Világhálóra kötött, egymással kommunikáló és vezető nélküli járműveket fejlesztenek a kínai technológiai cégek hazai autógyártókkal együttműködve - írja az MTI. Legutóbb a legnagyobb kínai autógyártó SAIC és az internetes óriás Alibaba jelentette be partnerségét, melyben az Alibaba adja az operációs rendszert a SAIC tesztautóihoz.
A Jün nevű rendszer össze lesz kötve a Hsziami zeneszolgáltató oldallal, az Autonavi navigációs rendszerrel, és minden információt az Alibaba felhőjében, az Alijünben tárolnak majd. Ez a felhő biztosítja az összeköttetést a többi autóval és felhasználóval.
A cél az egymással és a külvilággal kommunikálni képes járművek kifejlesztése. Egy ilyen rendszer a cégek szerint javíthatja a közlekedésirányítást, kiszámíthatóbbá teheti az utakat. A hosszútávú tervek közt egy fenti rendszert használó, vezető nélküli jármű kifejlesztése is szerepel, melynek során kizárólag hazai fejlesztésű technológiát építenének be az autókba.
A napokban erősítette meg a "kínai Google"-ként is emlegetett keresőóriás Baidu is a korábban már a kínai sajtóban terjengő híreket, hogy sofőr nélküli autót fejleszt. A kiszivárgott információk szerint a jármű radarral, lézerrel, kamerákkal és helymeghatározó rendszerrel garantálja majd a biztonságos közlekedést. Az autó felismeri a közlekedési jelzéseket, kimondott utasításokat is végre tud hajtani, és az utak állapotát is felméri. A jármű szoftvere az összegyűjtött információk alapján dönt majd az útvonalról és határozza meg az optimális sebességet.
A vezető nélküli jármű várhatóan jövőre debütálhat, az első éles kísérletekre a tervek szerint idén év végén kerülhet sor, három tucat járművel. A kínai sajtóban megjelent információk szerint az autót a cég kínai és Szilícium-völgyben lévő bázisain fejlesztik, és bár a beruházás pontos értékét nem erősítette meg a Baidu, a kínai források szerint "több százmillió jüant", vagyis több ezer milliárd forintot fordítanak a fejlesztésre.