Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Facebook újra feltalálná az online kommunikáció egyik jellegzetes eszközét, az érzelmeket kifejező szmájlit. Az eredetileg egy kettőspontból és egy nyitó vagy záró zárójelből álló jel helyett ma már a legtöbb csevegőprogram és online fórumszoftver színek, animált képeket használ (ma a a Facebook is kis sárga vigyorgó fejre cseréli a kettőspont-zárójelet), de úgy tűnik, a legnagyobb közösségi oldalnak ez nem elég, és még egy lépést tenne a szmájli evolúciójában. A cél az, hogy az érzelmek eddiginél sokkal szélesebb skáláját tudják a felhasználók megjeleníteni a mosolyjelekkel.
A szmájlireform végrehajtására a Facebook a Pixar egyik grafikusát, Matt Jonest kérte fel, akinek a vázlataiból a Buzzfeed közölt most néhány tucatnyit. A Pixar a lehető legjobb választás volt a munkára, hiszen a legendás animációs stúdió híres arról, hogy filmjeiben olyan figurákat, vagy élettelen tárgyakat ruháznak fel érzelmekkel, amelyekről az ember nem gondolná, hogy egyáltalán lehetnek arckifejezéseik (gondoljunk csak a Verdákra). Jones a facebookos szmájlizás mellett egyébként jelenleg egy egyelőre cím nélkül álló, 2015-re elkészülő Pixar-filmen dolgozik az Up és a Szörny Rt. rendezőjével, Pete Docterrel.
A szmájli megújításában a grafikusnak egy pszichológus, Dacher Keltner, a kaliforniai Berkeley egyetem professzora segít, akinek az érzelmek és az arckifejezések a specialitása. Hogy a Facebook hogyan fogja felhasználni a munkájuk eredményét, és hogy az több lesz-e, mint a szmájlik egyszerű újrarajzolása, egyelőre nem tudni.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM