Előd
7 °C
16 °C

Elmarad a DirectX 10 premiere az Intelnél?

2007.06.28. 13:07
0 hozzászólás
Komoly esély van rá, hogy az Intel 3 Series (Bearlake) alaplapi lapkakészletcsalád G35 típusú tagja éppen egyik legfőbb exkluzivitását lesz kénytelen nélkülözni a megjelenését követő hónapokban – állítja gyártói forrásokra hivatkozva a tajvani DigiTimes híroldal. A lap azt írja, hogy a hamarosan piacra kerülő lapka integrált grafikus magja megjelenésekor még nem fogja támogatni a Vistával bevezetett DirectX 10 API-t, az ehhez szükséges eszközillesztőkkel ugyanis nem készültek el időben az Intel programozói.

Az új chipset egyik legfőbb aduászát így csak jövőre, várhatóan valamikor az év elején játszhatja majd ki, az első DX10-kompatibilis, alfa verziójú eszközillesztő ugyanis legkorábban idén év végére lehet kész, ezt pedig pár hónapnyi tesztidőszak után követheti csak a végleges változat. Könnyen elképzelhető, hogy a fejlesztés ennél tovább húzódhat majd, legalábbis az előző generációs G965 chipset X3000-es grafikus magjával kapcsolatosan kísértetiesen hasonló forgatókönyv szerint dolgozott az Intel: mint arról nemrég a Prohardver beszámolt, a lassan egy éve megjelent lapkakészlet grafikus magjához csak az elmúlt hetekben érkezett meg az első olyan bétaállapotú driver, mellyel a chip T&L képességei kiaknázhatók lettek, jóllehet a gyártó már a megjelenéskor úgy reklámozta az IGP-t, hogy az hardveres Transform and Lighting támogatást nyújt.

A grafikus eszközillesztők fejlesztésének sorozatos csúszása miatt egyes rosszmájú piaci szereplők máris felemlegetik az Intel eddig csak Larrabee kódnéven emlegetett, éveken belül kézzelfogható termékekben testet öltő diszkrét GPU projektjét, mely ha ilyen szoftvertámogatást kap, jelentősen veszíthet versenyképességéből – állítják.