A régóta tartó rivalizálás ellenére úgy tűnik, összeborul a két behemót – kommentálta a cnet.com a hírt, hogy a Google Facebook-reklámokat fog árulni. A hírt a Google jelentette be, felhasználóiknak a Double Click részleg fogja lehetővé tenni, hogy facebookos hirdetéseket is vásárolhassanak a Facebook Exchange-en (FBX) keresztül.
Az FBX a cookie-kat elemezve figyeli a felhasználók böngészési szokásait a Facebookon kívül, hogy olyan termékeket kínáljanak fel a reklámokban, melyek iránt a felhasználók már érdeklődést mutattak korábban.
„Az együttműködés a Google sikerének egyik záloga, ezért nagy örömmel jelentjük be, hogy ügyfeleink sikere érdekében együttműködünk a Facebookkal″ – írta Payam Shodjai, a DoubleClick vezető menedzsere blogjában.
A cnet.com szerint a hír nagy jelentőséggel bír a reklámszakmában. Amikor az FBX idén elindult, a Google-t feltűnő módon nem hívták meg a felületre, ami egyértelműen elutasító gesztus volt a piac legnagyobb szereplője felé.
Ugyan nem világos, most miért kezdtek mégis együttműködni, de máris nyilvánvaló, hogy a megegyezés mindkét félnek kedvező lesz. A DoubleClick az online reklám nagyágyúja, az FBX pedig egy izgalmas betörési lehetőség a Facebook-felhasználók milliárdos piacára.