Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Facebook pár napja kürtölte szét az amerikai sajtóban, hogy az oldal, azon belül is az üzenőfal gyökeres átalakítására készül, és az új látványterveket március 7-én mutatják be. Egy nappal a sajtókonferencia előtt a TechCrunch elrontotta a meglepetést, és bennfentes forrásokra, névtelenséget kérő Facebook-fejlesztőkre, és a közösségi média hirdetési piacának fontos szereplőtől származó információkra hivatkozva elárulta, mire készül Mark Zuckerberg. Eszerint a nagy átalakítás lényege az lesz, hogy az eddigi ömlesztett, és korlátozott szűrési lehetőségekkel megtámogatott üzenőfali hírfolyamunk helyett több, témák szerint szétválogatott hírfolyamotkapunk. Külön lesz fala a státuszüzeneteknek, az ajánlott linkeknek, a feltöltött fotóknak, videóknak, és a zenéknek, amiket az ismerőseink éppen hallgatnak. Ezzel párhuzamosan az üzenőfalak kinézete is megváltozik, a képek nagyobbak lesznek, és többféle, látványosabb hirdetések kerülhetnek bele.
A facebookos üzenőfal kinézete és funkcionalitása gyakorlatilag a 2006-os indulás óta változatlan, miközben az oldal más részei, például a profiloldal a Timeline megoldás bevezetésével óriási változásokon esett át. Az ömlesztett hírfolyam ugyan kapott pár éve egy kapcsolót, amivel elvileg a legfrissebb és a legfontosabb bejegyzések megjelenítése között választhattunk, de ez a gyakorlatban csak annyit jelentett, hogy újrakeverve, más sorrendben adta ki ugyanazt a tartalmat a rendszer. Az új megoldással az oldal tetején egy menüsorból választhatjuk ki, milyen típusú tartalmakra akarjuk szűkíteni a hírfolyamunkat.
A rendszer valójában nem annyira drasztikusan új, mint gondolnánk, a különféle menük mélyén elrejtve már léteznek egy ideje téma szerint szűkített hírfolyam-elérési lehetőségek, ezek közös jellemzője, hogy a kutya sem használja őket, éppen azért, mert sokat kell bogarászni a menüpontok között, hogy megtaláljuk őket. Erre a felhasználók 99 százaléka nem hajlandó, valószínűleg csak tesztelési céllal került be a rendszerbe 2011-ben a zenei hírfolyam (az ismerőseink zenés alkalmazásai által posztolt híreknek, a lájkolt zenészek oldalairól származó bejegyzéseknek, az ismerőseink aktivitásának zenei oldalakon), vagy 2012-ben a Pages feed, amiben csak olyan bejegyzések jelennek meg, amiket nem az ismerőseink, hanem az általunk kedvelt oldalak, miniközösségek írtak. Létezik egy Notes feed is, amiben a hosszabb, a normál státuszüzenetek terjedelmi korlátait túllépő bejegyzéseket gyűjti össze a Facebook.
A csütörtöki bemutatón a kiszivárgott hírek szerint ezeket az eddig elrejtett, speciális hírfolyamokat gyűjti majd csokorba a Facebook, kiegészítve még néhány tematikus csatornával, mint az oldalra (vagy az Instagramra) feltöltött fotóké, a belinkelt weboldalaké, vagy a videóké. Persze emellett a régi, ömlesztett tartalom is elérhető marad.
Az üzenőfalak grafikai designja is megváltozik, nagyobb, szélesebb hely jut majd a képeknek és a szöveges tartalmaknak is, ez pedig azzal jár, hogy nagyobb méretűek lesznek a hírfolyamokba beágyazott reklámok is (egyes források szerint ez a hirdetési árak emelésével is fog járni). Hogy a Facebook által eddig elutasított videós, flash-es, animáló, zenélő, automatikusan induló, külön rétegben felugró hirdetések, amelyek a hagyományos hírportálokat világszerte elborítják, vajon megjelennek-e a közösségi oldalon is a nagy újradesignolással, egyelőre nem tudni. Az biztos, hogy a tőzsdei belépés után a mélybe zuhant, és az induló szintet azóta sem elért részvényárfolyam emeléséhez a cégnek a bevételei felturbózására lenne szüksége, ehhez pedig a látványosabb, hatékonyabb, ezáltal drágábban eladható, de egyúttal idegesítőbb reklámok engedése lenne az egyik lehetséges út.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM