A világ első hibrid meghajtású mozdonyát május 24-én mutatták be Los Angelesben. A tehermozdony képes beépített akkumulátorai segítségével a hőenergiát újrahasznosítani. A 4400 lóerős szerkezetben elektromos meghajtás és dízelmotor is található. A GE Evolution® Hybrid mozdony prototípusában olyan akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát. Az akkumulátorokban tárolt energia a jelenleg használatban lévő tehermozdonyokhoz viszonyítva tíz százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szennyezőanyag-kibocsátást.
„A mozdony kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki, ugyanakkor gazdaságosabbá teszi a szállítást azáltal, hogy összegyűjti a vonat fékezése közben felszabaduló energiát” – fejtette ki Steve Gray, a GE Transportation üzletágának fejlesztési vezetője. „Miközben előkészítjük az Evolution® Hybrid mozdonyt a sorozatgyártásra, mérnökeink élő laboratóriumként használják majd a mozdonyt. Ügyfeleinkkel együttműködve tesztelik, tanulmányozzák és finomítják hibrid meghajtású mozdony technológiánkat.”
Egy 207 tonnás mozdony fékezése során annyi energia szabadul fel, amennyi felér 160 háztartás egy éves energia fogyasztásával.
„A mozdony kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki, ugyanakkor gazdaságosabbá teszi a szállítást azáltal, hogy összegyűjti a vonat fékezése közben felszabaduló energiát” – fejtette ki Steve Gray, a GE Transportation üzletágának fejlesztési vezetője. „Miközben előkészítjük az Evolution® Hybrid mozdonyt a sorozatgyártásra, mérnökeink élő laboratóriumként használják majd a mozdonyt. Ügyfeleinkkel együttműködve tesztelik, tanulmányozzák és finomítják hibrid meghajtású mozdony technológiánkat.”
Egy 207 tonnás mozdony fékezése során annyi energia szabadul fel, amennyi felér 160 háztartás egy éves energia fogyasztásával.