Mihály
25 °C

Keresésben erősít a Google Térkép

2013.05.22. 13:28

Nyáron elérhetővé válik a Google Térkép új verziója, amely már első ránézésre is más, mint amit megszoktunk. Nagyobb hangsúlyt kap maga a térkép, a böngészőablak nagy részét elfoglalja. Ennek köszönhetően jobban átlátjuk a környéket, az utcák és helyek neve jól olvasható, és aprócska ikonok jelzik az érdekesebb helyeket – éttermeket, boltokat, intézményeket és BKV-megállókat.

Érthető iránymutatás

Minden funkciót a bal fölső sarokban elhelyezett keresősávval tudunk elérni, és ha az üres mezőbe klikkelünk, a Térkép rögtön felajánlja, hogy megmutatja a környékbeli utak forgalmát, a tömegközlekedési útvonalakat, és felsorolja a legutóbb keresett helyeket is. Innen már csak egy gombnyomás kell ahhoz, hogy elnavigáljuk magunkat valahová, és jelenleg ez az új Google Térkép legjobb funkciója.

Vegyünk egy nagyon egyszerű példát: a munkahelyünkön vagyunk, és sushit szeretnénk ebédelni. Ha régi felhasználók vagyunk, akkor valószínűleg már megadtuk a munkahelyi címünket a Google-nek, így egyetlen kattintással kiválaszthatjuk kiindulópontként. A következő lépésben elég bírni célnak azt, hogy sushi, és a Google Térkép felsorolja nekünk a lehetséges célpontokat.

Budapesten nincs túl sok japán étterem, így viszonylag könnyű választani. Sajnos a listán még nem írja, hogy melyik milyen távolságban van, pedig az nagy segítség lenne, így a helyismeretünk alapján döntöttünk a Bécsi úton lévő Sushi Sei étterem mellett.

A Google Térkép először autós útvonalat ajánl, de átválthatunk tömegközlekedésre vagy gyalogos útvonalra. A későbbiekben remélhetőleg a kerékpárutak is felkerülnek a térképre, ez az opció egyelőre nem elérhető. Bármelyik közlekedési módot választottuk, a Google legalább két javaslatot tett, amelyek közt nem volt nagy különbség. Az útmutató gyönyörű és érthető: a kék pöttyök a gyalogos szakaszokat, a világoskék vonal a buszutat, a sárga a villamost, a sötétkék a metrót jelöli. Rányomva a “more options and times” gombra később induló járatokat is találunk, és a térkép mellett végignézhetjük, hogy hol kell átszállnunk.

Idegen utcákon

Ha nem útvonalat, hanem csak egy címet akarunk felkutatni, akkor a keresősáv alatt találjuk meg az utcanézet (Street View) linkjét, és egy látványos zoomolás után máris elkezdhetjük a virtuális sétánkat. Ugyanitt nézhetjük meg a helyről készült fotókat is. Egy hotelnél például a nemcsak az épületről és a környékről találunk fényképeket, hanem a szobákról és az étteremről is.

Itt megjelenik a hely weboldala, telefonszáma, a róla készült értékelések, és egy kattintással továbbléphetünk a Google Plus oldalra, ahol már szobafoglalási információkat is találunk. A varsói Hotel Westinben például jövő héten húszezer forintba kerülne egy éjszaka.

Ha már nyitva van előttünk a környék, akkor az “éttermek” keresőszóra (így, magyarul beírva) előbukkannak a kis piros ikonnal jelzett éttermek. Úgy tűnik a varsói hotel közelében a Folk Gospoda nevű étterem a legjobb, ez kapta a legtöbb értékelést és legjobb pontszámot (4,4). Ha rákattintunk a kereső alatt felbukkanó linkre, ami elvileg a legjobb eredmények listájára vezet, akkor már nem találkozunk ennek az étteremnek a nevével, és a toplistán a 4,2 csillaggal értékelt Restauracje 99 a legjobb ajánlat. Emiatt egyelőre nem tűnik teljesen megbízhatónak az ajánlórendszer, de reméljük, hogy a Térkép végleges változatában már pontosabb ajánlatok lesznek. Az mindenesetre a képeinken jól látszik, hogy milyen óriási különbség van az Térképek aktuális verziójához képest.

A legmenőbb dolgok

A Google Térkép extra látványosságokat is kínál, a New York-i felhőkarcolókat például háromdimenziós modellként tekinthetjük meg, míg a budapesti épületek egyelőre laposak. Ugyanakkor az is igaz, hogy ez a nézet igencsak megizzasztotta a számítógépünk grafikus kártyáját, és semmilyen haszna nincs annak, hogy a hatalmas épületek közt tetejének magasságában járjuk be a szűk utcákat. Meg kell elégednünk azzal, hogy be tudjuk járni a magyar hegységeket, és nemcsak a Földet, de a fölöttünk lévő felhőzetet is megnézhetjük távolból, mintha az űrből szemlélődnénk.

A Google Térkép újításai lenyűgözők, nagyon várjuk, hogy nyilvánosan elérhető legyen ez a verzió. A mostani változat az új kipróbálása után már használhatatlanul egyszerűnek látszik.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!