Hatéves növekedés után 2007-ben történt meg először, hogy a magyar lakosság reálértékben számítva kevesebbet költött telekommunikációs eszközökre és hírközlési szolgáltatásokra, mint az előző évben - derül ki a GKIeNET, a T-Home és a T-Mobile közös, Jelentés az internetgazdaságról című decemberi gyorsjelentéséből.
2007-ben, hat év után először, ugyancsak csökkent a telekommunikációs költések teljes fogyasztói kosáron belüli súlya. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a 2000 és 2006 között 5 százalékról 7,1 százalékra nőtt ez az adat, de 2007-ben a növekedés megtorpant, és 6,8 százalékra esett vissza. A növekedés megszakadását egyrészt a magas, 8 százalékos infláció, másrészt a telekommunikációs eszközök és szolgáltatások árának csökkenése okozta. (MTI)