Facebook miatt bukhatjuk a hitelt

2013.08.28. 10:16

Meggondolatlan lájkjaink és az adósságukat késve visszafizető ismerőseink ronthatják az amerikaiak hitelképességi mutatóit. A hitelintézetek általában a számlatörténetünk, a korábbi hiteleink alapján döntenek arról, hogy érdemes-e újabb kölcsönt folyósítani. De ők is nagy bajban vannak akkor, amikor a tiszta lappal induló ügyfelekről kell döntést hozniuk. Márpedig számos oka lehet, hogy valakinek nincs még számlatörténete: a bevándorlók és felnőtté válva első bankszámlát megnyitó ügyfelek sem tudnak semmit felmutatni.

Erre azt találták ki a hitelintézetek, hogy megvizsgálják az online múltunkat. A Fülöp-szigeteken, Venezuelában és Mexikóban működő Lenddo például a Facebookon néz körbe, hogy vannak-e késve fizető adósok az ismerősi köreinkben. Az még rosszabb, ha a lájkok azt mutatják, hogy pont ők a legjobb barátaink.

Az évente tízmillió kölcsönszerződést kötő német Kreditech nem elégszik meg a Facebookkal, összesen nyolcezer különféle adat tud megvizsgálni az ügyféllel kapcsolatban, beleértve például az Amazonon és Ebayen tett vásárlásait is. De náluk már az is előnyt jelent, ha az ügyfél alaposan átolvassa a weboldalukra kitett tájékoztatót. Csupa nagy betűvel töltötte ki az adatait? Nem volt jó ötlet, ez mínusz pontot ér.

A vállalati ügyfeleknek is hozzáférést kell biztosítaniuk az online fiókjukhoz. A Kabbage nevű hitelezőcéget a kereskedők beengedhetik a PayPal és eBay fiókjukba, így a cég nyomon tudja követni a forgalmukat. A Kabbage azt állítja, mindössze hét perc alatt meg tudja állapítani egy ügyfél hitelképességét, és ha mindent rendben talál, azonnal utalja is a kölcsönt. Náluk is előnyt jelent, ha hozzáférnek az ügyfél Facebookjához és Twitteréhez. Aki használja ezeket a kommunikációs csatornákat, és rendesen kommunikál az ügyfeleivel, valószínűleg az üzlet többi részét a kezében tartja.

Nem lehet kizárólag a közösségi hálózatokra hagyatkozni, mert az ügyfelek könnyen létre tudnak hozni hamis profilokat. De nem érdemes ezzel vacakolni, mert akiről egyszer kiderül, hogy mégiscsak rossz adós, annak jelentősen romlik majd a hitelmutatója, és azt már nem könnyű helyreállítani néhány jól irányzott lájkkal.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM