Natália
-3 °C
7 °C

Nagyobb biztonság az Outlook használata során VI.

2002.02.24. 19:10
A cikksorozat előző részeiben arról volt szó, hogy hogyan lehet és kell a méretkorlátokat figyelembe venni a program használata során, miképpen lehet adatainkat archiválni, védeni és megosztani másokkal, hogyan szabályozhatjuk a küldés folyamatát.
Sorozatunk záró cikkében az elhamarkodottan elküldött levelek visszahívásáról, és a levelek újraküldéséről lesz szó.

Levelek visszahívása

Sok esetben tévedésből, vagy elhamarkodottan küldjük el be nem fejezett, vagy hibás szövegű levelünket. Ezeknek a küldeményeknek a visszahívásáról is gondoskodik az Outlook, ha az üzenet elküldése és visszahívása között nem telt el túl sok idő, a címzett pedig időközben nem bontotta fel azt. A visszahívás az alábbi lépésekből áll:

Eredeti levélpéldány megnyitása

Az üzenet visszahívásához át kell lépni az Elküldött elemek mappába, és duplán rá kell kattintani arra a levélre, amelyiket vissza szeretnénk hívni. Ne felejtsük, a visszahívásra csak igen rövid időnk van, és nem is biztos, hogy sikerülni fog. Ha sikerülne is, akkor pedig arról nem lehetünk meggyőződve, hogy nem látta a címzett (Betekintő ablaktábla!).

Visszahívás kezdeményezése

A visszahívást a Műveletek menü, Az üzenet visszahívása funkciójával kezdeményezhetjük. A művelet során el kell döntenünk, hogy csak töröljön, vagy küldjön is helyette új levelet a program. Célszerűbb a csak törlés mellett maradni.

Visszajelzés fogadása

A program levél formájában visszajelzést küld az akció sikeréről (vagy sikertelenségéről). Ez a levél is a szokott helyre, a többi levél közé érkezik. A levél kibontása után a visszahívás eredménye hozzáíródik az eredeti példányhoz.

Levelek újraküldése

Nem kell lemondanunk levelünk tartalmáról, és nem kell újragépelni azt, ha hibás címzés, vagy hálózati probléma révén nem kézbesült levelünk. Az Outlook újraküldési funkciója segítségével nem veszítjük el az addig már elkészült munkánkat.

Az újraküldés menete:

Eredeti levélpéldány megnyitása

Az üzenet újraküldéséhez át kell lépni az Elküldött elemek mappába, és duplán rá kell kattintani arra a levélre, amelyet valamilyen oknál fogva újra el szeretnénk küldeni.

Újraküldésre az alábbi okokból kerülhet sor:

Küldeményünk a fogadó hibájából valamilyen oknál fogva nem érkezett meg
Rosszul címeztük meg a levelet
Utólag valaki másnak is el szeretnénk küldeni munkánkat
Kis módosítással többször is el kell küldeni a levelet (Pl.: jelentések, stb.)

Az újraküldés kezdeményezése

Az újraküldést a Műveletek menü, Az üzenet újraküldése funkciójával kérhetjük.

A levél módosítása

A levél újraküldése során igény szerint bármin változtathatunk, de változatlanul is hagyhatjuk a munkánkat. Ha kell, változtassunk a címzésen, a tartalmon, vagy éppen a küldési beállításokon!

Ismételt küldés

Az elkészült levelet a szokásos módon, a Küldés gombbal küldhetjük el. A levél olyan lesz, mintha frissen írtuk volna.