A Facebook bejelentette, hogy új dizájnt kapott a like gombjuk. Ez az a gomb, amely internetes oldalak millióin jelenik meg, hogy a felhasználók egy kattintással jelezzék, tetszik nekik az adott tartalom és egyúttal a Facebook falukra is posztolják azt.
A legfontosabb változás, hogy elhagyják a felfelé mutató hüvelykujjat. Helyette kék színű háttéren egy F betű és a like felirat jelenik meg. Nehézséget okozott, hogy a gombot úgy kellett kialakítani, hogy a különböző nyelvi változatoknál se essen szét az egész.
Ling Bao termékmenedzser szerint egyáltalán nem egyszerű átformálni egy olyan gombot, amit ennyien ismernek és használnak naponta. Ennek a gombnak egységessége ellenére nagyon sok megjelenési formája van és nagyon sokféle kontextusban használják.
A like gombot 2010-ben mutatta be a közösségi oldal, mára már 7,5 millió oldalon jelenik meg, naponta 22 milliárdszor látják az internetezők. Nagyon fontos része a Facebook stratégiájának, a like és a megosztás gombok a forgalom jelentős részét rántják be.
A Facebook mindkét gombot megváltoztatta és fokozatosan teszi elérhetővé a következő hetekben. Az oldal tulajdonosának semmit nem kell tennie annak érdekében, hogy már az új dizájn várja a látogatókat, automatikusan frissül majd a gomb. Nem mindenkinek egyszerre, de néhány hét alatt túl akarnak lenni az átalakuláson.