Egymilliárd dollár virtuális világokból
Észak-Amerikában 576 millió, Európában 299 millió dolláros forgalmat generáltak 2006-ban az online virtuális világok (mmorpg-k). A legfőbb jövedelemforrás mindkét térségben az előfizetés volt, a reklámokból és a megvásárolható virtuális tárgyak forgalmából az összbevétel 13 százaléka származott.
Piers Harding-Rolls, a ScreenDigest brit piackutató vonatkozó tanulmányának szerzője szerint az elmúlt néhány évben főleg a World of Warcraft sikerének köszönhetően nőtt a piac. De az egymilliárd dolláros (kb. 185 milliárd forint) határ áttörése mindenekelőtt az újonnan megjelenő játéktípusok - így a Second Life - megjelenésének köszönhető. "A piac elmozdult a speciális, rétegigényekre szabott játékok felé" - mondta Harding-Rolls a BBC-nek.
Azért még mindig a WoW a legnépszerűbb: világszerte 8 millió előfizetője van, ebből hárommillió a vizsgált két térségben, ahol a ScreenDigesten megjelent kutatási összefoglaló szerint 54 százalékos a piaci részesedése, és egy év alatt 471 millió dollárt termelt.
2011-ig további erőteljes növekedés várható. Gyorsabb ütemű bővülésre inkább Európában lehet számítani, mert a piac még nem annyira telített, mint Észak-Amerikában, és jobban terjed a szélessávú internet.
Az előrejelzés szerint 2011-re a MMOG-piac eléri a másfélmilliárd dollárt, és az előfizetők száma meghaladja a 10 milliót. (via MTI)
Piers Harding-Rolls, a ScreenDigest brit piackutató vonatkozó tanulmányának szerzője szerint az elmúlt néhány évben főleg a World of Warcraft sikerének köszönhetően nőtt a piac. De az egymilliárd dolláros (kb. 185 milliárd forint) határ áttörése mindenekelőtt az újonnan megjelenő játéktípusok - így a Second Life - megjelenésének köszönhető. "A piac elmozdult a speciális, rétegigényekre szabott játékok felé" - mondta Harding-Rolls a BBC-nek.
Azért még mindig a WoW a legnépszerűbb: világszerte 8 millió előfizetője van, ebből hárommillió a vizsgált két térségben, ahol a ScreenDigesten megjelent kutatási összefoglaló szerint 54 százalékos a piaci részesedése, és egy év alatt 471 millió dollárt termelt.
2011-ig további erőteljes növekedés várható. Gyorsabb ütemű bővülésre inkább Európában lehet számítani, mert a piac még nem annyira telített, mint Észak-Amerikában, és jobban terjed a szélessávú internet.
Az előrejelzés szerint 2011-re a MMOG-piac eléri a másfélmilliárd dollárt, és az előfizetők száma meghaladja a 10 milliót. (via MTI)