István, Vajk
17 °C
22 °C

Nem elég vonzók az új iPadek

2014.11.26. 09:26

Idén lelassult a növekedés a tabletek világpiacán, és ennek az a fő oka, hogy csökkent az érdeklődés az iPadek és a többi tablet iránt. Az IDC elemzőcég keddi jelentéséből kiderül, hogy a helyzet korántsem drámai, még így is 235,7 milliót adnak el ezekből az eszközökből. Csupán a növekedés mértéke esett vissza a tavalyi 52,5 százalékról 7,2 százalékra.

Nem arról van szó, hogy az iPadek rosszabbak lettek. A változás fő oka, hogy hosszabb lett a tabletek életciklusa. A gyártók eleinte arra számítottak, hogy a piac növekedésének kezdetén az emberek 2-3 évente lecserélik majd a tabletjeiket. Mostanra kiderült, hogy sok felhasználó türelmesen kivár 3-4 évet, vagy még ennél többet is, mielőtt új gépet venne.

Egyelőre a laptopként és tabletként is használható hibridek sem túl sikeresek. Ezekből várhatóan 8,7 milliót adnak el 2014-ben. Úgy is mondhatjuk, hogy nem jött be a Microsoft stratégiája a Windows 8-cal, ami pont arra feltételezésre épült, hogy az emberek szívesen vesznek egy olyan eszközt, ami kétféleképpen is használható.

A jövőben változásokat az fogja meghatározni, hogy milyen lesz a Windows 10 fogadtatása, a Google mihez kezd a Chrome OS és Android operációs rendszerekkel, és az Apple hogyan bővíti ki a kínálatát - írja az IDC.