A német bíróság szerint legális a reklámblokkolás

2015.04.24. 11:22

Egy négy hónapos per után a hamburgi bíróság úgy döntött, hogy a reklámok blokkolásának gyakorlata teljesen legális. Az Adblock Plus nevű, böngésző-kiegészítőként működő reklámblokkoló szoftver tulajdonosa a német Eyeo cég. A Zeit Online és a Handelsbatt kiadók perelték őket. 

A december harmadikán beadott keresetben a felperesek azt kérték, hogy az Adblock Plus ne blokkolhassa a reklámiakat weboldalaikon. A per kimenetele mindenképpen jó az Adblock Plusnak, és a jövőben a hasonló funkciókat ajánló programokat is védhetik. A német bíróság egyértelműen kimondta, hogy a felhasználóknak joguk van kontrollálni, mi történik a monitorjaikon és a számítógépükön, amikor a webet böngészik.

AdblockPlus

„Nagyon boldogok vagyunk a hamburgi regionális bíróság döntése miatt. Ez minden egyes internetfelhasználó győzelme, mivel megerősíti, hogy joguk van blokkolni az idegesítő hirdetéseket és meghatározni saját internet-élményüket” – írja közleményében az Eyeo. 

Az Adblock Plusnak több millió felhasználója van, gyakran támadják a reklámok blokkolása miatt. Sokan nem szeretik azért sem, mert van fehér listájuk is: bizonyos reklámokat, szolgáltatókat átengednek; már többször felmerült, hogy azokat a cégeket, akik külön fizetnek ezért, eddig azonban még senki nem bizonyította ezt az eljárást.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM