Eufrozina, Kende
8 °C
20 °C

Úgyse fogja végigolvasni ezt a cikket

2014.02.16. 15:54

Szinte semmilyen összefüggés nincs aközött, hogy az emberek mit olvasnak el valójában, és hogy mit osztanak meg a közösségi oldalakon – írta a Twitteren Tony Haile, a netes forgalom mérésével foglalkozó Chartbeat vezérigazgatója abban a vitában, amikor ahhoz a vitához szólt hozzá, ami a facebookos megosztások alapján a közösségi oldal egyik legnépszerűbb oldalának számító Upworthyről alakult ki.

Josh Schwartz, a Chartbeat szakértője a Verge-nek azt nyilatkozta, hogy Haile valójában a Twitterre utalt, ugyanakkor ez a Facebookra is igaz. Abból tehát, hogy egy cikket sokan osztanak meg a közösségi médiában, még nem következik, hogy a cikket sokan is olvassák.

Schwartz szerint nem egyértelmű, hogy ez miért van így, többféle magyarázat is lehetséges. A megosztások gyakrabban jönnek mobil eszközökről, ahol a felhasználók jellemzően kevesebbet töltenek az oldalakon. Az emberek általában jobban szeretnek boldog vagy nosztalgikus tartalmakat megosztani, mint például olyanokat, amelyek a bűnözésről szólnak. Sok cikk esetében a cím már minden lényeges információ tartalmaz, és az is lehet, hogy az emberek egyszerűen nem szeretnek hosszú cikkeket olvasni az interneten.

A legkézenfekvőbb magyarázat viszont az, hogy egyszerűen úgy osztunk meg cikkeket, hogy nem olvassuk el őket. Az Upworthy adatai alátámasztják ezt a magyarázatot: azok a felhasználók, akik nagyjából a cikkek negyedéig jutottak, nagyobb arányban osztották meg a tartalmat, mint azok, akik egyből továbbkattintottak, vagy azok, akik több időt töltöttek a cikk olvasásával. Az Upworthy adataiból ugyanakkor az is látszik, hogy a cikk végigolvasása után is nagyobb eséllyel osztanak meg egy cikket a felhasználók.

Ezt a Buzzfeed kutatásai is megerősítik, így ha valaki megoszt egy cikket, akkor az nagy valószínűséggel két dolgot jelenthet: vagy végigolvasta, vagy csak ránézett, de nem olvasta el.