Kártérítést kap, akit kihasznált a Facebook

2013.08.28. 15:57

Körülbelül 614 ezer felhasználó kap fejenként 15 dolláros kárpótlást a Facebooktól, mert a személyes adataik engedély nélkül jelentek meg a közösségi portál hirdetésein. Becslések szerint ennél nagyságrendekkel több, körülbelül 150 millió felhasználó adatai szerepeltek a Szponzorált történetek néven futó hirdetésekben, de csak azok kapnak pénzt, akik válaszoltak a cég korábban elküldött levelére. A személyes adatokat védő civil szervezetek is kapnak valamennyit a 20 millió dolláros csomagból.

A Facebook peren kívül kötött megállapodást az öt felperessel, akik még 2011-ben nyújtották be keresetüket a cég ellen. A felperesek azért nyújtottak be panaszt a bíróságon, mert a megkérdezésük nélkül szerepelt a nevük a Szponzorált történetek reklámjaiban, nem kaptak semmit cserébe, és nem is tudták megakadályozni, hogy a nevük további hasonló kampányokban szerepeljen.

Richard Seeborg bíró elismerte, hogy a fejenkénti 15 dollár viszonylag kis összeg, de a felperesek nem tudták bebizonyítani, hogy bármilyen kár érte volna őket, a Facebook sem sértette meg vitathatatlanul a hatályos törvényeket, és a közösségi portál csupán 73 millió dollárt keresett 150 millió tag adatait felhasználva, ami alig több mint fejenként féldolláros bevétel.

A megállapodás azonban arra is kitér, hogy a Facebooknak módosítania kell a portál beállításait, hogy a felhasználók jobban tudják szabályozni személyes adataik használatát.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM