Így lesz olcsó monitorból virtuális valóság
Két olcsó LCD-panel egymásra rakásával négyszerezte meg a kijelzőfelbontást az Nvidia. A módszer a képernyőfrissítés gyakoriságát is megduplázta. Ez lehet a kulcs az olyan, ultranagy felbontású kijelzők költséghatákony gyártásához, amelyekre az Oculus Rifthez hasonló, virtuális valóságot kínáló eszközöknél lesz szükség.
Az elsősorban grafikus processzorairól ismert cég többszintes kijelzőnek hívja ezt a megoldást. A lényege, hogy fogtak két olcsó monitort, kivették belőle az LCD-paneleket, eltávolították az egyikről a háttérvilágítást, és egy negyedpixelnyi elcsúsztatással egymás elé helyezték őket. Ezzel az eltolással az elülső panel minden pixele a hátsó panel négy különböző negyedpixelét fogja át (amelyeket a pixelek közötti átlátszatlan terület határol el), ez okozza a pixelszám négyszereződését.
Az Nvidia gyorsan le is gyártotta 3D nyomtatással egy Oculushoz hasonló, hordható kijelző prototípusát, amely a többszintes LCD-vel meglepően jó eredményt produkált. Az eljárás hátránya, hogy torzít a képen, de ezt szoftveresen javítja a cég. Egyelőre a látószög és a fényerő is kisebb így, de ez a fejre szerelhető kijelzők esetében nem is igazán jelent problémát.