A Firefox folytatta diadalmenetét, lassan, de biztosan jön fel az Internet Explorer nyakára. Az előző évben néhány százalékkal tovább javította piaci részesedését a böngésző, így néhány európai országban már annyira népszerű, mint microsoftos konkurense.
Finnországban a legerősebb, ott például 45,4 százalékon áll a Firefox, de a kelet-közép-európai országokban is jól áll a böngésző: Lengyelországban 42,4 százalékon, Szlovákiában 41,2 százalékon, míg Magyarországon 40,3 százalékon áll. Kelet és nyugat felé indulva aztán romlik a helyzet.
Nálunk Nálunk a Techblogon is érezhető a nyílt forráskódú szoftver előretörése: már hónapokkal ezelőtt lenyomta az Explorert, aminek részesedése 41 százalék, szemben a Firefox 48 százalékával, az Opera 4 százalékával és a Safari 1 százalékával. Az Anyádat blogon 52 százalékon, a Cellanaplón 53 százalékon áll a böngésző.
Világszerte még nem ilyen jó a helyzet, az XiTi Monitor szerint az Expoler áll az élen 66,1 százalékkal, második a Firefox 28 százalékkal, harmadik az Opera 3,3 százalékkal, negyedik az Apple Safarija alig két százalékkal. A Firefox-júzerek 90 százaléka a kettes verziót használja, az IE-felhasználók már kevésbé aktívak, alig felük váltott a 7-esre. Szakértők szerint a nyílt forráskód, a kihívásokra történő gyors reagálás az oka annak, hogy a Firefox az óriással szemben ilyen eredményeket tudott elérni.
Mindez remek példa arra, hogy a monopolhelyzettel szemben eredményesen veheti fel a harcot egy piacképes termék, és a vásárlók nem hülyék: ha van jobb, idővel lecserélik, amit kaptak, hiába van az beleépítve az operációs rendszerbe.
Finnországban a legerősebb, ott például 45,4 százalékon áll a Firefox, de a kelet-közép-európai országokban is jól áll a böngésző: Lengyelországban 42,4 százalékon, Szlovákiában 41,2 százalékon, míg Magyarországon 40,3 százalékon áll. Kelet és nyugat felé indulva aztán romlik a helyzet.
Nálunk Nálunk a Techblogon is érezhető a nyílt forráskódú szoftver előretörése: már hónapokkal ezelőtt lenyomta az Explorert, aminek részesedése 41 százalék, szemben a Firefox 48 százalékával, az Opera 4 százalékával és a Safari 1 százalékával. Az Anyádat blogon 52 százalékon, a Cellanaplón 53 százalékon áll a böngésző.
Világszerte még nem ilyen jó a helyzet, az XiTi Monitor szerint az Expoler áll az élen 66,1 százalékkal, második a Firefox 28 százalékkal, harmadik az Opera 3,3 százalékkal, negyedik az Apple Safarija alig két százalékkal. A Firefox-júzerek 90 százaléka a kettes verziót használja, az IE-felhasználók már kevésbé aktívak, alig felük váltott a 7-esre. Szakértők szerint a nyílt forráskód, a kihívásokra történő gyors reagálás az oka annak, hogy a Firefox az óriással szemben ilyen eredményeket tudott elérni.
Mindez remek példa arra, hogy a monopolhelyzettel szemben eredményesen veheti fel a harcot egy piacképes termék, és a vásárlók nem hülyék: ha van jobb, idővel lecserélik, amit kaptak, hiába van az beleépítve az operációs rendszerbe.