A Facebook kinyírná a kamuhíreket

2015.01.21. 14:12

A Facebook szerdán bejelentette, hogy a jövőben szorgosan fogják irtani a megtévesztő és hamis híreket terjesztő oldalakat, így azokat a felhasználók sem fogják látni. Ugyancsak zéró toleranciát hirdettek a szándékos csalással és átverésekkel foglalkozó oldalak ellen.

A felhasználók eddig is szűrhették az őket nem érdeklő tartalmakat a hírfolyamban, de a Facebook közölte, hogy ezentúl jobban figyelni fognak a hazugságot terjesztő oldalakkal kapcsolatos visszajelzésekre. A hírfolyam azt is figyelni fogja, hogy hány ember törölte az adott posztot; szerintük ez jó mércéje annak, hogy egy-egy megosztás mennyire idegesítő.

Mindez azt jelenti, hogy azok a posztok, amiket az emberek kacsaként jelöltek meg, vagy úgy döntöttek, hogy törlik, a jövőben csak kevesebbszer jelenhetnek meg a hírfolyamban.

– magyarázta a Facebook a döntést. Az oldalon és az alkalmazásban ugyanis nem időrendben követik egymást az egyes tartalmak, hanem a Facebook saját algoritmusa szortírozza őket. Ennek a működését nem részletezték, de az a célja, hogy a felhasználó számára legmegfelelőbb tartalmakat gyűjtse össze.

De mi a helyzet a direkt kamuhíreket gyártó oldalakkal? Az Onion és a Hírcsárda nincsenek veszélyben. A Facebook azt mondta, a tesztelés alatt azt állapították meg, hogy a vicces vagy szatirikus tartalmakat általában nem jelentik, ahogy azokat sem, ahol jelölik, hogy itt viccről van szó. Ezeket tehát a mostani fejlesztés nem érinti.

A Facebook azt is elmondta, hogy a korlátozás nem vonatkozik a nagyobb kiadókra és azok honlapjaira sem. Viszont azok az oldalak, amik kattintásvadász módszerekkel próbálnak közönséget toborozni, hamarosan a nézettségük csökkenésére számíthatnak.

Ha egy értelmetlen sztori feltűnik a hírfolyamban, a Facebook jelölni fogja, hogy azt a tartalmat sokan jelentették vagy törölték. Egy ilyen rendszerrel nyilván vissza lehet élni, de fontos elmondani, hogy a szelekciót nem a Facebook fogja elvégezni: ez a felelősség a felhasználókra hárul.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM