Univerzális gesztusvezérlés kamera nélkül
A nagyközönség számára is elérhető mozgásérzékelős vezérlést a Nintendo hozta el a Wii-vel 2006-ban, majd a következő években a Microsoft és a Sony is piacra dobta a saját rendszerét, a Kinectet, illetve a Move-ot. A három közül a Kinect a legalkalmasabb arra, hogy a konzolos játékok irányításán kívül egy számítógépre kötve más célokra is használják. Az eszközök hátránya, hogy a használatuk helyhez kötött, mivel a működésükhöz elengedhetetlen egy fixen telepített érzékelő vagy kamera.
A Waterlooi Egyetem három végzős mechatronikai mérnökhallgatója által alapított Thalmic Labs fejlesztetése, a MYO más elven működik. A karpántot az alkaron kell viselni, ahol az érzékeli az izmok által keltett elektromos aktivitást és a kar mozgását, és semmilyen külső eszköz vagy kamera nem kell hozzá.
A MYO-ról egyelőre kevés konkrétumot lehet tudni. A cég ígérete szerint Windows és Mac OS operációs rendszerekkel fog együttműködni, de a MYO API segítségével külső fejlesztők is készíthetnek majd alkalmazásokat. A legfontosabb kérdés persze az érzékelés sebessége és pontossága, valamint a késleltetés ideje; ezekről az első fejlesztői darabok tesztelésekor kaphatunk majd valós képet. A vezérlést egy ARM processzor végzi, az energiaellátást egy lítiumion-akkumulátor biztosítja, a kommunikációhoz Bluetooth 4.0-et használnak.
A termék még nincs kész, a fejlesztők remélik, hogy a MYO év végétől kereskedelmi forgalomba kerülhet. Aki az első szállítmányból szeretné megvásárolni, 149 dollárért rendelheti elő az eszközt.