A Facebook is hírolvasón dolgozik

2013.06.24. 17:07

Az elmúlt hetekben már felröppent a hír, hogy a Facebook valamilyen hírolvasó alkalmazáson dolgozhat. Többen is arra számítottak, hogy a cég az újdonságot a múlt csütörtökön tartott sajtótájékoztatón jelenti be, ám az végül nem erről, hanem az Instagram videós lehetőségeiről szólt. Ugyanakkor a Facebook által közel két hete bevezetett hashtag funkció is azt mutatja, hogy Mark Zuckerberg komolyan gondolta azt, hogy céljaik között szerepel a legjobb hírolvasási élmény nyújtása a közösségi oldal felhasználói számára.

A Wall Street Journal egyik riportere szerint viszont a Facebook tényleg dolgozik egy Flipboardhoz hasonló hírolvasó alkalmazáson, amire cégen belül egyelőre Reader néven hivatkoznak. Az újságíró forrásai szerint az alkalmazás fejlesztése már egy éve elkezdődött, a Facebook tehát már jóval korábban szemet vetett a hírolvasói piacra, minthogy a Google bejelentette a Reader lekapcsolását. Sőt, valószínűleg ennél jóval többről van szó, és a Facebook nem csak egy szimpla Reader utódot akar piacra dobni, hanem egy olyan komplett megoldást, aminek segítségével megoldhatja, hogy a Facebookozók a szokásos közösségi tevékenység mellett az oldalon keresztül tájékozódjanak az aktuális hírekről, és egyúttal itt olvassanak nagyobb lélegzetvételű írásokat is, ez ugyanis jócskán megdobhatná a hirdetési bevételeket.

A közösségi oldal egyik legnagyobb problémája jelenleg, hogy bár tagjai összességében sokat használják, a felhasználási módra jellemzőbb a többszöri, rövidebb időtartamú és célirányos aktivitás. A régen népszerű beépített játékok helyét átvették a natív mobilos játékok, a csevegési lehetőséget pedig sokan a különálló Facebook Messenger alkalmazáson keresztül használják, így egyre kevesebb az olyan felhasználó, aki hosszabb időt tölt az oldalon, ezért aztán a reklámok megjelenítése is nehezebb. A cég ezt oldhatja meg azzal, ha olyasmivel egészíti ki eddigi szolgáltatásait, amiben az emberek hosszabb, összefüggő periódusokat töltenek, és az olvasás közben több reklámmal is találkozhatnak.

A Facebook leginkább hatalmas aktív felhasználói bázisára támaszkodhat, ha be akar törni a híraggretátor alkalmazások zsúfolt táborába. A Google Reader által hagyott űrt számos cég próbálja betölteni, és a magazinszerű olvasási élményt már évek óta kínálja a Flipboard, Zite és a Pulse. A WSJ szerint a várható megjelenési dátumról még a cégen belül sem született döntés.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM