Az Oculus elmondja, mihez kezd a Facebook 2 milliárd dollárjával

2014.05.07. 09:07
A Techcrunch az Oculus Riftet fejlesztő cég vezérigazgatójával beszélgetett a cég facebookos fölvásárlásáról. Az Oculus örül, hogy stabil támogatójuk van: szerintük ez vonzza a külsős fejlesztőket, és amúgy sem csak egy újabb videojáték-kiegészítőt akartak, hanem egy komplett virtuális valóságot. Nem érik be néhány tízmillió potenciális felhasználóval: milliárdos piacot szeretnének.

„Mi akarunk lenni: Gameboy, Iphone vagy Android?” – tette fel a költői kérdést Brendan Iribe, az Oculus vezérigazgatója, amikor arra kérték, mondjon valamit a facebookos felvásárlásról. A Facebook kétmilliárd dollárt fizetett a virtuális szemüveget gyártó cégért, de azt nem mondták el, milyen terveik vannak a vállalattal.

A Techcrunch New Yorkban beszélgetett az Oculus-vezérrel. Kiderült, hogy – a kezdetben hangsúlyozott videojátékos lehetőségek, illetve John Carmack játékfejlesztő-zseni leigazolása ellenére – az Oculus Riftet nem feltétlenül játékokra szánják.

A Game Boy egy eszement jó platform, de szerintem rövidesen láthatjuk, ahogy a hordozható játékokat bedarálja a mobilpiac. A virtuális valóságnak a mi terveink szerint egymilliárd emberhez kéne eljutnia. Mit választanál inkább: egy platformot, aminek egymilliárd felhasználója van, vagy egy olyat, aminek 12, 20, 50 millió?

– mondta Iribe.

A Techcrunchnak a cégvezető arról is beszélt, hogy bár a fejlesztők elég rosszul reagáltak arra, hogy pont a Facebook vásárolta föl a céget, a nagyobb cégeket éppen ez győzte meg arról, hogy megéri támogatniuk a platformot. Nekik ugyanis fontos, hogy egy olyan platformot támogassanak, ami mögül nem hátrál ki a tulajdonos, ha elfogyott a pénz; a befektetők efelől nyugodtak lehetnek, mert a Facebooknak bőven vannak tartalékai.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM