20 milliárd dollárt ért egy Twitter-üzenet

2013.08.15. 13:55

Január óta nem járt az Apple részvényárfolyama a lélektani 500 dolláros szint felett, tegnap azonban egy váratlan, nagyjából 5 százalékos ugrással sikerült elérnie ezt a sávot. Ez részvényenként 25 dolláros emelkedést jelent délután kettő és négy között, ami a cég tőzsdei értékét nagyjából 20 milliárd dollárral tolta feljebb két óra alatt. Az egész oka pedig nem egy pénzügyi riport nyilvánosságra hozása vagy új termék bejelentése, hanem annyi, hogy Carl Icahn milliárdos befektetőguru fellépett a Twitterre és posztolgatni kezdett.

Icahn neve legutóbb a Dell potenciális felvásárlójaként forgott a médiában, előtte pedig a Yahoo egyik résztulajdonosaként kardoskodott amellett, hogy el kéne adni a céget a Microsoftnak. Egyébként 77 éves, a vagyonát 20 milliárd dollárra becsülik, régebben vegasi kaszinókban utazott, de 2008-ban kiszállt, eladta az összes részesedését 1,3 milliárd dollárért, ami pont egymilliárddal volt több, mint amennyivel beszállt az üzletbe. Magyarán Icahn igazi nagypályás a techcégek szuperbefektetői között.

Icahn annyit írt a Twitteren, hogy a befektetési alapjának egy rakás pénze van Apple-részvényekben, amiket jelenleg súlyosan alulértékeltnek lát, és egyébként még aznap beszélni fog a cég vezérigazgatójával, Tim Cookkal. Később ezt azzal toldotta meg, hogy megvolt a beszélgetés, és azt javasolta, hogy az Apple vásároljon fel a piacon egy nagyobb adagot a saját papírjaiból, amíg azoknak ilyen alacsony az ára (ezt egyébként több tőzsdei szakértő javasolja már jó ideje, mivel az Apple-nek óriási készpénzállománya van). A két üzenet hatására az Apple-részvány megugrott - mivel a második már tőzsdezárás után érkezett, annak hatását csak a másnapi nyitáskor mutatta az árfolyam, ami egészen 504 dollárig emelkedett az előző nap reggeli 469-ről.

A Twitter-üzenetek nagyobb mozgást idéztek elő az Apple piaci értékében, mint például a Tesla Motors vagy a Netflix teljes piaci értéke, vagy akár a Twitteré. A befektető júniusban lépett be a mikroblogra, de eddig csak kisebb, személyes posztokat tett ki, például arról, hogy a Forbes magazin címlapjára került, vagy hogy másnap a Bloomberggel lesz interjúja.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM