Tekla
9 °C
16 °C

Így kell megúszni egy 5 milliárdos bírságot

2014.02.17. 14:41

Jó ideje küzd a Google az európai versenyügyi hatósággal, hogy az online keresője miként tudna megfelelni az uniós szabályoknak. Joaquin Almunia versenyügyi uniós biztos bejelentette, hogy sikerült megállapodni az amerikai céggel, de még az Európai Bizottságnak is rá kell bólintania a tervekre egy formális szavazáson.

A megegyezés azt jelenti, hogy a Google elkerült egy komolyabb büntetést, amelynek az összege akár az 5 milliárd dollárt is elérhette volna. Ehhez több dolgot is meg kell változtatni a Google Adsense hirdetésekkel kapcsolatban. Az amerikai cégnek enyhítenie kell a használati feltételét, amely az Adsense hirdetéseket is megjelenítő portálokon korlátozza a riválisok által kezelt hirdetések megjelenítését. Emellett a Google egyszerűbbé teszi az Adwords szolgáltatáson keresztül megvett hirdetések más, rivális szolgáltatásokon történő futtatását.   

Ezekkel a változásokkal kevés internetező fog találkozni, de nem is ezek a legnagyobb újítások.  Az már szabad szemmel is látható lesz, hogy a Google keresőjében nemcsak a cég által kezelt hirdetések tudnak majd megjelenni, hanem a rivális hirdetéskezelő rendszerek által futtatott kampányok is. Ha például akarunk venni egy új sarokcsiszolót, akkor a Google Shopping néven futó dobozban nemcsak a Google-nél megvett barkácsáru-hirdetések jelennek meg, hanem legalább három másik ajánlat is.