A Microsoft már 2011-ben megvásárolta a Skype-ot, de a kínai üzletágat egészen mostanáig a TOM Online irányította. Ez utóbbi része a TOM Groupnak, amely az ország egyik internetes vállalata. A Microsoft úgy mutatja be a TOM-ot, mint a cég, amely segít a kínai fogyasztókhoz eljuttatni a Skype-ot, egy módosított verziót kínálva, amely megfelel a kínai jogszabályoknak is.
Ennek azonban hamarosan vége, a Microsoft ugyanis úgy döntött, átveszi a kínai üzletág feletti irányítást is. A TOM november 24-én adja át az egészet az amerikai vállalatnak.
A bejelentéssel egyszerre azt is nyilvánosságra hozták, hogy a Skype kínai felhasználónak a száma átlépte a százmilliót. Nem teljesen világos, hogy a Microsoft miért vonakodott átvenni a részleget, hiszen hatalmas hirdetési potenciál van a kínai piacon.
Amikor a Skype nemrég megünnepelte tizedik születésnapját, bejelentették, hogy regisztrált felhasználóinak a száma elérte a 300 milliót. A kínai százmillió ennek az egyharmadát jelenti, ami igencsak jó adat.