Vendel
5 °C
20 °C

A Vodafone egy évre csökkenti a hűségidőt

2017.09.19. 13:00

Hétfőtől egy évre csökkent a határozott időtartamú, készülékvásárlást nem tartalmazó lakossági előfizetési szerződés hűségidő a Vodafone-nál – írja az MTI. Az egyéves szerződésre eddig is volt lehetőség, de ezeknek a havidíja magasabb volt, mint a hosszabb hűségidejű szerződéseké.

Az új szabályozás miatti átállás több mint 100 millió forintba kerül a Vodafone-nak. Az október 24-től hatályos új törvény a hang- és adatalapú lakossági tarifákra egyaránt vonatkozik, de a változás a készülékvásárlást tartalmazó szerződéseket nem érinti - mondta Révész Balázs, a Vodafone marketingigazgatója. 

Mi ez az új törvény?

Az elektronikus hírközlési törvény október 24-én életbe lépő módosítása szerint a kizárólag SIM-kártyára vonatkozó előfizetésekhez 24 hónap helyett 12 hónap határozott hűségidő társítható. Ez a változás az összes lakossági, flotta és mobilnet tarifával már rendelkező és szerződést hosszabbító, vagy új havidíjas előfizetést kötő ügyfélre vonatkozik, a készülékvásárlást is tartalmazó szerződéseket azonban nem érinti.

Révész elmondta, hogy a Vodafone előfizetéses ügyfeleinek 88 százaléka határozott idejű, hűségidőt tartalmazó szerződést kötött. Csupán 12 százalékuknak van határozatlan idejű szerződése. Az előfizetéses ügyfelek több mint fele kedvezményes készülékvásárlással kötött szerződést.

Révész Balázs szerint az előfizetőknek a tarifaváltozás vagy a hang-, illetve adattartalom sokkal fontosabb, mint a hűségidő. A készülékkedvezmények továbbra is a határozott idejű szerződések mellett szólnak. A Vodafone felmérése szerint a hűségidőre leginkább a fiatalok érzékenyek, valamint azok, akiknek nem stabil a munkahelyük, vagy külföldre költözést terveznek. 

Csikai Attila, a Vodafone jogi igazgatója elmondta: az új szabályozás részét képezi az is, hogy a határozott idejű szerződés lejáratát megelőző 90 napon belül az ügyfeleket legalább három alkalommal értesíteni kell a szerződés lejáratának dátumáról, és az új ajánlatról. Ezenkívül az előfizetői szerződés lejárta után

a szolgáltató az ügyfél kérésére köteles feloldani a készülék hálózati zárjának feloldását,

vagyis biztosítaniuk kell, hogy az adott eszközt más szolgáltatónál is használni lehessen.