Tech blog

Ájulásig játszott a World of Warcrafttal

2008.11.18. 13:28 - munkvera

Összeesett és epilepsziaszerű rohamot kapott egy 15 éves svéd fiú azután, hogy 24 órán keresztül játszott egyfolytában a World of Warcraft legújabb kiadásával. "Egész nap és egész éjszaka játszottak. Esetleg aludhattak egy-két órát. Alig ettek valamit, a számítógép mellett reggeliztek" - idézte a gyermek apját kedden a Kva:llposten svéd napilap. Svédországban a múlt csütörtökön dobták piacra a számítógépes játék újabb kiadását. A fiúk szombaton kezdtek játszani, s vasárnap délutánig szinte egyfolytában gép előtt ültek. Az orvosok szerint az alvásmegvonás, a táplálékhiány és a játékra való hosszas összpontosítás együttes hatása borította fel a fiú szervezetét. Teljes felépülésre számíthat, ám édesapja azt tervezi, hogy korlátozni fogja azt az időt, amit gyermeke számítógépes játékkal tölthet.

"A World of Warcraft népszerűsége aggodalomra ad okot, mivel a gyerekek körében egészségtelen játékfüggőséget okozhat" - mondta a hír kapcsán a BBC hírszolgálatnak Richard Graham, a londoni Tavistock Center gyermekpszichológusa. Van néhány páciensem, aki képes napi 14-16 órát játszani szünet nélkül, az ő esetükben nagyon súlyosak lehetnek a következmények. Az egyik lelkesen számolt be arról az érzésről, amelyet a játék során elért nagy siker okozott neki, amikor azonban abbahagyta a játékot, elhagyatottnak érezte magát - magyarázta. Néhány páciense pedig épp azért mondta le a pszichológussal való találkozás időpontját, mert nem tudta abbahagyni a játékot - tette hozzá. (forrás: MTI)

Címkék:

Kommentek

  • 2008.11.18 13:41:04M, az állat

    remélem bloodsculpos allis volt a gyerek.

  • 2008.11.18 13:55:14BaluBéla

    itt inkább a szülőkkel van a gáz, nem a gyerekkel..

  • 2008.11.18 13:57:38Ewing

    4 The Horde !!! xD

  • 2008.11.18 14:03:13winner_hun

    a sok retardált szar

  • 2008.11.18 14:09:55fortytwo

    komoly hir....nyilvanvalo hogy csakis a Blizzard tehet rola, hogy kepesek kiadni egy olyan jatekot ami ennyire fuggoseget okoz, hat nem tudjak hogy nekik mint nemzetkozi vallalatnak kotelesseguk orkodni az olyan emberek testi es lelki epsege folott akik keptelenek nemet mondani egy villodzo doboznak, azkat meg ne is emlitsuk akiknek az elmult 50 evben sikerult elfelejteniuk gyereket nevelni, pedig mar par millio eve csiszolgatjuk a dolgot...ja, erdekes megnezni a forrast, nagyon hiteles: www.expressen.se/

  • 2008.11.18 14:10:22i.a.n.

    nézzétek meg a south park "make love not warcraft" című részét. 10 évad valamelyik része. zseniális, és az a vicces benne, hogy egyáltalán nincs kisarkítva, ezt egy nagy "wow-os" haverom mondta

  • 2008.11.18 14:30:46Jazzzer

    38 évesen is nehéz otthagyni, teljesen meg tudom érteni, hogy egy gyerek, akiben még annyi védekező képesség sincs, rabja lesz.

  • 2008.11.18 14:42:52LastScout

    Hát igen, nem egyszerű szabadulni :) de azért lehet. Én Diablo fanatikus voltam anno, de elég hamar sikerült kiheverni, és el sem tudom képzelni miért jó az amit neten művelnek vele.

  • 2008.11.18 14:45:31radium

    Hát ez nagyon durva. 14 órát egyfolytában játszani ... emlékszem amikor még a hálón nyomtuk a countert és a medalt de 6-7 óra után már mindenki kidőlt :))



    WWW.RADIUM.HU - Most akciós HP DV5 GAMER LAPTOPOK a kínálatban !

  • 2008.11.18 14:48:28Fruty

    Megjegyezném, hogy a játékban van lehetőség a szülőnek meghatározni, hogy mikor és mennyit játszhat a gyerek. Én is szeretem a játékot, és ha tehetem játszok is. A kiegészítő kiadása után én is kollégámmal 4 napon keresztül játszottunk, de ez nem ment sem az alvás, sem az evés rovására. Csak oda kell figyelni. Gyerek esetében a szülőnek.

  • 2008.11.18 15:00:04kvp

    A wow-ot alapvetoen arra terveztek, hogy sikerelmenyt okozzon. Nem lehet benne veszteni, hibazas eseten az egyetlen buntetes az hogy tobb idot kell tolteni a gep elott. Ugyanez igaz az elorelepesre is. Semmi masra nincs szukseg az eredmenyek eleresere, csak idore. A jatekbeli szabalyok ismeretenek merteke csak azt hatarozza meg hogy milyen gyorsan eri el a jatekos az elerni vagyott szintet. Mindez egy jatekautomatakat megszegyenito monotonitassal, ahol alapvetoen a teljes kuldetes rendszer 6 alapfeladat kombinacioibol jon ossze (old meg, foszd ki, gyujts ossze, menj oda, beszelj vele, kovesd).



    A jatek kozossegi reszben a legfontosabb ero a csoport altal kifejtett nyomas, hogy eleget jatszon a jatekos es ezt megfelelo idopontokban es rendszeresen tegye. Masodlagosan pedig a jatekosok altal osszeszedett csillogo felszerelesek bemutatasa zajlik, harci 'divatbemutato' kereteben.



    Mindezek melle ott van a loot rendszer is, ami a veletlenszeru targynyeremeny rendszert koveti, tehat leginkabb a felkaru automatakhoz hasonlit. Az ember bedobja az idejet es cserebe vagy kap valamit vagy nem, de megfelelo mennyisegu ido bedobasaval statisztikailag meg lehet nyerni barmit.



    A wow hatas szempontjabol a leghatekonyabb otvozete a konnyudrogoknak, a gyujtogetos kartyajatekoknak es a szektaknak. Minden esetben a fizetoezkoz az ido es a blizzard pont abbol el, hogy jatekidot ad el.

  • 2008.11.18 15:02:21Gyula_80

    Itt a guild nyomást is érdemes figyelembe venni, csomószor előfordulhat, hogy valaki úgy érzi, hogyha abbahagyja a játékot, akkor kicseszik a guildjével, esetleg többet nem fogják hívni. Mi mindig támogattuk azokat, akikről tudtuk, hogy tanulniuk, dolgozniuk kell, és sose nyomtuk, hogy jaj, de még egy kicsit maradj. Sőt, az egyik arcot úgy kellett lerugdalni a szerverről, hogy most már ideje tanulnod is, nem?

  • 2008.11.18 15:12:52◄ViZion

    Szerintem csak átakart álni az undead-ekhez... :)

  • 2008.11.18 15:13:37test subject #28

    gyenge volt... :D

    aki nem bírja ne jácon :D

    FOR THE HORDE!

  • 2008.11.18 15:17:36tangara

    Nekem elég meggyőző volt az a pár fotó, ami a westend-ben készült a vásárlókról, hogy soha a büdös életbe kezembe ne vegyem ezt a programot!

  • 2008.11.18 15:20:09Peethy

    A Blizzard hibája? Érdekes lenne. Véleményem szerint a Blizzard nem mondta senkinek, hogy játszon vele ennyi ideig, sőt... az elején külön figyelmeztetés olvasható ezzel kapcsolatban. Mindenkinek egyéni felelőssége van ilyen szempontból, ha úgy dönt, hogy egész nap játszik, akkor tegye, saját életét teszi tönkre, de nem kötelezte erre őket senki.

  • 2008.11.18 15:26:35.:: WITA.hu Joe ::.

    Természetes szelekció?

  • 2008.11.18 15:28:35M, az állat

    a wow egyik tippje, amit ad a játék töltése folyamán valami olyasmi, hogy "remember, take everything in moderation. even world of warcraft" meg hogy "have fun with your friends, even in real life" vagy vmi hasonló.

    ezzel nem védem a blizzt. meg kell hagyni, nagyon jól csinálják, az hogy valaki hülye, és nincs megnevelve, az nem az ő hibájuk, nem az ő bajuk. ha nincs wow, akkor Eve online miatt esik össze. ha az sincs, akkor a drogok miatt. tök mindegy.

  • 2008.11.18 15:30:42areyousoer

    kvp: ez szép volt :D

    peethy : akkor most azt akarod mondani, hogy a kolumbiai kokainbáró arról ugye nem tehet hogy az amcsi gyerekek drogoznak mert ő csak igényt elégít ki :D

    ám már megeint a szokásos szöveg illik ide is : mindenből csak mértékkel. ha nem esel túlzásba (játék, drog, akármi) nem lehet bajod belőle

  • 2008.11.18 15:30:42Gyula_80

    És az alkoholizmus a sörgyárak hibája, a kövérség a McDonalds hibája (na jó, tény, erről film is készült), a sok gonosz meg bűncselekmény meg a kormány hibája (és az ellenzéké is).

    Mindenre rá lehet kattanni, például a blog olvasásra ugyanúgy, az ember megnézi percenként, hogy érkezett-e új hozzászólás, jaj, válaszoltak-e a kommentemre, közben pedig nem halad a munka. Ha kirúgnak az állásomból, az akkor az Index hibája lesz.

  • 2008.11.18 15:36:37.:: WITA.hu Joe ::.

    Gyula_80: Á, munkaidőben senki nem szokott internetezni :D

  • 2008.11.18 15:43:50pistola

    geeks :)

  • 2008.11.18 15:48:52Tigriske

    "A Blizzard hibája? Érdekes lenne. Véleményem szerint a Blizzard nem mondta senkinek, hogy játszon vele ennyi ideig, sőt... az elején külön figyelmeztetés olvasható ezzel kapcsolatban."



    Először is a szülők hibája - milyen apa az vazze aki hagyja, hogy a kölkei 24 órán keresztül a gép előtt üljenek, ahelyett, hogy adna nekik két-két atyai pofont? -, másodsorban a gyereké - hogy lehet valaki olyan nyomi, hogy élete nagy értelmét, egyetlen örömét egy ilyen MMORPG-ben látja? Mert akik ennyit játszik, annak úgy tűnik, ez a legfontosabb -, harmadsorban meg a Blizzard-é.



    A Blizzard azért teszi ki a figyelmeztetést, mert kötelező. Azonkívűl tisztában vannak vele, hogy mennyire romboló hatása van a játékuknak, de hát a pénz beszél.., ez van...



  • 2008.11.18 15:54:03Pajtás

    ilyenkor kell elmenni egy tört szerverre. nem is egy fut Mo-on. Ott jóval kevesebb idő alatt szerzi meg az ember a goldot, itemet, t7-et.



    kvp nagyon jó volt a hozzászólásodXD fogadjunk egy pszichiáter vagy, akinek nagyon sok wows kliense van, ezért csináltál egy Blodelf Rouge-t.

  • 2008.11.18 15:54:58zladko

    "a wow egyik tippje, amit ad a játék töltése folyamán valami olyasmi, hogy "remember, take everything in moderation. even world of warcraft" meg hogy "have fun with your friends, even in real life" vagy vmi hasonló."



    Semmi köze a blizzhez, szabály van erre. A lineage2 is óránként írja, hogy sokat játszottál, szünetet kéne tartani.

  • 2008.11.18 15:58:18Tigriske

    Gyula_80



    Amit létrehozol, azért felelősséget is kell vállanod, főleg ha pénzért árusítod.



    Elsődlegesen persze, hogy nem a Blizzard hibája, de ott van a felelőssége. Ilyen alapon a drogkereskedőket se fenyítsék be, mert ki kötelezi rá a dorgost, hogy vegyen anyagot?



  • 2008.11.18 16:00:52varjuvaj

    Fiatalkoromban nekem nem volt gond több mint 24 órát egyfolytában nyomni, csak sör kellet meg cigi és még többet is voltam fönt mint 24 óra 3-4 napig csak napi 2-3 órát aludtam.

  • 2008.11.18 16:02:39Tigriske

    varjuvaj



    Azért van némi differencia, hogy sörözöl meg cigizel, mozogsz, bulizol és a között, hogy ülsz egy monitor előtt és feszülten figyelsz.

  • 2008.11.18 16:05:33szabotor

    Nem mindenki bírja. Egyben sajnálom a srácot, az apjának meg kellett volna szakítania bármivel a játékot, lehet nyafogott volna, de egy jó alvás után nyomhatta volna tovább, meggyőződésem, hogy gyorsabban is haladt volna.



    És tényleg a guildek teszik magasra a lécet, mindenki hasznos tag akar lenni, kicsit más ez, mint a "való világ".

  • 2008.11.18 16:06:17Teker

    ugyanmár, 24 óra egyfolytában, az sok? :D anno egyszerű MUD-okkal is toltam 2-3 napig lefekvés nélkül, pedig akkor még jóval fiatalabb is voltam :D

  • 2008.11.18 16:07:38RoopeHUN

    Lol... A rekordom egyhuzamban 52 óra gépezés körül volt, méghozzá gyilkolászós-lövöldözős játékkal (Unreal Tournament, Magyar bajnokság) 16 éves koromban, mégse lett tőle az ég világon semmi bajom. Aludtam utána egy 20 órát és kész. Egyáltalán nem a játék hibája, hogy epilepsziás lett ez a kölyök, valszeg mindig benne is volt, csak akkor támadott, amikor már egy kicsit elfáradt a szervezete. Ja és a 14 órás meglepődésekre is van kocka storym, még 15 éves koromban, nyári szünetben kb másfél hónapig napi 16-17 órákat játszottam.. Mikor újra eljött a suli, vége lett, és nem éreztem magam elhagyatottnak/depisnek. Klassz nyár volt, 9 éves in real life barátság született belőle (jelenleg is az a legjobb haverom, akivel ezt a durva nyarat toltam).. Nyílván pihenni/enni/inni kell közben, egy játék önmagában nem tesz beteggé.

  • 2008.11.18 16:10:00Gyula_80

    Tigriske, ne keverjük ide a drogkereskedőket, elsősorban azért, mert drogot készíteni, árulni, fogyasztani illegális. Majd ha wowozni is illegális lesz, akkor persze, megyünk, felgyújtjuk a Blizzard házát.



    "Amit létrehozol, azért felelősséget is kell vállalnod." Igen, ez igaz, ezzel egyet is értek. A legtöbb alkoholcég is ráírja a cuccaira, hogy mértékkel igyál (azaz ne viselkedjél pocsolyamalac módjára). De ugyanakkor nem korlátozhatod a felhasználót, hogy mit csináljon vele. Nyilván ugyanúgy lesz, aki megiszik egy egész üveg viszkit, és nyilván lesz, aki rácuppan a játékra 24 órára. Gyerekek esetében igenis a szülő felelőssége kontorllálni, hogy mivel, mennyit játszik a gyerek, felnőtteknél meg elvileg az egyén belátására van bízva, de ha súlyosbodni látszik a helyzet, akkor a család, házastárs, barátok segítségére van szükség.

    A Blizzardot nem lehet hibáztatni szerintem, mert egy nagyon klassz dolgot alkottak, ami már három és fél éve leköti az embereket, kevés cég mondhatja ezt el magáról. Az, hogy egyes emberek ezt extrém módon használják, az a fent említettek felelőssége.

  • 2008.11.18 16:10:44Dekatlon

    Ha felnőtt: aki hülye, halljon meg.

    Ha gyerek: anyu/apu nézzen rá. A játékban VAN lehetőség szülői időkorlát beállításának, de ami fontosabb, minden gyereken van lehetőség hasonlóra.

    A fülén keresztül, verbális, vgy manuális úton :))



    Ócska is, meg hülyeség is ezt a Blizzardra fogni.

  • 2008.11.18 16:12:05Harlek

    Aki hülye, haljon meg. Nem kell ahhoz WoW, hogy valaki felboruljon végkimerülésben. Ha pedig a gyerek konkrétan beteg és a szülei még így is hagyják játszani, akkor ott már a szülők a hibásak, mert miért hagyták szegény zizzent Hjörgöt egész nap játszani? Miért nem gondoskodtak róla, hogy egyen, igyon, szarjon?



    Darwin díjat az összes ilyennek!

  • 2008.11.18 16:13:39Gerisz

    Nem értem...sztem nagyon nem nehéz leszállni ezekről a játékokról...nekem is mutatták már de sztem semmi élvezet nincs benne

  • 2008.11.18 16:14:12Harlek

    Gyula_80: "A legtöbb alkoholcég is ráírja a cuccaira, hogy mértékkel igyál"



    WoW-ban is van ilyen figyelmeztetés. Mármint nem az, hogy mértékkel igyál, hanem hogy mértékkel játszd a játékot. Aki nem képes betartani, annak egyébként is gondok vannak a fejével, tök mindegy, hogy WoW miatt dől el a számítógép mellett vagy Songoku miatt ugrik ki a 10. emeleti ablakból.

  • 2008.11.18 16:15:16Nancsi

    kvp: nem mondod hogy képes voltál egy kb 1-2 éves sg hozzászólásodat előtúrni, és újra bemásolni ide? Legalább írd fejből, ha hülyeségeket irkálsz.

  • 2008.11.18 16:23:56M, az állat

    így van, azt el is felejtettem: valóban be lehet állítani a wowban, hogy hülyegyerekem mennyit játszhasson egy nap. kész.



    köszi, volt egy-két jó hozzászólás :) have fun emberek

  • 2008.11.18 16:29:25lOc (a pasztafáriánus)

    Ahogy már előttem is mondták bármit túlzásba lehet vinni. Az eszköz lényegtelen. A használójának kell mértéket tartani. Egy gyereknél ez a szülő felelőssége. Felnőttnél pedig a saját felelőssége, erre nem kötelezheti senki.

  • 2008.11.18 16:30:33Nancsi

    Ott van pl a 24 órás programozási verseny. Még díjat is adnak érte hogy függő legyen az ember. Vagy valakinek határidős melója van, és aludni se megy haza, csak hátradől a székben, amíg mondjuk 1 telepítés megy (a telefonon az ébresztést persze beállítja előtte, hogy 45 percnél nehogy többet aludjon), aztán be a 13. kávé aznap, és hajtás tovább. De eleve ott a munka: heti 40, sőt inkább több órát töltesz el valamivel, ami még fáj is - ez mi függőség már. És senki se figyelmeztet - pláne nem a főnököd - hogy ne dolgozzál már annyit, mert beteg leszel tőle.

    Megjelent a kiegészítő, sokan mentek éjfélkor megvenni, mivel már kb 1 éve vártak rá, telepítés, 1 órakor már tolták az új contentet, mondjuk hajnalig. Meg amiről nem írnak, volt ott egy buli, jelmezverseny, stb. Vagyis a te hobbyd képviselőivel találkozhattál - ezt sokan nem hagyták ki. Ezzel van valami gond? Semmi. Ha discoba ment volna, ott se került volna 1 óránál hamarabb haza, pedig ott még jelmezverseny sincs. A gáz az, amikor se ő, se a környezete nem veszi észre, hogy mit bír a szervezete. Ilyenkor jön az, hogy meghal WoWozás közben, de szerintem több 1000x ennyi ember hal meg buli közben. Egyet pl én is ismertem: belefulladt a saját hányásába, 24 évesen. Az se egy szép halál, de aki piál, az legyen tisztában a veszélyekkel. Vagy ha ő nem, akkor legalább aki a környezetében van. Meg az se árt, ha nem sz.rjuk le embertársainkat, pláne ha az a gyerekünk.



    Én spec nem álltam sorban éjfélkor, mert baba mellett örülök ha tudok aludni. Másnap reggel 9-kor ott voltam a boltban, és sorbanállás nélkül megkaptam az előrendelt példányaimat (saját, asszony, kolléga). Per pill még csak 71-es vagyok, ami 6 nap alatt kb 3-4 óra játékot jelent. Ez nagyon-nagyon kevés ahhoz képest amit terveztem, de hát ember tervez, aztán közbe jönnek fontosabb dolgok. Azért az ereimet nem vágtam fel emiatt. Meg a gyereket se felejtettem el tisztába tenni, sőt még játszottam is vele.

  • 2008.11.18 16:32:10lOc (a pasztafáriánus)

    Persze lehet nagy dolgokat mondani, hogy a pénzéhes, számító, gonosz multi előre eltervezett módon függőségbe hajtja az embereket, de nem tudom elképzelni hogy a WoW tervezésénél bármelyik ötletgazdának megfordult volna a fejében hogy: "na majd a sok gyerek órákat fog ezzel játszani, amíg bele nem döglik, muhahaha".

  • 2008.11.18 16:34:02Nick_

    4 éve játszom WoW-ot (KilJaeden-ig jutottunk a guilddel, akinek ez mond valamit).



    Ha csak a nyers mechanizmust nézed, kvp-nek nagyjából igaza van, kb. tényleg így működik. de ennél több is ez a játék. ha komoly csapattal játszol, közösségi élményt is nyújt egyben, valamint elképesztő mennyiségű interkulturális kapcsolatot. érdekes mellékhatás, hogy ha esténként svéd, holland, angol, horvát és még ki tudja miféle népséggel játszol együtt, óhatatlanul megtanulsz angolul, csetelés közben megismered, sőt, megkedveled más népek kultúráját, és kevésbé leszel hajlamos megenni hülye politikusok náci szövegeit. nem ritka, hogy a játékostársak való életben is meglátogatják egymást. A legutóbbi guildtalálkozónk pl. Svédországban volt egy szigeten.



    Amúgy pár óránál többet nem érdemes játszani egyszerre, az a szerencsétlen gyerek feltehetőleg BÁRMI mást ugyanilyen végletesen csinálhatna, ez személyiségprofil kérdése, felesleges ezért a gyártót hibáztatni. A probléma gyökerét a srác való életében kellene keresni. Ez olyan, mintha egy késsel elkövetett gyilkosság után a kés gyártóját fognád perbe.



    amúgy szerintem a WoW-ot főleg azoknak kéne véleményezni, akik már látták.

  • 2008.11.18 16:34:33Átokfajzat

    Pedig, lássátok feleim szümtükkel, ez bizony igencsak hajaz a drogokra. Miben tér el egy ilyen WoW-os függő a drogért pedált nyomkodó, öningerlő patkánytól?



    Más kérdés, hogy le lehet jönni róla, csak általában a való életnek is jutalmazólag kell hatnia.

  • 2008.11.18 16:50:23TBC

    Átokfajzat: kóros függőség bármivel kapcsolatban kialakulhat. Nem csak az alkohol, cigi, drogok, stb. esetében, de én mondjuk már találkoztam szimplán internetfüggő egyénnel is. A legnagyobb gond a függőséggel, hogy nekik már nem okoz kifejezett örömöt az adott cselekvés, tehát mondjuk mialatt én játszok egyet a kedvenc játékommal, és tegyük fel jól érzem magam, örömmel telt el; azalatt egy WoW-függő nem éli át ugyanezt. neki az nem az örömszerzéshez, hanem a negatív érzések elkerüléséhez kell. Nagy különbség.

    Amúgy meg nem az a gáz, ha valaki spokat játszik valamivel. Attól még nem is 100%, hogy függő lesz. Csak azért 1. az alapvető szükségleteket akkor is ki kell elégíteni. 2. szociálisan sem kéne teljesen leépülni. Vannak időszakok, amikor az ember jobban kívánja mondjuk a számítógépes játékokat, ez természetes, mint az is, hogy az ember hajlamos az alvásidőből áldozni a szórakozásra. Csak a mérték nem mindegy.

    Ami meg a játék gyártóját illeti: az álláspontom az, hogy kb. ugyanannyira felelős ezekért az esetekért, mint az autógyártók a balesetekért.

  • 2008.11.18 16:51:15Macropus Rufus

    Anó mikor megjelent a DOOM1, mi is jóval többet nyomattuk hálóban mint 24 óra.

    (cigi nem, de sör meg kóla meg koffein volt...)

    Szerintem a srác eleve le volt gyengűlva + az összes többi (alvásmegvonás, sterssz, evéshiány)

    De azért a szölőket is elé kellene venni!

    Ez kb. olyan mint amikor az erőszakos rajzfilmeket fikázzák. Miért engedi a szülő, hogy nézze a gyerek?

  • 2008.11.18 16:54:11Prophet

    www.youtube.com/watch?v=EaTXXcawFKk



    ...amúgy ilyet én is csináltam, csak nem Warcraftoztam, hanem simán nem tudok aludni. És egy jó hónap, vagy még több alvásmegvonás után már lát érdekes dolgokat az ember!



    Elborultak... 24 óra?

  • 2008.11.18 16:58:22Gyula_80

    Van nekem egy kollégám, akinek a kondi a drog. Ha nem jut le edzőterembe két nap egymás után, teljesen bekattan, beszélni se lehet vele, ingerült kis pézsmatulokká válik. Viszont ha lemegy, akkor meg addig tolja, amíg csak bírja, és még utána egy órát.



    Mit akarok ezzel mondani? Semmit az ég világon.

  • 2008.11.18 16:59:28pudliho

    a nagy lan partik idején egész sportcsarnoknyi fiatal nyomta napokig és egy se kábult be vagy az egész hetes lan partik alatt se nagyon kell mentőt hívogatni a játék miatt (szerintem cuccolt a kölyök és ráfogja a digitális drogra :-)

  • 2008.11.18 17:04:37Bolee

    gyenge kölök:(

  • 2008.11.18 17:07:55lOc (a pasztafáriánus)

    Ilyet én is tudok mondani: scenepartyn a partydemót a srác 3 napi ébrenlét után írta úgy hogy 5 mp szemdörgölés, 5 mp kódolás, 5 mp szemdörgölés, 5 mp kódolás...

  • 2008.11.18 17:09:44indapasssucks

    kezdő...



    Szerintem kéne olyan achievement, hogy nyomtad-e már 48 órát, csak nehéz ellenőrizni, hogy nem volt-e csere a monitor innenső oldalán ^^

  • 2008.11.18 17:13:18józan'

    uk.youtube.com/watch?v=YQ-3gr80M-s

  • 2008.11.18 17:13:48józan'

    uk.youtube.com/watch?v=YQ-3gr80M-s

  • 2008.11.18 17:13:56józan'

    uk.youtube.com/watch?v=YQ-3gr80M-s

  • 2008.11.18 17:18:48guerillero

    Ilyenek ezek az aljas, szemét kis pánkok. De még mindig jobb ha magukat nyírják ki a gép előtt, mint ha az osztálytársaikat meg a tanáraikat az iskolában.

  • 2008.11.18 17:28:58LoozerD

    mi a fene ez az óriás wow kampány? kapott az Index kis lecsót a Blizzard Hungarytől vagy mi a szösz? nincs nap wow-os hír nélkül...

  • 2008.11.18 17:57:13.mano

    kvp: risztekpá!

    a többit már el se olvasom...

  • 2008.11.18 18:06:39Pierre Batka

    Gondolom azt senki se gondolja komolyan, hogy a Blizzardnak, mint játékfejlesztő cégnek felelősséget kéne vállalnia, vagy éreznie azokért akikben nincs semmi önkontroll. Ezzel a lendülettel lehetne haragudni minden cégre, aki valamilyen fogyasztási cikket állít elő, mert ugyebár a vásárlásra, a mogyoróra, a nyalókára, stb. ugyanúgy rá lehet ész nélkül pattanni mint a piára, cigire és a drogokra. A Blizzard a tippekben megtette a felhívást, miszerint ne vidd túlzásba a játékot. Ha a szülő megveszi a WoW-ot a csemetének, akkor abban az esetben, ha a gyerekben nincs annyi önkontroll, hogy abbahagyja a játékot x idő után, akkor a szülőnek a felelőssége erre figyelni.

    Én is WoW-ozok, de még minden barátom megvan, és az egyetemre is bőven van időm, sőt még a plusz feladatokra is. Mindemellett agyf*szt kapnék, ha a játékban lenne valami beépített óra ami letilt.

  • 2008.11.18 18:14:53Nick_

    ja, és még kvp-nek:



    EGYÁLTALÁN NEM igaz a WoW-ra, hogy ha elég időt szánsz rá, akkor minden sikerül. NAGYON nem igaz. A játék magasabnb szintjein már csak igen szigorú csapatmunkával, tanulással, koncentrációval lehet előrejutni. Nem elsősorban ügyességről beszélek, hanem CSAPATMUNKÁRÓL, vezetői képességekről, felkészültségről. Nem véletlen, hogy egyre több amerikai cégnél előny, ha az önéletrajzba egy komoly guild tagságot tud felmutatni a jelentkező: aki jól teljesít a warcraft-ban, az jól teljesít bizonyos munkakörökben is, különösen a sikeres guild leader / sikeres munkahelyi vezető párhuzam igaz.

  • 2008.11.18 18:21:48Atiqua->

    Ha elmegy a srác egy diszkóba, és ott kap rohamot, a sok eszement tizenéves közt meg is hal. Örüljön hogy otthon történt.

    Amúgy meg nem csak a WoW van ilyen. Bármi, nem is kell MMO-nak lennie. Annakidején a Nintendo is hasonló Ördög volt.

    Amúgy tényleg, akár pozitív is lehet. De ehhez olyan csapat kell, akik hasonlóképpen gondolkodnak. A csapatmunkát mindenképp segíti.



    For the Alliance! For Gnomeregaaaan!!!

  • 2008.11.18 19:26:31adrenalin

    Beteg szar az az egész

  • 2008.11.18 19:40:51molbal

    SZÁÁÁÁÁNALMAS!!!!!!! :P

  • 2008.11.18 19:49:02elektronik

    hát elég gyér a srác, én bírtam már tovább is :D

  • 2008.11.18 19:56:29Archenemy

    szerintem pereljük be az autógyárat, mert egy bepiált tizenéves kétszázzal ment, és felcsavarodott egy fára

  • 2008.11.18 19:57:02ombie

    Itt most sokan azt hiszik hogy a gyerek epilepsziás volt. Hát nem: kimerültségtől is lehet (egyszeri) rohamot kapni, és elég sok minden mástól is (pl esetemben agyvelőgyulladás). Magyarán a gyerek túl sokat játszott, még ti is járhattok így, ha nem vigyáztok, hiába gondoljátok, hogy ááá én nem vagyok epilepsziás.

  • 2008.11.18 20:18:15hebab

    vazze, ki ér rá ennyi kommentet elolvasni, amikor jönnek rám az orkok?

    FOR THE ALLIANCE!

  • 2008.11.18 20:40:49Lakits

    "Ilyenek ezek az aljas, szemét kis pánkok."

    ez most hogy jött ide?

  • 2008.11.18 20:54:16xeniah

    3 éve volt, hogy a Lee nevű fickó Dél-Koreában hasonló okok miatt hunyt el, pedig csak 28 éves volt...

    www.gamechannel.hu/cikk/hirblock/50oranyivideojatekutanmeghaltegykoreaiferfi

  • 2008.11.18 21:25:29Parasite

    svédek. ennyi. ott esőben 17 fokban úgy rohangálnak a gyerekek az utcán mezítláb, hogy a taknyuk a szájukba folyik.

  • 2008.11.18 21:25:32trx

    jajmar. enis toltam anno 24 orat a gamezast. Reggel kilenckor jott faterom es kozolte, hogy "Hulye vagy, edes fiam." Es neki volt igaza.

    Azota dolgoztam mar 36 orat is egyhuzamban, anelkul hogy elmozdultam volna a gep elol, megse lett semmi bajom, bar a 48 oras ebrenlet utan mar neha erdekesnek latja az ember a vilagot :)

    Jameg mikor demopartyt szervezek altalaban alap, hogy pentek reggel 9 es vasarnap del kozott max 4-5 orat alszom osszesen.

    Szoval ez egyenfuggo, en speciel lattam a wowot, szerintem ronda. Guildwars jobban nez ki, igaz az meg nem mmorpg (hanem corpg). Node ha mmorpg, akkor eveonline. Ott legalabb akkor is fejlodik a karaktered, ha epp eszel vagy alszol (vagy csak siman sz*rsz).

    Jelen esetben meg teljesen egyertelmu a szulo felelossege. Nodehat modernizalodunk. Nem lehet ma mar leuvolteni a gyerek fejerol a hajat meg odatenni egy pofont, mert jon a csaladszolgalat, aztan megbuntetik a szulot, merthogy szegeny gyereknek a testi/lelki fenyites marado lelkiserulest okoz... Retardalt egy vilagban elunk, es ez csak rosszabb lesz. :P

  • 2008.11.18 21:38:50mbazs

    SVÉD? MOST CIGÁNY VAGY TÉNYLEG SVÉD? XD

  • 2008.11.18 21:53:08Herthoren

    Az hogy WOW-val kissé kiütötte magát egy kölyök a hétvégén hatlmas hír, az hogy hány kölyök ütötte ki magát piával, okozott autóbalesetet stb., nem érdekel senkit.

    Ahogy egyre több ember játszik videójátékokkal egyre többnek lesz belőle egészségügyi problémája, ez elég evidens. Ők más drogoktól mentesülnek.

    Lehet ezért a videójátékokat vagy a Blizzardot hibáztatni kb. úgy, ahogy egy autóbalesetért lehet a gépjárműveket vagy a Volvót.

  • 2008.11.18 22:11:59bjude

    Huuu, ennyi komment altalaban csak a politikai hireknek szokott lenni :D, de leküzdöttem... :P

    Szoval regebben en is nagyon-nagyon sokat wowoztam, de mivel a gepem tönkrement abba kellett hagynom... es megsem örültem meg attol, hogy nem jatszhatok, pedig ´többször elöfordult, h 20 orat toltam... regi szep idök... szoal sztem mindenki csak sajät felelössegre wowozzon. :D:D

  • 2008.11.18 22:57:34FeroxX

    a gyereket sajnálom, mert egy gyenge akaratu nyomorék, ugyanakkor a WoW is egy szégyen játék :D ahogy írta valaki kommentben, tökéletes pénzlehúzó, a könnyűdrogok, szerencsejáték és a szekta feeling mix-e... én mindig is távol tartottam magam tőle, de egyszer beültem haver mellé, és néztem ahogy játszik, hát számomra unalmas volt nagyon.. (pedig kocka vagyok amugy) én inkább stratégiáztam StarCrafttal 2 évet verseny szinten..annak sokkal több haszna meg értelme volt, és a sikerélmény is sokkal jobb :)

  • 2008.11.18 23:11:26Húsevő Rohamcsiga

    HY

    A srác gyenge volt. 24óra egyáltalán nem sok. Rendszeresen nyomunk annyit haverokkal évek ota. Elismerem hogy é is függö vagyok bár nem wowból hanem ut 2004böl. de nem ártok vele senkinek sem. Nem ölök nem rongálok és a reflexeim fejlesztem.



    Hogy ez az egész a Blizz hiába? Menjetek a sunyiba a hülyeségetekkel. Ki az isten veszi meg a csori srácnak a játékot sé a kártyát hozzá?nem hiszem hoyg saját maga.

    üdv

    HRC

  • 2008.11.18 23:29:03Prof. William

    "Teljes felépülésre számíthat, ám édesapja azt tervezi, hogy korlátozni fogja azt az időt, amit gyermeke számítógépes játékkal tölthet."



    Mert akkor ezek szerint eddig rá sem bagózott ha a gyerek napokat játszott, csak most hogy összeesett. - Nem hiszem hogy ez az eslő eset hogy ilyen sokat játszott csak most jött ki.

  • 2008.11.19 00:21:53Sammal

    Én elvböl nem játszok olyan játékkal mejben a nyerö stratégiát 1óra alatt megírom, akkor inkább játszon helyetem a gép :D

  • 2008.11.19 07:27:18PannonDesign

    sok a hujegyerek

  • 2008.11.19 08:55:05Intricate

    Hat mar vagy 1000-jere irom le en is, de a gyerek vollt a noob! Igen kijott a kieg, es??? Haverokkal mi is 36 orat toltuk folyamatosan, es mivel sajna itthon vagyok, mert mutetra varok, igy szinte minden napom ezzel megy el! Azaz napi 16 ora aktiv WoW! Este meg mivel meg nincs raidezes, 1 sor a haveroakkal, meg 1 cigi! Mindenkinek van bnoje, jarunk bulizni, es mindenkinek normalis meloa van! Nem ertem miertnem szalnak mar le a kur*a WoW-rol! Vagy az faj nekik hogy nagy tomeget vonzott el a szennydoboz elol, ergo kevesebben nezik a reklamokat, csokken az eladas, illetve a nezettseg!! Mert en szivesebben ulok le WoW-ozni, ahol kikapcsolodok, kozben TS-en beszelgetek a barataim/ismeroseimmel! Minthogy nezzem azt hogy hogyan raboljak ki az rsszagunkat, vagy hol balheztak mar a ciganyok megint! De szerintem rohadt egyszeru, ezentul ra kell irni a jatekok dobozara, hogy halalt/fuggoseget okozat, es be van mindenki vedve! Mint a cigi, hiaba van rairva, megis szivja mindenki... Na nezek 1 filemt :DD Wowoznek, de karbantartas van :D Bye all!

  • 2008.11.19 08:55:40letix

    Pedig más irányba is tarthatna a fiataság.



    Őszintén sajnálom, hogy a gyerekek a sikerélményeiket a gép előtt szerzik, nem egy kosármeccsen.



    Az a kijelentés pedig, hogy másnak nem ártanak vele, messze nem valós. Bár még mindíg jobb, mintha diszkóban csapnák szét magukat, vagy egymást.



    udv

    letix

  • 2008.11.19 10:17:24OmegA404

    Nagy ügy...szar kis pöcsök.

    90óra oblivion a rekordom...

  • 2008.11.19 10:59:07aquana

    Nyeh. Megint a szokásos szarok-a-szülők-kenjünk-mindent-a-videojátékokra sztori.

  • 2008.11.19 11:34:13Tucsok84

    régen az volt a gond hogy mikor lement a gyerek játszani akkor valami sérüléssel jött haza,



    most legalább kevesebb az ilyen probléma

    amúgy azt nem értem, hogy a viharba lehet 24órát étlen szomjan végig nyomni.



    LAN partyn mindenki mellett ott van egy üveg víz kóla gyümölcs lé. apró süti, chips, ropi.



    ezekben minden benne van ami kell egy embernek.

    plusz időnként egy energiaital ami tele van vitaminnal :D

  • 2008.11.19 11:52:39Tibibike

    énis szoktam wowozni átlagban napi 3-4 órát de abba lehet hagyni, van akinek megy van akinek nem. mellesleg azsem mind1 hogy milyen szerveren játszik az illető, azért tört szerver nem ugyanaz mint az eredeti, eredetin egészen más a játékélmény, persze ezt csak azok tudják akik játszottak már eredeti szerveren. Persze voltmár rá példa hogy énis 10-15 órát ültem gépelőtt de akkor már nagyon abba kellett hagynom, egyszerüen bealszok a gép előtt :D

  • 2008.11.19 13:38:08Fruty

    FeroxX: Csak azt kérdezném, ha ugyanezt a SC-ról írták volna, vajon ugyanezt mondanád? SC-ban egy dolgod van (nagyjából): Irtsd ki az ellenfeledet. Persze kell taktikázni, meg jó stratégiai érzék kell hozzá, és amúgy is nagyon jó játék DE...több sikerélményed volt? Nem hinném. Amikor a haverokkal az 5 fős dungeont 3-an toltuk le, vagy mikor a PVP-ben (gyk: Player versus Player) mi voltunk a legjobbak, mert összedolgoztunk, vagy amikor egyszerűen csak segítettem az alacsonyabb szintűeknek pénzzel (WOW arany), tanáccsal, akkor sokkal több volt sikerélményem, mint bármennyi SC-zás után (én is indultam versenyen a koleszban).



    Nem pénzlehúzás ha azt vesszük, hogy olyan játékkal játszol, ami folyamatosan fejlődik, változik. Nem értem azokat, akik nem látják be, hogy az életben mindent mértékkel kell csinálni. Ne mondja senki, hogy még nem játszott semmivel. Ha valaki a CS-al játszik 2 órát, az beteg, vagy 3 óra után az? Ha valaki megnéz a Gyűrűk ura trilógiát egy nap alatt, az TV függő és beteg? Ha valaki rosszul lesz a hosszútávfutás alatt, akkor az függő és abba kell hagynia?



    Védem a WoW-ot, persze. Sok embertől hallom, hogy mert nem mozdulsz ki, nem mozogsz és nem tudod abbahagyni. De vajon focizás közben is tanulsz angolul, vagy vajon annyi vezetői tapasztalatot szerzel, mint egy csapat vezetőjeként?



    Szeretném, ha a lelkes WoW ellenzék egyszer venné a fáradtságot és kb 2 órát az életéből eltöltene ezzel a játékkal (ingyenesen kipróbálható). 2 óra nem okoz függőséget és nem kapsz rohamot sem, de legalább lenne egy kis fogalmuk arról, hogy miért is szeretik annyian.



    Még egy rövid sztori: Haverom is a nagy WoW ellenzékhez tartozott. Addig magyarázott, hogy megkértem próbálja ki. Azóta csak ezzel játszik (napi 3-4 órát). Nem rúgták ki és nem ment a társasági kapcsolatai rovására, sőt. Új embereket ismert meg.

  • 2008.11.20 08:53:12gyurcsanytakarodj

    Hogy bírta ki a srác pisálás nélkül? Katéter?



    Ezért jó hogy szar gépem van és akármilyen játékban van 2 pálya közt 10 perc Loading....

    Akkor lehet tenni egy kört (WC, hűtő) :D

  • 2008.11.20 09:29:46ahmed vega

    Különben is, a vezetői képességek és angol gyakorlás mellett én már egy csomó mindent megtanultam játék közben, profi szinten: lovaglás, horgászás, elsősegély nyújtás, főzés, varrás, érc bányászás, nyúzás, kovácsolás, stb... :DDDD

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

Keresés

Bookline - könyv

C-travel ajánlatok

  • Katalin napi ajánlat
    Katalin napi ajánlat Az Ön párjának keresztneve Katalin? Ha mégsem, arról nem párja tehet! A hölgyek részére a szállásdíj és a félpanziós ellátás ajándék! Uraknak: 27.300 Ft/fő/2 éjtől
  • 3=4 Téli Elixír Hévizen
    3=4 Téli Elixír Hévizen Az Év wellness szállodája télen is várja Önt! Foglaljon több szobát, és 15%, 20%, vagy akár 25% kedvezménnyel pihenhet decemberben. 59.900 Ft/fő/4 éjtől
  • Repülőjegy online
    Repülőjegy online Böngésszen a járatok között, válogasson kedvére, és foglalja le repülő útját ONLINE! Akár a fizetést is lebonyolíthatja otthonról.

Honfoglaló

hirdetés