Huba
18 °C
34 °C

Hihetetlen forgalom az Alibabánál

2014.11.11. 13:18

November 11-e a magányos kínaiak napja, amit évek óta arra használnak, hogy brutális mennyiségű kacatot vásároljanak az interneten. Az eddig látott adatok alapján idén sem lesz ez másképp. 

A „Singles' Day” grandiózus internetes vásárlói fieszta lett mára, akár 60-80 százalékos kedvezményekkel és megdöbbentő forgalmi adatokkal. Eredetileg az egyedülállóak napja, ezt szimbolizálja a rengeteg egyes is a dátumban. Az 1990-es években indult hagyomány azonban mára sokkal inkább az online kedvezményekről, mint a magányos fiatalok párkereséséről szól.

Tavaly az Alibaba 5,75 milliárd dolláros forgalmat bonyolított (A Tmall és a Taobao platformokon – ezek a helyi online piacterei a cégnek) ezen a napon, a célkitűzés pedig a tavalyi rekord megdöntése volt idén. Már a nyitáskor látszott, hogy nem lesz gond: mindössze 17 perc kellett, hogy az első milliárd meglegyen. Alig egy órával éjfél után már 2 milliárd dolláros forgalomnál jártak. Hét és fél órával nyitás után 10 milliárdos napi forgalomról számolt be a vállalat Twitter-csatornáján.

Nagyon pörög a mobilos vásárlás, a kétmilliárdos bejelentéskor az is kiderült, a teljes összeg 46 százalékát mobiltelefonról vagy tabletről költötték. Nagyon örülhetnek most a vállalatnál, ahol az utóbbi 4-5 negyedévben erősítettek rá igazán a mobilplatformra.

Az Alibaba múlt héten jelentette be, hogy a mobileszközökről érkező költések több mint ezer százalékkal nőttek az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A legutóbbi negyedévben 217 millió aktív mobilos felhasználója volt a rendszernek.

Tavaly 80 százalékkal sikerült nagyobb forgalmat elérnie a cégcsoportnak, mint 2012-ben. Idén még nagyobb ugrásra számítanak, ami a fenti adatok fényében nem is tűnik elérhetetlennek. Főleg, ha figyelembe vesszük az Alibaba előrejelzését, eszerint 27 ezer eladóval, közel 42 ezer márkával várják a vásárlókat idén, a Tmall, a Taobao, az AliExpress és a Tmall Global Services oldalain.