Mától ne mondja a gyereknek, hogy ne játsszon az étellel
A számítógépes játékok piacán pillanatnyilag két nagy irány van: nagy kiadók akarnak komoly játékokat készíteni, illetve önálló stúdiók akarnak komoly játékokat készíteni. Ebbe az állóvízbe hajított egy darab kenyeret a Bossa Studios: a korábban a fékevesztett műtétekről elhíresült Surgeon Simulator készítői ezúttal ugyanis egy szelet kenyeret tettek meg főszereplőnek.
A cél (ha jól értelmeztük a videón látottakat), hogy a szelet kenyérrel a lehető legtöbb helyen forduljunk meg a lakásban, hemperegjünk meg mindenfélében út közben, és a végén egy olyan szendvicset tegyünk le az asztalra, amit még a leggyűlöltebb ellenségünknek sem adnánk oda soha. Az irányítás valószínűleg legalább olyan, a legjobb értelemben vett elmebeteg módszerrel megy majd, mint a Surgeon Simulatorban, ahol nagyjából olyan mozdulatokkal műtöttünk, mintha egyszerre akartunk volna disznót perzselni, autót mosni és kerítést festeni (a billentyűzettel és az egérrel). Az I am Bread bemutató videójában a kenyér irányításához egy Xbox-kontroller nagyjából összes gombját, karját és ravaszát használják.
A bejelentés finoman szólva is felrázta a játékvilágot, ahol mostanában inkább egymás cseszegetésével ütik el az időt a játékosok, a fejlesztők és az újságírók. Az I am Bread viszont mindenkinek tetszik, a Bossa Studios egyik, amúgy magyar származású vezetője, Jele Imre épp azzal tölti a péntek estéjét, hogy a jól megérdemelt dicséreteket aratja le a Twitteren, bár mint írja, a legjobban a kismillió, kenyér témájú szóviccnek örül, amivel a világ gazdagabb lett a játék miatt. Ahogy a válaszokból kiderül, még megy az ötletelés, Jele például elképzelhetőnek tartja, hogy a megvajazott szeletek csak a vajas felükre esnek majd a játékban, és az öt másodperces szabály is érvényben lesz, ha a kenyér a földre zuhan.