A francia nemzetgyűlés elfogadta a fájlcseretörvényt

2009.09.15. 19:33 - MTI

A várakozásoknak megfelelően a szenátus után a francia nemzetgyűlés is elfogadta kedden az illegális internetes letöltést tiltó törvénytervezet új változatát, amely várhatóan októberben lép életbe.

A kormány azért terjesztett be új javaslatot, mert az előző, májusban elfogadott törvény legfőbb intézkedését - amelynek értelmében a világhálós kalózok internethez jutása egyszerű adminisztratív eljárás keretében, bírósági ítélet nélkül is felfüggeszthető lett volna -, alkotmányellenesnek minősítette az alkotmánytanács.

Az internetes kalózkodással szemben Európában legszigorúbb törvénytervezet végső elfogadásához a módosított szövegről szeptember 22-én a parlament két házának közösen is szavaznia kell, amelyek kormánytöbbséggel rendelkeznek, és így várhatóan elfogadják azt.

A törvény fokozatos szankcionálást ír elő azoknak, akik illegálisan töltenek le kulturális tartalmakat, így zenét és
filmeket a világhálóról. A művek internetes terjesztésére és jogvédelemére a kormány egy külön hatóságot, a Hadopit hozza létre, amely az eredeti törvény szerint az internet-hozzáférés felfüggesztését is elrendelhette volna. Ezt nem engedélyezte az alkotmánytanács.

Az új változat szerint a Hadopi a kalózpéldányokat letöltőket először e-mailben, majd ajánlott levélben figyelmezteti arra, hogy tiltott dolgot csinálnak, a szankcionálásról viszont a Hadopi kérésére a bíróság fog dönteni.

A bíró a javaslat szerint maximum egy évre rendelheti el az internet-hozzáférés felfüggesztését, valamint 300 ezer eurós pénz- és két év börtönbüntetést is kiszabhat. A két utóbbi büntetési tétel a tiltott letöltésre eddig vonatkozó törvényben is szerepelt.

Az az internet-előfizető, aki hagyja, hogy számítógépéről egy másik személy kalózkodjon, 1500 eurós pénz- és egy hónap
felfüggesztett börtönbüntetésre ítélhető. Ha egy megbüntetett előfizető egy másik szolgáltatóval köt szerződést, 3750 euró pénzbüntetéssel sújtható.

Miután a zeneipari eladások az év első negyedévében 18 százalékot estek vissza az előző év azonos időszakához képest, a zeneipar legfőbb szervezetei hétfőn közleményben sürgették a törvény mielőbbi életbelépését.

Az ellenzék viszont a törvény új változatát túlságosan megtorlónak, és az abban foglaltak megkerülhetősége miatt hatástalannak tartja a kalózokkal szemben, ezért nemmel szavazott rá. A szocialista frakció jelezte: ismét az alkotmánytanácshoz fordul jogorvoslatért. Az ellenzék szerint az előfizetési díjak néhány eurós megemelésével lehetne biztosítani a kulturális tartalmakhoz való szabad hozzáférést.

Címkék:

Kommentek

  • 2009.09.15 20:48:08elnézéstkérek

    hülye franciák, inkább fizessék a dhimmit, marhák

  • 2009.09.15 20:49:38moln4r

    chagaal!
    Nagyon megvan miről beszélsz.

    Akkor mi lenne ha mondjuk arányos ára lenne a "gyári" lemezeknek, mondjuk legyen egy audio cd 600 forint...relative olcsó, de te megvennéd? akár CSAK annyért!Én NEM!Minek?

  • 2009.09.15 20:50:29szabályozás

    chagaal
    "legyen lehetőség a válogatásra"

    a kereskedő joga eldönteni, hogy ad-e erre lehetőséget. ha nem ad, az téged legfeljebb arra jogosít föl, hogy a fogadat szívjad, de semmi esetre sem arra, hogy elvedd, ami az övé.

  • 2009.09.15 20:50:58chagaal

    HoNeYBiRD
    ... "kinek küldik az emailt?"...
    a gépek programjai küldik és semmilyen emberi tényező nem hat rájuk... itthon is találkozhatsz ilyennel számtalanszor... elképesztő tud lenni...
    én minden automatikus emberi kérdésre gépi automata választ azonnal betiltanák, hiszen "embertelen" bánásmód bárkivel szemben...

  • 2009.09.15 20:52:26stoppos76

    Ó, mert amúgy az internet előtt nem tudtunk fájlcserélni? Újra visszatér a másolás, mit a régi szép időkben...

  • 2009.09.15 20:54:25Félkupica_Fehér_Főnök

    szabalyozas: "ott van lehetőséged, ahol az erre felhatalmazottak erre lehetőséget biztosítanak. máshol, máshogy nincs."

    Te most a franciákról beszélsz, vagy a magyarokról? Mert légyszi ne keverd, két különböző szabályozásról van szó.

    Magyarországon a letöltés nem illegális, az artisjust sem tagadja ezt. A proartos köcsögök igen, de azok meg le vannak szarva.

    Ja, de hogy ne csak a külföldi kiadók megbízásából dolgozó érdekképviseletekkel példálózzak, nesze itt a magyar ügyészség diablo dc++ hub kapcsán kiadott közleménye:

    "és még ha tényként fogadjuk el, hogy a szerveren döntően szerzői jogvédelem alatt álló műveket osztottak meg, a nyomozás akkor sem tárt fel olyan bizonyítékot, hogy ez bárkinek a jövedelemszerzését vagy jövedelemfokozását szolgálta volna, tehát hogy a művek megosztása túllépte volna a szabad felhasználás kereteit".

    http://index.hu/tech/jog/diablo5483/

    Remélem egyedül is tudod értelmezni.

    Az adatrögzítőkre rányomott horribilis összeg (évi szinten 15-20 mrd HUF bevétel) fejében itthon a letöltés nem lopás, aki mást mond az hazudik.

    Jóccakát!

  • 2009.09.15 20:54:51chagaal

    "szabályozás"
    ... én még ott tartok, hogy állítólag leszedhetem, ha 24 órán belül letörlöm azzal, hogy tévedtem és a leszedetthez semmi közöm...

  • 2009.09.15 21:00:52Yann Le Pentrec

    Ez aztán nagy biznisz a szolgáltatóknak is. Még több adminisztráció, és az ügyfelek elvesztése, mivel kötelesek megszűntetni az elérést. Hol élnek ezek, van ezeknek agyuk? Mellesleg épp a 'fhansziák' azok, akik mereven angolszász-ellenesek (próbáljatok egy gallal angolul beszédbe elegyedni, inkább nem akarják érteni), mégis a legnagyobb tengerentúli multik/vízfejek szekértolói lettek ezzel a törvénnyel...

  • 2009.09.15 21:03:35Félkupica_Fehér_Főnök

    Karchy: Baszki, még a digitális fényképeződben is benne van, mert annak a memóriájára is másolhatsz mp3-at. Amúgy igen, a nyomtatók használata után is perkálsz.

  • 2009.09.15 21:05:42Yann Le Pentrec

    Egyébként meg tényleg sz@r a mai zene, jobbára popszemét - időtállóbb alkotásokat kéne készíteni, és utána járhat a művészpofa, hogy megvették-e vagy sem!

  • 2009.09.15 21:06:40Serena

    Nem tudom emlékeztek-e még arra, hogy régen mennyire sokat jelentett egy-két mostanra befutott zenekarnak az, hogy ingyen! leadták egy számukat a helyi rádióban, majd egy kicsit nagyobb rádióban stb....
    Ezen kívül pedig:
    Tegyék hozzáférhetővé (fizetőssé) a normális jó zenéket és akkor nem fogják letölteni a régi jó számokat azok akik a CD polcain csak szar zenét találnak!

  • 2009.09.15 21:09:52Félkupica_Fehér_Főnök

    Azt vágjátok, hogy a legnagyobb "lopásellenes" igazságharcos, Jeszenszky Zsolt (nem véletlen a névegyezés, amúgy az is egy proartos fasz) a saját nemzetközi szervezetétől lop el cikkeket, majd lefordítva a saját neve alatt publikálja?

    http://szily.blog.hu/2009/04/23/title_83752

    Ezután elmegy mondjuk az radiocaféhoz nyilatkozni, hogy erkölcsileg mennyire csúnya dolog letölteni, mert az lopás. xD

    Egyszerűen arról van szó, hogy itt is megéri jogvédőnek lenni (anyagilag nagyon is), aztán már csak meg kell keresni azokat a senkiháziakat, akik némi pénzért az anyjukat is eladnák és mehet a bilincsel fenyegetőző offenzíva. (Mondjuk az is igaz, hogy Jeszi simán éhen halna, ha normális munkát kéne végeznie. Maradjunk annyiban, hogy az agyi képességei annyira nagyok, mint azt a cikklopós akciója sejteti.)

  • 2009.09.15 21:13:51Félkupica_Fehér_Főnök

    /bilinccsel

  • 2009.09.15 21:15:45chagaal

    "szabályozás" írod:
    "ott van lehetőséged, ahol az erre felhatalmazottak erre lehetőséget biztosítanak. máshol, máshogy nincs..."
    ok, tv, rádió, stb...persze...
    ...de itt a net, amit azért nem lehet figyelmen kivül hagyni... túl nagy, egyénenként-milliókhoz elérhetőség, stb... és ELÉRHETŐ... azért ezzel szemben már más hozzá-állás kellene, mint a bilincs-csörtetés... anno a 80-as évek elején minden kevésbé tehetős el lett lehetenítve azzal, hogy rákényszerítették a bakiletről a CD-re váltást, ki is maradtak évekre a zene élvezetéből.. és anno még nem volt műholdas zenecsati egy sem... akkor rákényszerítették egy kevésbé, de tehetős rétegre a cd-t... és tollasodtak az egekig, visszaélve erőfölényükkel... most meg a net elterjedése vagy 10 éve a levesükbe köp (na ja, nyilván a TE levesedbe is) áthúzva számításaikat, ennyi... de ezzel együtt az a véleményem, hogy az előadóknak szüksége van kiadókra, megélhetőségük biztosítására is szükség van, de a vásárlóként képbejövő kozegnek meg joga van a belehallgatásra és annak eldöntésére, hogy megveszi vagy sem...
    a jelenlegi árak mellett mindenképpen jár neki a lehetőség, hogy eldönthesse...

  • 2009.09.15 21:19:00szelephézag

    Fentebb valakinek nagyon igaza volt: itt senki nem az előadók (vagyis akik az értéket előállítják) érdekeit védi. Az le van szarva. Hanem a sok megkerülhetetlen élősködő kiadó meg kereskedő kezdett csúnyán berezelni, hogy most mi lesz velük... Mondjuk, tanulhatnának valami szakmát de van ott lapát meg fűnyíró is, és irány a közmunka.

    Nem véletlenül osztja meg manapság az új zenekaroknak egy igen nagy része a zenevilágát - egyrészt, mert ismertté válhatnak (idióta menedzserek nélkül is), másrészt rájöttek, hogy nem CD-kből kell megélni, hanem koncertekből. Ahhoz pedig nem árt, ha már a dalokat kívülről fújó "törzsközönség" érkezik ki a koncertekre. Lám, a színvonal kérdése is megoldott, és a jogdíjakból nem fekete pákót kell tunkolni (márpedig ma az meg: minden eladott üres cd-ből, pendrive-ból pákó nyer a legtöbbet, mert az eladási listák élén van...)

    Ja, és nem is beszélve róla, hogy senki nem fog előfizetni semmilyen internetre, ha ezt bevezetik, és akkor a szolgáltatók mehetnek panaszkodni, hogy visszafelé sült el Rumcájsz puskája...

  • 2009.09.15 21:20:28nyomi

    Viszont vegre kiderul, hogy most 20%-ban megemelkedi-e oktobertol az audio CD-k vasarlasa. Valoszinuleg nem fogunk ilyesfele statisztikat latni, mert nem lesznek jobbak a zenek, nem fogjak megvenni oket, csak most mar hallgatni se fogja senki.

  • 2009.09.15 21:21:08Johny the mocsok

    szarjanak sünt!

  • 2009.09.15 21:21:56HoNeYBiRD

    chagaal, nem spamekről beszéltem én, hanem arról az emailről amit a cikk ír, amivel első körben figyelmeztetnek, h. ejnyebejnye irgumburgum ne csináld, mert a farkad végére lesz koppintva
    na ezt az emailt nem az igazi letöltőnek tudják küldeni, hanem csakis az előfizetőnek, nem? kétségtelen tény, h. 1-2 esetben akár meg is egyezhet a 2 személy :)

  • 2009.09.15 21:22:09Körömcsiga

    A francba, hát akkor a magyar ipar is azért esik mert mindenki torrentezik! Nem is a válság miatt! Barom franciák! Válságban az első, amit visszafog az ember, a mozi, a zenevásárlás, a színház, mert lehet nélküle is élni. Azért van visszaesés, nem azért mert torrent... Aki torrenten szedte, az nem fog most a válság idején pénzt szórni filmre, zenére...

  • 2009.09.15 21:24:21chagaal

    nyomi..
    pontosan erről van szó...
    remélem a bürokrácia legalább belepusztul (látványosan igazolva semmirekellőségét:-)

  • 2009.09.15 21:27:19nagygabor84

    Ha ezt tényleg sikerülne nekik bevezetni (bár erősen kétlem hogy bármi is lesz belőle), akkor szerintem pont az előadók szívnának a legnagyobbat. Merthogy: ha valaki letölt egy filmet és megnézi és nagyon tetszik neki, akkor előfordulhat hogy a későbbi részeit tényleg megveszi mert az előző annyira tetszett neki hogy szívesen kiadja érte a pánzt. Ha viszont nem tölti le akkor honnan a rákból tudná hogy az egy jó film?! Az intro-ból?! Hahha, jó vicc! A büdös életbe nem fog senki "vakon" filmet venni pláne ilyen irreális árakon (2-3000 Ft/Film). Tényleg azon kellene inkább elgondolkodni hogy 2-3000 Ft helyett 3-500 Ft-ért szerintem kb 20-szor annyi ember venné meg őket mint most. Ha ez eszükbe jutna rájönnének hogy mindenki jól járna. Ők többet adnának el és az embereknek sem kellene letöltögetni...

  • 2009.09.15 21:33:05adört

    Na, ha hamarosan "Jeszenszky Zsolték" kerülnek hatalomra, lesz majd itt is nemulass...

  • 2009.09.15 21:33:23chagaal

    HoNeYBiRD... igen, persze...na de mennyi emilt is kell küldeniük? 2-3 milliót? :-) apuci nevén a net, kölök töltöget (általában)... papi meg örül, ha a kölök nem seggbedugós akármit töltöget lefelé:-), merthogy a zene kevésbé gázos...
    ok, ez nagyon dúrva sztereotípia, de azért érintőlegesen van benne valami...

  • 2009.09.15 21:36:46Teddyke

    Azért ne feledjük, Franciaországban ott az iTunes Store, ami ugye itt nincs.
    Vagyis van olcsó forrás, és van lehetőség belehallgatni is. Ott filmek is elérhetőek.

    Ugyanakkor erős kétségeim vannak a működésről, mert majd jönnek a titkosított adatfolyamok. Azzal mit csinálnak? Feltörik?

    Majd meglássuk mi lesz ebből.

  • 2009.09.15 21:39:30georgedragon

    Ez mekkora pofátlanság.. Ha veszel egy mp3-at SD-kártyát, már rajta van az adó, mert feltételezik hogy lopott anyagot teszel rá..

    És én fényképezek,..az SDHC kártya után meg az Artisjus nyeli el a pénzt !!!

    GUSZTUSTALAN !! MINDENKI TÖLTSÖN ADDIG AMÍG TUD.. a mai zenekarok a koncertből élnek.. a cd már nem bolt
    Amúgy én Depeche rajongó vagyok, de minden lemezem eredeti !!! A DTS 5.1 remastered DVD-ből 1-et vettem meg, a többi torrent... én se vagyok krőzus.
    Van olyan film ami lemezzel együtt megy a kukába, azután visszafizetnek ??? XD

  • 2009.09.15 21:43:19Yann Le Pentrec

    @Teddyke: Igen kíváncsi lennék, a popszeméten kívül van-e más az iTunes Store-ban, tehát nem csak felkapott moslék, hanem kisebb érdeklődésre számot tartó, igényesebb albumválaszték.

  • 2009.09.15 21:44:23Todward

    Ezt a törvényt figyelmen kívül lehet hagyni. Kivitelezhetetlen, hogy több millió franciát megbüntessenek, ergo ez a törvény nem is létezik. Majd csinálnak legfeljebb egy-két kirakatpert, ahol pár szerencsétlent látványosan, nagy médiazaj mellett meghurcolnak, aztán ennyi. A paraszt, aki sosem töltött le, és ezért ismeretlen neki ez az egész, majd jól megijed, aki meg eddig is töltögetett, röhög magában egy jót és tölt tovább. Én eddig is letöltöttem mindent, amit akartam, ezután is le fogom, és te is, ugyanezt fogjuk csinálni ezután is. Legfeljebb a technika változik, régebben volt dc++, most torrent, holnap meg megaupload. Pontosan ezt akarják elérni, hogy még többet töltsünk le, akár már csak dacból is, ugyanis az ingyenes letöltés nekik a legjobb reklám.

    Egyébként meg az megvan, hogy a nagy letöltések és aXXO munkássága ellenére a hálivúdi filmek sorra döntögetik a bevételi rekordokat?

  • 2009.09.15 21:45:55Bergeroth

    A letöltések szigorításának SEMMI köze nincs a CD és DVD eladásokhoz.
    Azt gondolom, hogy a franciáknál nagyon keményen csökkenni fog az internethasználat. Figyeljétek meg, ez az egész dolog úgy fog visszaütni, hogy a kisebb netszolgáltatók tönkre fognak menni, a nagyobbaknak pedig nagyon szar napjaik lesznek.
    Ha nincs forgalom, akkor nincs bevétel sem.

  • 2009.09.15 21:46:15chagaal

    georgedragon...
    erről van szó! ne vegyünk látatlanba (meghallgatás nélkül semmit, mert van rá esély, hogy úgyis megbánjuk!)
    és ne vegyék el (ne vehessék el) a lehetőséget, hogy eldönthessük, hogy megéri megvenni... és ha nem, akkor ahhoz is legyen jogunk, hogy szart nem veszünk...

  • 2009.09.15 21:49:58HoNeYBiRD

    chagaal, mibajod a seggbedugós akármivel? nekem személy szerint semmi, amég nem egyneműek művelik, ilyenből van itthon nekem is jópár 10-100 giga, mint minden magára vmit adó háztartásban :)

  • 2009.09.15 21:54:10egosumquisum

    Nem baj, francia letöltők majd megokosodnak. Pl megnő az SSL tunnelinget engedélyező Usenet előfizetések száma. :)

  • 2009.09.15 22:00:49Vérnűsző Barom

    Amíg nem volt internet (nálam elég régóta van), cirka évi kétszer mentem moziba, és ritkán bántam meg.
    Most is, csak általában erősen káromkodok hazafele, mert általában konkrétan átbasznak az aktuális fimecskével.
    Nem az a baj, hogy letöltöget a nép, hanem az, hogy szar filmeket csinálnak. Fura módon a jókat, érdekeseket, látványosakat letöltés után is megnézik a népek a moziban.
    Szóval talán a ne a franciák, vagy épp a mi faszunkkal verje a csalánt a T. Jogvédő, hanem talán morduljon rá a gazdikra, hogy ideje összekapni magukat, ha meg akarják növelni a bevételek növekedésének csökkenési arányát.

  • 2009.09.15 22:01:52Orltran

    "Figyeljétek meg, ez az egész dolog úgy fog visszaütni, hogy a kisebb netszolgáltatók tönkre fognak menni, a nagyobbaknak pedig nagyon szar napjaik lesznek. "
    És ezután a jelentős bevételcsökkenés miatt sürgetni fogják a kormányt, hogy mihamarabb lépjen érvénybe a törvény, amely azon állampolgárokat, akik az információt nem internetről szerzik be pár év börtönnel sújtja, minimum.

  • 2009.09.15 22:07:36montanosz

    én már kaptam effélét)))

    Blogger has been notified, according to the terms of the Digital Millennium Copyright Act (DMCA), that certain content in your blog is alleged to infringe upon the copyrights of others. As a result, we have reset the post(s) to "draft" status. (If we did not do so, we would be subject to a claim of copyright infringement, regardless of its merits. The URL(s) of the allegedly infringing post(s) may be found at the end of this message.) This means your post - and any images, links or other content - is not gone. You may edit the post to remove the offending content and republish, at which point the post in question will be visible to your readers again.

    A bit of background: the DMCA is a United States copyright law that provides guidelines for online service provider liability in case of copyright infringement. If you believe you have the rights to post the content at issue here, you can file a counter-claim. For more information on our DMCA policy, including how to file a counter-claim, please see http://www.google.com/dmca.html.

    The notice that we received from the International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) and the record companies it represents, with any personally identifying information removed, will be posted online by a service called Chilling Effects at http://www.chillingeffects.org. We do this in accordance with the Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Please note that it may take Chilling Effects up to several weeks to post the notice online at the link provided.

    The IFPI is a trade association that represents over 1,400 major and independent record companies in the US and internationally who create, manufacture and distribute sound recordings (the "IFPI Represented Companies").


    Sincerely,

    The Blogger Team

    Affected URLs:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 2009.09.15 22:10:34szabályozás

    chagaal,
    minek ez a színjáték? te is nagyon jól tudod, hogy a többség nem vásárlás ELŐTT, hanem HELYETT tölt le.

    így teszek egyébként én is, de legalább nem rázom a pofámat, hogy nekem ehhez jogom van, és nem szabadságharcosnak meg robin hoodnak tartom magamat, hanem egy gerinctelen tolvajcigánynak.

  • 2009.09.15 22:11:06guyko

    Az autóeladások 72%-al estek Magyarországon.
    A használt autókat ezennel kitiltjuk a forgalomból. Aki mégis fél évesnél öregebb autóval mer közlekedni, annak 5 év szabadságvesztés lesz a büntetése.

    Magyar Autószövetség

  • 2009.09.15 22:16:50KuKori

    Ezt a buzi népet... Én vásárolnék zenéet és filmet is, ha végre:

    -elérhető lenne felénk is, netán magyarul (filmek)
    -a zenék ésszerű áron lennének (mert egy sima mp3-ért hadd ne fizessek 2.50 eurót/track...)

  • 2009.09.15 22:17:39chagaal

    HoNeYBird...
    seggbedugós akármi csak példa akart lenni a "zeneletöltéssel" szemben, mint "jobb" alternatíva, de írhattam volna házi készítésű bombagyártásról is ezzel az erővel... a lényeg, hogy a zene, mint olyan CSAK JÓ lehet, ha arra valakinek mittomén 13-93 év között érkezése van, a Hollywoodootól Verdiig... hát nem lenne szabad korlátozni a hozzáférést... háziorvos sosem fogja felírni, pedig a zene a legjobb regenerálós akármi, de persze ezt nem a megélhetési függvények (jogvédők, kiadós bolincs-csörtetős bérencek)zenéi, ők csak a rajtuk élősködők...

  • 2009.09.15 22:34:07chagaal

    "szabályozás"
    ... írod... "minek ez a színjáték? te is nagyon jól tudod, hogy a többség nem vásárlás ELŐTT, hanem HELYETT tölt le"
    még mindig nem értesz...
    iszonyat sok "zene" van elérhetőségi szinten...
    ENGEDD MÁR MEG, hogy szelektáljak...

  • 2009.09.15 22:37:41szárnyati géza

    Egy faszság ez az egész.
    De a legnagyobb faszság, a műsoros CD-k, DVD-k ára.

    Rühellek letölteni, mert ritkán jön össze problémamentesen (film, nem mp3), de nem is veszek "bolti" filmeket és zenéket.

    Akkor szoktam venni, mikor a Tescoban/Sparban/Auchanban, akárhol, lehet kapni párszáz Forintért filmeket. Meg zenét is akkor veszek.

    Ha Ausztriában dolgozk, és keresek 1200 Eurót, abból nem gáz, 15-20 Eurót adni lemezért, de ha itthon keresed a 100-at, abból kurva gáz 4-5 rongyért filmet venni.

    Ha olcsóbb, több fogy. A bekerülési költsége nem nő meg, mert ugyanúgy 50 Forintért másolják a példányokat. Csak annyi volna, hogy csóri kelet-európai piacokon más haszonkulccsal dolgoznak. A labanc nem venné meg úgysem a magyar nyelvű DVD-t, baszki. Meg a román se...

  • 2009.09.15 22:38:02Borbíró Piroska

    Igazán jó poén kriminalizálni az internetes felhasználókat...

    Mint a régi szép időkben. Ha akarjuk, megvakarjuk kicsit a dolgokat körülötted, hogy mit lehet rólad összeszedni... valamit biztosan lehet... és akkor megszívod. Aki nem ugrál, az meg nem szívja meg.

  • 2009.09.15 22:40:02szabályozás

    chagaal
    "iszonyat sok "zene" van elérhetőségi szinten...
    ENGEDD MÁR MEG, hogy szelektáljak..."

    túl azon, hogy engedélyt nem tőlem kell kérni, ezzel nem cáfoltad meg, amit írtam. a többség, amíg ingyen ellophatja, soha nem fogja megvenni.

  • 2009.09.15 22:43:42intrusion

    Ha nem 3-4 ft lenne egy sz@ros cd én esküszöm meg is venném. De így? A szabad rablásnak is van határa.
    Inkább letöltöm a veszteségmentes flacot és azt írom ki audio cd-nek és ugyanott vagyok ingyen.

    Egy példa. A múltkor ott volt a teljes Pink Floyd diszgoráfia a Metroban darabonként 600 ft-ért. Persze hogy megvettem. Ennyit megér, de ismétlem, NEM FOGOK KIADNI SOK EZER FT-OT EGY CD-ÉRT.

  • 2009.09.15 22:44:16intrusion

    3-4 ezer :))

  • 2009.09.15 22:49:15szabályozás

    intrusion,
    mindennel úgy vagy, hogy ha túl drágának találod, akkor inkább ellopod? vagy csak az olyan dolgokkal, amiket a lebukás legcsekélyebb veszélye nélkül lenyúlhatsz?

  • 2009.09.15 22:50:26chagaal

    "ELŐTT, hanem HELYETT" ... ok lehet ebben is igazság, de ez is szemben a te "ne lopj" igazságoddal szemben szvsz nem lopás, hanem hozzáférési lehetőggel élés... és mint írták jópáran legális, merthogy minden adathordozó árában jelen van a magyar ARTISJUST tized (ami ugye nem tized, hanem jóval nagyobb látatlanban lenyúlás)ergo nem is tudom, hogy miért keveselled a már államilag lenyúlt sápot)
    és megjegyzendő, hogy 1/4 áron hozzáférhetően és neten legálisan beszerezhetően utólérhetőek a szlovák negyedáron utólérhetőségek...
    és használjuk, szlovák nyelvtörvénytők függetlenül, a forgalmazok nem nacionalisták, hanem csak az EU lehetőségeit használják...

  • 2009.09.15 22:51:00karakterelgető

    én könyvet szoktam letölteni, mert senki nem szól rám (a könyvesboltokkal ellentétben), ha beleolvasok 2-3 x 20 oldalt. Kb. ennyi alapján érzem, jó lehet-e a történet; nem a hátsóborító-leírásból. Könyvből is annyi-de-annyi szemét jelenik meg, horribilis árakon. Amibe beleolvasok, és felkelti az érdeklődésem, azt megveszem, nagyon drága könyv esetén felkeresem a helyi könyvtárat. Meglehetősen sok könyvem van, egy egész térelválasztó könyvespolcnyi. Ebből két sor Stephen King-összes. Igyekszem csak azt megvenni, ami hasznomra válik, élménnyé; hordunk össze elég kacatot az életünkbe amúgyis.

  • 2009.09.15 23:00:04KuKori

    2009.09.15 22:49:15 szabályozás

    Úgy gondolom, hogy az üres CD-k árába épített (Mire fel? A saját nyaralási fotóimért például miért is fizetek nekik?) jelentős szerzői jogdíjjal, valamint a számítógépembe épített CD-író szerzői jogdíjával (!) megtérítettem már bőven az mp3 formátumú zenék letöltésének "veszteségét".

    Mondom ezt úgy, hogy szokásom gyári lemezt venni, mert sokkal szebben szól. Filmnél dettó, jobban élvezem a házimozi rendszeren, mint a monitor előtt gubbasztva. Ha meg tudom fizetni!

  • 2009.09.15 23:15:08nothing.at.all

    kísérletnek jó. de örülök, hogy nem velünk kisérleteznek.
    kiváncsi leszek, mennyivel nő meg franciaországban a dvd meg mozijegy eladás.
    meg ki fog minden kis bugyuta, egyszerhasználatos programért pénzt adni. meg a másik véglet, a több százezres profi programok otthoni bohóckodásra, vagy tanulási célra. szóval érdekes. ezeket biztos nem vették figyelembe, mikor megalkották a törvényt.
    valószínűleg az usb-s winchesterek eladása nagyban növekedni fog.:D

  • 2009.09.15 23:29:19Félkupica_Fehér_Főnök

    szabályozás: Miért hazudsz? Miért írod,h a letöltés lopás, amikor a törvényi szabályozás szerint nem az?

    Mit gondolsz a fent linkelt ügyészségi állásfoglalásról, miszerint nemcsak a letöltés, de a feltöltés is legális itthon?

    Proartos vagy?

    Hülye vagy, mondd?

  • 2009.09.15 23:32:53karit

    A legálisan működő internetes rádiók gondolom fizetnek némi aprópénzt a szerzői jogdíjakra. Nem tudom, hogy ez átalánydíj vagy a játszott számok után szétosztják az alkotóik között, de tény, hogy a zene fizikailag nem nálam van, én csak hallgatom. Azt, ami éppen jön.

    Viszont szerintem, ha "kívánságműsor-szerűen" ki-ki maga választhatná ki egy ilyen rádió online listájából, hogy éppen milyen zenéket akar hallgatni egymás után, az gyakorlatilag ugyanez lenne, annyi különbséggel, hogy a szarok után nem kapnának sokat az alkotóik (muszáj lenne ZENÉT írniuk vagy elmenni vagont rakodni), a jó zenék után viszont több jutna.

    Szummában ugyanannyiba kerülne a "rádiónak" mint most, nekem továbbra is semmibe, esetleg cserébe tíz számonként szólna valami reklám, amit ha akarok most is lehalkítok vagy elkapcsolok.

    Ha viszont így nézem, már aközött sincs nagy különbség, hogy a számokat a rádió szervere tárolja vagy letöltöm magamnak, és százszor meghallgatom (a bóti cédém sem ég el az első lejátszás után mint az MI-ben). Sőt, ha az így rám eső pár 10-100 forint jogdíjat "átalányban" hozzácsapnák a havidíjamhoz, becsszó, kifizetném.

    A már kölcsönözhető mozifilmekkel is így kéne. Aki meg kamerás szarokat nézne celofáncsörgős-köhögős hanggal, hadd tegye azt - vagy akasszák fel a sanzelizén.

  • 2009.09.15 23:38:17csatkaiszuzjozsef

    Szabályozás tipikus példája vagy a kilúgozott agyú droidnak.

  • 2009.09.16 00:12:49KomplexSokaság

    szabályozás:

    Nagyon egyszerű a megoldás. Három (azaz 3, three) év kopirájt maximum MINDEN műnek. Ezután nemcsak a kotta/partitúra teendő public domainbe, hanem a szoftver forráskódja, a használt algoritmus teljes leírása, a matematikai tétel bizonyítása, a gyógyszer vegyi összetétele és gyártási knowhowja is. Beleértve az újrafeldolgozás jogát műalkotásnál, szoftvernél is. Titkos szabványok (Blu-ray) alkalmazása tilos, kivéve a magáncélú privacyt.

    A szerzőnek nem lehet ennél több joga a saját alkotása fölött sem. Nem semmisítheti meg, nem akadályozhatja meg, hogy például más embert gyógyítsanak vele.

  • 2009.09.16 01:03:39SpencerBarnes

    Fésülni a netet, ráülni a forgalmazásra, terrorizálni, engem ez emlékeztet a GESTAPO módszerére...a nagy demokráciában hahhaaa. Egyébként anno minden filmem megvolt eredetiben VHS-en, megvettem őket 3000/stück, jött a DVD, mehettem a fenébe.Akkor megfogadtam hogy soha többet.Azóta már a DVD is halott számomra, csak HD-t gyűjtök. Ennek ellenére ami jó, azt biztos nem kamos változatban fogom megnézni ( pl. Tarantínó filmek stb ) hanem elmegyek a moziba és megnézem, hiába van HD vetítőm meg 4 méteres vásznam, ha egyből HD-ben kerülne torrentre akkor is moziban nézném meg a feeling miatt. Ami meg olyan hogy éppen csak elfér a winyón, arra úgy se költenék egy vasat se ha 200 lenne akkor se...

  • 2009.09.16 01:29:30hexy

    VOTE FOR PIRATE PARTY!
    Benn vannak az EU Parlamentben. DONT PANIC!

    We have 3 core policies:

    • Reform copyright and patent law. We want to legalise non-commercial file sharing and reduce the excessive length of copyright protection, while ensuring that when creative works are sold, it's the artists who benefit, not monopoly rights holders. We want a patent system that doesn't stifle innovation or make life saving drugs so expensive that patients die.

    • End the excessive surveillance, profiling, tracking and monitoring of innocent people by Government and big businesses.

    • Ensure that everyone has real freedom of speech and real freedom to enjoy and participate in our shared culture.

  • 2009.09.16 01:34:38hexy

    kiemelném hogy a művész legyen aki élvezi munkájának gyümölcsét és ne a kiadók, jogbirtokosok akik amúgy ezt az egészet kilobbizták a franciáknál, és nálunk is keménykednek pl.: proart

  • 2009.09.16 01:40:00hexy

    szabályozás:
    egyet bírok benned: hogy bevallottad te is tolvajcigány vagy

  • 2009.09.16 02:33:30bloggerek kíméljenek

    Csóró, monitorfejű, bloggerek!
    Az átlag franciákat ez a törvény nem érinti!
    Kultúráltabb országokban, az emberek inkább fizetnek 1-2 eurót egy zenért, mint-hogy illegálba keresgessék.

    És így a zenész megtudja venni a drága hangszereket.

  • 2009.09.16 05:17:59Yann Le Pentrec

    Mert megvan a legális források lehetősége (mint az említett iTunes Store), hogy beszerezhessék. Sajnos mi nem vagyunk piac, így marad a leech.

  • 2009.09.16 05:59:40móqs

    köpködtök rendesen... de a lopás az akkor is lopás. Mindegy, hogy mivel takarózol pl.: szar filmeket, szar zenéket csinálnak stb. Ettől még, ha te letöltöd és nem fizetsz érte, akkor LOPTÁL.

  • 2009.09.16 06:41:28mokas_gizi

    Ettől még senki sem fogja megvásárolni a szar CD-jüket mert van rajta 1-2-3 szám ami esetleg talán tetszik...
    Warez ettől max még jobban fog nőni, ezenfelül meg nagyon jó hogy valaki leüt valakit az utcán kap érte pár hónapot valaki letölt egy CD-t kap érte egy évet...!!!

  • 2009.09.16 06:44:35mokas_gizi

    Magyarországon pl drágábbak a külföldi előadók CD-i itt, mint külföldön ahol 4-5x fizetések vannak innentől meg tényleg az a hülye aki eredeti lemezt vesz ebben az országban...!!!
    Ezenfelül meg jó ha van évente 10 film ami valóban jó, amire azt mondom hogy azt még megvenném vagy elmennék érte moziba, az összes többi olyan hogy bőven elég 1x megnézni...sok esetben még az a egy alkalom is sok...

    Ha valami szar akkor azt valóban nem igen veszik az emberek...

  • 2009.09.16 06:58:54mokas_gizi

    A másik igen szomorú dolog, hogy egy CD mennyi jut el a szerzőhöz és mennyi jut el a kiadóhoz és társaihoz...mai világban inkább a kiadókat támogatod ha megvásárolsz egy CD-t és nem az előadót...
    Aki zenész az tudja igazán hogy miről beszélek jogvédők meg a másik fele azok úgy megkopasztják a zenészeket hogy nevetséges...

    Most ha ehhez hozzá teszem azt hogy a magyarországi jogvédő szervezetek nem egy vezetője volt az egyik legnagyobb film kalóz még a VHS korszakba akkor igen csak mulatságos ami pl itt kis hazánkban folyik...

  • 2009.09.16 07:24:55Sixy

    A helyzet az - de ezt már sokan elmondták előttem -, hogy ha egy film vagy egy zene nekem letöltve elnyeri a tetszésemet, akkor mindig megveszem eredetiben is. Már ha kapható Magyarországon. Éppen azért, hogy a szerzők kaphassanak belőle.

    De ha éppen most jelenti be a Warner, hogy nem fog forgalmazni hazánkban, akkor ugyan most mondja már meg valaki, hogy illegális-e letölteni egy olyan filmet, ami itthon más módon nem hozzáférhető? Esetleg egy koreai filmet? Vagy egy indiait? Vagy egy anime-sorozatot?

    Amúgy szerintem is az lenne a legjobb megoldás, ha a zeneszerzők egyszerűen a honlapjukra töltenék fel a számaikat, valamennyi jelképes összegért letölthetővé téve azokat. Így egyedül ők kapnák a pénzt, a kiadók meg a sarcaikkal mehetnének a bús fenébe. Ha mondjuk 600 Ft-nyi összegért 12-13 számot letölthetnék (olyat, amit tényleg szeretnék letölteni), akkor azért én minden további nélkül fizetnék.

  • 2009.09.16 07:27:54fkorbi

    no

    kicsit többet tudok erről

    nálunk nem lesz ilyen, szinte biztos. ASVA, és társai szeretnék, de. Ez az egész - fenntartani egy hatóságot, stb - kurva sokba kerül. A HADOPI éves költségvetése kb annyi, mint egy kisebb magyar minisztériumé. Vagy mint amennyi pénzt kap személyi juttatásokra az országos mentőszolgálat. Itthon nyilván ez kevesebb lenne, de még mindig lenne olyan sok, hogy ne érje meg. Mármint hogy ne érje meg az adófizetők pénzéből "finanszírozni" a tartalomipar illegális letöltésből vélt (soha nem bizonyított) veszteségét. A magyar politikusok segg hülyék, de költségessége miatt még egymás között sem tudnák eladni az ötletet, lopni meg egyszerűbben is lehet, ahhoz nem kell egy 50-100 emebert foglalkoztató hatóság.

    A másik dolog, amiről nem szólnak a híradások, ezt az egész dolog a tartalomipar, és a jogosultak megállapodásával kezdődött. A francia állam csak úgy vállalta fel a csendőr szerepét, meg költött egy valag pénzt erre, hogy a jogosultak vállalták, szélesítik, olcsóbbá és jobbá teszik a legális letöltési lehetőségeket. A megálapodásba ilyen van pl, hogy a mozifilmeket olcsóbban adják, hamarabb hozzáférhetővé teszik, stb. A magyar jogkezelők ehhez is pénzt kérnének, és valsz nem tennének semmit.

    Összességében tehát nem éri meg a hadopi model. És ivel nehezen lenyúlható, és nehezen indokolható pénzeket kéne rákölteni, a politika sem akarja majd (reméljük)

  • 2009.09.16 07:28:02GegeWarrior

    Tudtam én, hogy a franciák hülyék, de ennyire:) Meredek!Marha jó, hogy a gyilkosok mellett lesznek a letöltök:) Vicc az egész...

  • 2009.09.16 07:50:07PiciFaction

    Az előttemszólók egy részével 100% ban egyetértek a többi meg minde idióta:D
    Az internet betilthatatlan és szabályozhatatlan ha tetszik ha nem így van (ez persze csak a Demokratikus országokra jellemző Kínában például nagyon keményen szűrik) !
    Amíg szutyok pénzt keresek mert itt ennyi a bér addig drága pénzért nem fogok eredeti lemezeket venni és úgy is meg fogom szerezni a filmeket, zenéket stb. A magyar ember ilyen, hogy lop...már amennyiben ezt ténylegesen lopásnak lehet minősíteni.
    Szintén igaza van annak aki azt mondja faszért fizessek ha az SD kártyán PenDrive on is rajta vannak a jogdíjak.
    Sok sikert a Franciáknak meg az egész majom európának soha az életben nem fogják tudni visszaszorítani az illegális dolgokat mert lehetetlen...mint ahogy akármilyen vírusírtód van mindíg lesz vírus ami megfertőz, akármilyen tűzfalad van mindíg lesz spy, és akármilyen géped van úgy is lesz gyorsabb ;)

  • 2009.09.16 08:00:32zulu

    Ez az egész csak a kisgyerekek ijesztgetésére jó.
    Már ma is vannak olyan megoldások, amellyel el lehet rejteni az IP címet, de gyanítom, hogy az ilyen fasz törvények újabb lökést adnak ezek fejlesztésének.

  • 2009.09.16 08:20:00karatekutya

    szabályozás, móqs: Nem tudom, hogy ASVA alkalmazottak barátkozatnak-e 12 éves szellemi fogyatékosokkal, de megpróbálhatnátok, mert van közös téma.
    Az audiovizuális tartalmak letöltése Mo-n nem illegális.
    Ha hoznának róla egy törvényt, hogy mégiscsak illegális, akkor az Artisjusnak ezzel együtt le kellene mondania az adathordozókba beépített plusz díjakról.
    Erre nyilván sok esély van.

  • 2009.09.16 08:22:47karatekutya

    Ja, mellesleg olyan tartalmakat töltök le, ami Mo-n gyakorlatilag beszerezhetetlen. Akkor most fogyasztói társadalom van? Itt állok a pénzzel és nem tudom elkölteni, hogy az államnak ÁFA bevétele legyen belőle?

  • 2009.09.16 08:25:29futureboy

    egy zenésznek, ha felkerül a produktuma a file-megosztókra, és tölti mindenki, annál csak az a nagyobb gáz, ha nem kerül föl. vagy ami még rosszabb: felkerül, és nem tölti senki..

  • 2009.09.16 08:26:10w vista

    Nagyon naivak ha aszt hiszik, hogy az internetes "kalózkodást" (haha)politikailag "beszüntetik", ez lehetettlen, mert egyszerüen át alakul, ha valami globális akkor az a INTERNET, (a politikusok meg jonek menek)

  • 2009.09.16 08:52:58Vallalkozas Hatraltatasi Iroda

    Minden ilyen cikkhez leírom...

    Azt értsék meg a makimajom jogvédők, hogy NINCS AZ EMBEREKNEK TÖBB PÉNZÜK KULTURÁLIS TERMÉKEKRE. Van mondjuk havi 5eFt, el lehet dönteni mire költsék, 1 db drága gyári cd-re, vagy netre meg olcsóbb cd-k-re és koncert belépőkre - akárhogyis osztjuk fel, több pénz nincs, ebből nem lesz soha több bevétel, azt osszák el, ami jut. És az állam is gondolkodjon el amikor törvényt alkot - az a jó neki, ha az emberek békésen amúgy már pl tv-ben is eladott sorozatot néznek meg, vagy rádióban leadott zenét hallgatnak - vagy, mivel ez tilos kurvára rá fognak érni és majd mennek az utcára tüntetni, meg veri az asszonyt/gyereket, stb.

  • 2009.09.16 09:19:20Ludas Manyi

    Évekkel ezelőtt kiment Lomóndonba egy stáb, és beálltak egy játékszoftver üzlet pénztárához... Ötösével, tizesével hordták a srácok haza a játékokat. Óriási visszhangja volt ennek a rövidke tudósításnak itthon, merthogy amikor elkezdtek számolgatni kiderült, hogy a magyar "fater" másfélhavi keresetét hagyták ott a kis szigetlakók.
    Más!
    Miért drágább egy nyers, íratlan DVD, vagy CD M.országon, mint pl. Bécsben??? (Vannak, akik ebből élnek, mert megéri behozniuk!) Azért kedves olvasó társak, mert minden egyes eladott magyar DVD, és CD árából részesül a magyar jogvédő hivatal is, tehát ha vannak saját filmfelvételeim és kiírom DVD-re azután is fizetek adót!!! Nekem ezért sincs lelkiismeretfurdalásom amikor letöltök, de ha a kocsis milliárdok nem büntetendők, nehogy már engem hurcoljanak meg pár felejthető filmecske letöltéséért!

  • 2009.09.16 09:28:08w vista

    Ez a kis Sarkozy egy nagy luftot rugot, a svéd The Pirate Bay megszünt (ideiglenesen) de 100% hogy "rendezik soraikat"

  • 2009.09.16 09:29:51z666

    Persze, a letöltő tolvaj, a naponta 19900 Ft értékben lopó cigány meg csak áldozat...

  • 2009.09.16 09:52:44gftamas

    Nem tudom, az eszébe jutott-e esetleg a törvényhozóknak, hogyha olyan áron adnák a filmeket, zenéket, stb... akkor esetleg jóval kevesebben töltenének le illegálisan. Igaz, ebben az esetben Robby Williams nem keresne percenként annyi pénzt, mint egy Tesco eladó egész életében...

  • 2009.09.16 09:55:25szubjektiv

    Én nem fogok 5-6000 forintot fizetni egy cédéért,mert tetszik egy-két szám. Majd cserélgetünk személyesen, nem baj az, ha visszatérünk a személyességhez.

  • 2009.09.16 10:12:20mbaye

    Az audio CD vásárlás szerintem nem a letöltések miatt esett vissza, hanem már azelőtt, amikor torrent még nem is létezett és ennek az oka az ÁR volt. Már akkor is másolták az emberek a CD-t, amikor mp3 még nem volt. Már a kazettás korszakban is másolt mindenki.
    A magyar zenészek pedig állandóan azt hangoztatják, hogy ők nem a CD bevételekből élnek, hanem a koncertekből, fesztiválokból.

  • 2009.09.16 10:17:14mbaye

    Én korábban letöltöttem pár olyan könyvet, amit Magyarországon nem is lehet kapni, se Amazonról megrendelni. Sose olvashattam volna őket a The Pirate Bay nélkül!
    Vagy ha egy könyvet nem a szar-hulladék magyar fordításban akarok olvasni, hanem eredetiben? Akkor letöltöm? Akkor megyek börtönbe?

  • 2009.09.16 10:37:02jack o'neill

    karatekutya:
    Ne bántsd a 12 éves szellemi fogyatékosokat, egyszer találkoztam eggyel és fényévekkel életre valóbb volt, mint bárki az ASVA-nál...

  • 2009.09.16 10:42:13jack o'neill

    Amúgy most mi a baj? Majd' visszajön szépen másolás.
    Évekkel ezelőtt mikor a háztartások nagyobbik részében se net, de gyakran még PC sem volt akkor is ment a dolog. 1 megvette, 1 lemásolta, 150 hallgatta.
    A TDK, Samsung, LG, Pioneer jól megszedi magát, bótban akkor sem fognak többen venni....

  • 2009.09.16 11:32:56belekotty

    Hmmm.. ha itthon is lesz ijjen törvény, akkor bem1ek itt a 3as6árh1en nyitvahagyott összes wifibe és tele lesznek a börtönök.
    Na de kérdezem én a mekkdonáldcban eztán személyit kérnek majd a freewifizéshez? Vagy tökrem1 a mekkdonáldc, az étteremvezető + ül mint montekrisztó if várában?

  • 2009.09.16 11:36:41belekotty

    Az is vicc hogy a Szalainé elsétál 100 millával, az articsókosok szedik a lóvét minden nyers DVD után. Én versenyeket veszek fel a kamerámmal, van úgy hogy egy rendes verseny - pl ifi judo világbajnokság - 8 DVD. Azért én miért is fizessek az articsókosoknak? Mennyenek a qrva annyukba!

  • 2009.09.16 11:40:21Surprise

    i agree:)

  • 2009.09.16 11:52:34lamerjuzer

    KI NEM SZ*RJA TELIBE, HOGY EZEK A BÜDÖSTALPÚ, SEMMIHEZ SEM ÉRTŐ BÜDÖS GYÖKÉR PARLAMENTI NAPLOPÓ CIONISTA SZAPPANZS*DÓK, MIT FOGADNAK EL, VAGY MIT NEM, MIKOR ELÉG A PIPÁT A MEGFELELŐ HELYRE BETENNI, ÉS MÁRIS TITKOSÍTVA TÖLTÖK LE MÁRMIT, HA MEGPUKKADNAK MÉRGÜKBEN AKKOR IS.
    Az alábbi linken látható a hozzászólások között, hogy mit, hogyan kell tenni:

    http://www.sg.hu/cikkek/69768/elfogadtak_a_franciak_az_illegalis_letoltesek_elleni_torvenyt

  • 2009.09.16 11:59:51lamerjuzer

    Gyártottak már ezeknél sokkal különb emberekből is szappant a történelem folyamán.

  • 2009.09.16 12:02:48Bergeroth

    Az artisjus tehet erről az egészről. Mindenfajta adathordozóra kivetették a sápot, amit pofátlanul magasnak tartok egy ilyen ingyenélő bandának, és ezt már alapból belekalkulálták az adathordozók árába. Ezáltal feltételezve, hogy az illető lopni fog és illegális tartalmat fog tárolni rajta.
    Namost.
    Ha ők alapból ráraktak egy plusz összeget minden adathordozóra, akkor én ez alapján azt feltételezem, hogy megelőlegezték nekem azt, hogy illegális tartalmat másoljak rá az általam vásárolt adathordozóra.
    Innentől kezdve viszont nem értem akkor a dolgot. Miért is baj, hogy illegális tartalmak lehetnek az adathordozóimon? Hiszen előre kifizettettek velem nem kevés összeget, pont ezért.
    Akkor most ki lopott meg kit?

  • 2009.09.16 12:20:435perc

    szabályozás:"mekkora gecik, megbüntetnék a tolvajokat! még mit nem?!"
    Valamit félreolvastál. A kiadókat nem büntetik sajnos.

  • 2009.09.16 12:43:38Andrew_s

    A helyzet már-már klasszikus. "Miután a zeneipari eladások az év első negyedévében 18 százalékot estek vissza az előző év azonos időszakához képest," Azaz, a részvényeseknek beadtak valami üzleti tervet, amit a hibás árazás miatt nem sikerül teljesíteni. Na azt mind ellopták. Amíg a termék árát az határozza meg, aki lázad, hogy olyan áron nem veszik, addig hiteltelen. Ja, és szó nincs lopásról. max. illetéktelen használat. Esetleg elmaradt haszon, vagy hírnévrontás. Normálisan (ha nem szoftver, zene) ezek egyike sem BTK-s jogeset.

  • 2009.09.16 14:31:26Salvia Divinorum

    Vettem pár gyári DVD-t, erre az elején ott "A kalózkodás bűncselekmény" videóklip, amit nem lehet átugrani.

    F***nak idegesítenek ilyen hülyeségekkel, ha már megvettem gyáriban. Ezentúl tuti nem veszek egy filmet sem

  • 2009.09.16 14:40:51imakandi

    Csak a lopas temahoz hozzaszolva:

    Eloszor is itt Magyarorszagon, ha a le es a feltoltes, nem vagyonszerzes celjabol tortenik, vagyis te a filmet csak otthon nezed meg, vagy guy osztod meg, hogy nem kersz erte penzt, akkor az teljesen legalis. Szoval jogilag nem lopsz.

    Masodszor a lopas az, amikor valamit ugy vesznek el, hogy te azt nem tudod hasznalni, a letoltes nem ilyen, hisz nem a boltbol viszed ki a CD-t, amit mar nem tudnak azutan penzert eladni. Persze divatos lopasnak hivni, de akkor sem az. Az okozott karrol meg eleg nehez nyilatkozni, persze a zene es film kiadok milliardokrol beszelnek, a torrent oldalak felmeresei szerint a letoltok meg a legjobb vasarlok. Hogy melyik az igaz, azt nehez megitelni.

    Viszont csak egy erdekes pelda, a ps a generacionak legsikeresebb konzola volt es ebben igen nagy szerepe volt a csippelhetosegenek, ez tovabb is szallt a ps2-re, viszont a 3 ami eddig torhetetlen, kozel sem tarol annyira.

    Szerintem erre igen egyszeru a magyarazat, a letoltonek is kell gepet vennie, esetleg ha becsuletesebb akkor meg idonkent eredeti jatekot is vesz. Gondoljunk csak egy olyan csaladra, akiknek nincs annyi penzuk, hogy havi egy ket eredeti jatekot vegyenek, ezert warezolnak, de szep ha a gep mellett ott figyel egy par eredeti jatek, es nem is sajnaljak egy olyanra idonkent amit kiprobaltak, ahol mar tudjak, hogy ezt nem csak egyszer vegigjatszod es megy a szemetbe, mar ha egyaltalan vegigjatszod. Oke nem beloluk gazdagszanak meg a jatekkiadok, de mi a jobb, ha egyaltalan nem vesz semmit, mert nem tud warezolni, vagy inkabb van masolasra lehetoseg es ezert befigyel par eredeti dolog is. Szoval szerintem kozel sem annyira bizonyitot, hogy itt akkora karokozas tortenik.

    Vegul pedig harmadszor, a szep kis vilagunk ugy mukodik, hogy ha van penzed, akkor neked van igazad, a kiadok kilobizzak a politikusoknal a nekik kedvezo torvenyeket. Megveszik a birosagokat, nezzuk csak a Pirate Bay pert, szoval nehogy mar nekunk kelljen szegyenkeznunk.

  • 2009.09.16 16:47:10broafqa

    Fizetek egy kis belépőt (=üres CD/DVD adóval együtt), majd besétálok egy nagy terembe (=internet :P)... szép a festmény, gondolom. Fényképgép a zsebben, előkapom, katt (copypaste/download/stb.).
    Eddig a sztorival minden okés?
    Namármost a kijáratnál leszólít a gorilla: TE BÜDÖSGYÖKÉRCIGÁNYRABLÓBANDAVEZÉR LE MERTED MÁSOLNI A MONALISA-T ???!!!! BÖRTÖNBEEE!!!
    Ennyi.

  • 2009.09.16 21:17:33SpencerBarnes

    A MONALISÁNÁL valóban nem lehet fotózni :) Ez nem volt jó példa, amúgy maga az elmélet korrekt

  • 2009.09.17 03:02:44Flöcsy

    "Az az internet-előfizető, aki hagyja, hogy számítógépéről egy másik személy kalózkodjon, 1500 Eurós pénz- és egy hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélhető."

    Már látom a legújabb virusokat: a megfertőzött gépen elkezdenek letölteni egy mp3-at, majd feldobnak egy pop-up ablakot, hogy itt tessék megadni a bankkártya számot, amiről leemelünk 1000 Eurót, cserébe abbahagyjuk a kalózkodást, még mielött lefülel a hatóság. Még mindig spórol 500-at :)

    De van ennek jó oldala is: Microsoft kénytelen lesz befoltozni az XP (meg az újabbak) réseit, vagy minden eladott netbook után rögtön fizethetik is ki az 1500 büntit, hiszen hagyták hogy kalózkodjanak a gépeinken.

    "Ha egy megbüntetett előfizető egy másik szolgáltatóval köt szerződést, 3750 euró pénzbüntetéssel sújtható."

    Ki? Az előfizető vagy az új szolgáltató?

  • 2009.09.17 11:12:33kvp

    "A MONALISÁNÁL valóban nem lehet fotózni :) Ez nem volt jó példa, amúgy maga az elmélet korrekt"

    Lehet. En par eve laptoppal a honom alatt es fenykepezogeppel neztem meg a kiallitast es vegigfotoztam az egeszet (azaz csak a francia, az olasz es a nemetalfoldi reszet). Egyszer be kellett bekapcsolni a gepet is, hogy lementsem a kepeket a kartyarol, mert a szokasosnal nagyobb felbontas miatt megtelt. (eredetileg nem keszultem muzeumot nezni, csak munka mellett maradt egy kis idom) Senki nem szolt ram, se a fotozas miatt se a miatt, hogy miert ulok a louvre kozepen bekapcsolt laptoppal a terdemen...

    Persze azota valtozhattak az idok, de van egy olyan erzesem, hogy jelen torvenyt sem a francia kiadok eroltettek, hanem egy amerikai lobbi szervezet otlete volt.

  • 2009.09.17 22:21:26SpencerBarnes

    Ez elég érdekes, 3x voltam a Luvre-ba, és mindig max ujságpapírból tudtam a Mona Lisánál fotózni, mert ki téve a teremben 100 fotózni tilos tábla, és a néger tesók azonnal kizavarják azt aki sz@rik rá.Nem tudom mit jelent az az "egy pár éve" de én az utóbbi 3 évben minden évben voltam.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

Keresés