Előd
7 °C
16 °C

A jelek szerint az Uber még mindig nem érti, mi a baj a szexizmussal

2017.09.19. 10:23

Az Uber bocsánatot kért, miután a közösségi médiában szexizmussal vádolták meg őket egy promóciós ajánlatuk maitt. A reklámszöveg arra biztatta a férjeket, hogy adjanak egy szabadnapot a feleségüknek a konyhában, és bízzák a vacsorát az ételkiszállítással foglalkozó Uber Eatsre. És ezt az egészet elnevezték Wife Apprecation Daynek (feleség-megbecsülési nap).

A Bangalore-i ügyfeleknek küldött üzenetben ez állt: „Kedves férjek, emlékeztetnék rá, hogy ma van a Feleség-Megbecsülés Napja. [..] Adjon egy szabadnapot a feleségének a konyhában!” Majd arra kérték őket, hogy ne a feleségükre, hanem az Uber Eatsre bízzák a vacsorát.

Az Uber később teljesen elfogadhatatlannak bélyegezte az üzenetet, és sűrű bocsánatkérések közepette eltávolították az üzenetet.

A helyi felhasználók körében a kampány nem zavart sok vizet. Ami azt illeti, sokan nem is tudtak a promóciós ajánlatról, sem a negatív visszhangról, amit az üzenet kiváltott. Sem a helyi média, sem a közönség nem foglalkozott vele.

Az Uber szempontjából viszont az eset igencsak kellemetlen, mivel a múltban számos alkalommal vádolták meg őket szexizmussal, a női alkalmazottak kihasználásával és megalázásával, illetve szexuális zaklatással.