Itthon is sok a Facebook-függő

2013.11.11. 13:46
Az ArvaliCom kommunikációs ügynökség 2013-as, 503 fős, online, kérdőíves kutatása szerint a magyarok többsége ugyan minden további nélkül meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook-felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. Csak 3,6 százalék tartja magát függőnek, de 14,3 százaléknál fordult már elő, hogy szex helyett inkább a Facebookot választotta.

A magyar kutatás szerint a Facebook-használat csökkenése csak meghatározott fejlett piacok legfiatalabb korosztályaira jellemző: a magyarok 45 százaléka egyre több időt tölt el a közösségi oldalon. A megkérdezettek 64 százaléka nő, kiegyensúlyozott korosztályi megoszlással a 18–60-as korosztályon belül. Harminc százalékuk budapesti, 49 százalék városban él.

A kutatásból kiderült, hogy a közhiedelemmel ellentétben csak a munkahelyek 8 százaléka tett már lépéseket a Facebook korlátozására, és a megkérdezettek csupán 5 százalékának volt valamilyen problémája Facebook-aktivitása miatt a munkahelyén.

A válaszadók 88 százaléka naponta, ezen belül 55 százalék többször is használja az oldalt, ráadásul 40 százalékuk alkalmanként és átlagosan egy óránál is többet tölt a Facebookon. A megkérdezettek 8 százalékát idegesíti az oldal, 30 százalék kifejezetten szereti, 15 százalék már nem is tudna élni Facebook nélkül.

Ugyanakkor 55 százalék minden további nélkül el tudná képzelni, hogy az oldal nélkül létezzen. A megkérdezettek 75 százalékánál csak kiegészítő, közel 22 százalék életében viszont fontos szerepet játszik a Facebook. Csak 3,6 százalék vallotta magát függőnek. A megkérdezettek 97 százaléka állítja, hogy hasznos információkat talál az oldalon.

A lakosság 64 százalékát nem zavarják a hirdetések, a többiek szerint viszont túl sok van. A potenciális hirdetéskattintók aránya 85 százalék. Visszaszorulóban vannak a nyereményjátékok, több mint 80 százalék csak ritkán él ezekkel. A like-láz viszont még tart: a felhasználók 34 százaléka ötvennél is több oldalt kedvelt már.

Szex helyett Facebook

Arra a kérdésre, hogy vajon az életünkben még befellegzik-e a Facebooknak, 74 százalék válaszolta, hogy a Facebook mindent túlél, de többségük szerint egyre több kihívója akad majd. Az is kiderült, hogy a Linkedin népszerűsége már megelőzi a Twitterét.

A megkérdezettek 20 százalékánál már legyőzte a Facebook a szexet, sőt, 6 százalék szerint „mindig a Facebook győz”. Csak a megkérdezettek 36 százaléka gondolja, hogy párja nem lép be az oldalára, míg 33 százalékuk csak nem tud róla. A megkérdezettek 15 százalékának okozott már párkapcsolati problémát a facebookozás, 3 százalék szakított is emiatt.

Míg az állatok és babák egyelőre még keveseket idegesítenek (11 és 8 százalék), az idézetek már a felhasználók közel ötödét. Arra a kérdésre, hogy mi zavarja leginkább a felhasználókat, leginkább a gyakran posztoló ismerősöket (25 százalék), a nyereményjátékokat (35 százalék) és hirdetéseket említették (53 százalék).

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM