A Facebook megreformálná a szmájlit

2013.02.11. 18:40

A Facebook újra feltalálná az online kommunikáció egyik jellegzetes eszközét, az érzelmeket kifejező szmájlit. Az eredetileg egy kettőspontból és egy nyitó vagy záró zárójelből álló jel helyett ma már a legtöbb csevegőprogram és online fórumszoftver színek, animált képeket használ (ma a a Facebook is kis sárga vigyorgó fejre cseréli a kettőspont-zárójelet), de úgy tűnik, a legnagyobb közösségi oldalnak ez nem elég, és még egy lépést tenne a szmájli evolúciójában. A cél az, hogy az érzelmek eddiginél sokkal szélesebb skáláját tudják a felhasználók megjeleníteni a mosolyjelekkel.

A szmájlireform végrehajtására a Facebook a Pixar egyik grafikusát, Matt Jonest kérte fel, akinek a vázlataiból a Buzzfeed közölt most néhány tucatnyit. A Pixar a lehető legjobb választás volt a munkára, hiszen a legendás animációs stúdió híres arról, hogy filmjeiben olyan figurákat, vagy élettelen tárgyakat  ruháznak fel érzelmekkel, amelyekről az ember nem gondolná, hogy egyáltalán lehetnek arckifejezéseik (gondoljunk csak a Verdákra). Jones a facebookos szmájlizás mellett egyébként jelenleg egy egyelőre cím nélkül álló, 2015-re elkészülő Pixar-filmen dolgozik az Up és a Szörny Rt. rendezőjével, Pete Docterrel.

enhanced-buzz-wide-11796-1360285059-7

A szmájli megújításában a grafikusnak egy pszichológus, Dacher Keltner, a kaliforniai Berkeley egyetem professzora segít, akinek az érzelmek és az arckifejezések a specialitása. Hogy a Facebook hogyan fogja felhasználni a munkájuk eredményét, és hogy az több lesz-e, mint a szmájlik egyszerű újrarajzolása, egyelőre nem tudni.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM