A Google hivatalos blogban jelentette be, hogy elindították a YouTube új szolgáltatását, a Leanbacket, egy továbbfejlesztett lejátszófelületet és műsortárat. A kezdeményezés célja, hogy a tévézés kárára növelje az egy felhasználóra eső napi átlag 15 perces nézőis időtartamot.
Az érdekes módon nem HTML5, hanem Flash technológiával elkészített oldal a YouTubeTestTube, az innovációs projekt keretében jött létre. Valójában az történt, hogy a közösségi oldalként működő videomegosztó funkcióinak többségét kidobták a Leanbackből, s csak a legfontosabbak maradtak meg (keresőmező, csoportosított ajánlatok, lejátszó) elrejthetően-előhívhatóan, így a teljes képernyős megjelenítés már erősen hajaz a tévézésre, vezérelni a billentyűzetről, a nyilak és az enter gombok segítségével lehet.
Az egyik fontos újítás, hogy ha belépünk az oldalra, onnantól kezdve a kiválasztott csatornán folyamatosan megy a lejátszás – emelte ki Chris Dale szóvivő. Hirdetések egyelőre nem lesznek a Leanbackben, de valamikor a jövőben valószínűleg már igen, mivel mindenképp nyereségessé kívánják tenni a szolgáltatást.
A Leanback része a Google TV koncepciójának is, így egyfajta kísérleti üzemként is értékelhető az ősztől induló technológia bevezetése előtt.