés a tavalyi 6,5 százalékhoz képest. A cég idén 5,1 millió táblagépet értékesített, tavaly 1,2 milliót. Az Amazon 2012 harmadik negyedévében 2,5 millió táblagépet adott el, ezzel 9 százalékos részesedést ért el. Az Amazon esetében nem állnak rendelkezésre 2011-es értékesítési adatok, mert csak nemrég jelentkezett a piacon a saját táblagépével.
Miközben az Apple az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 26,1 százalékkal növelte táblagépeladásait, a Lenovo 100 százalékkal nőtt, a Samsung 325 százalékkal, az Asus pedig a Google megrendelésére gyártott Nexus 7-nek köszönhetően 242,9 százalékos növekedést ért el . A többi táblagépgyártó eladásai 38,9 százalékkal csökkentek.