Az elemzők részvényeként 28 centes eredményt és 9,26 milliárd dolláros bevételt vártak. A cég második negyedéves bevételeit a 9,0-9,6 milliárd dolláros sávban valószínűsíti. Tavaly egész évben adózott eredménye 7 milliárd dollár lett, 38 százalékkal több a 2006-osnál, az üzemi eredmény 45 százalékkal 8,2 milliárd dollárra nőtt, a bevétel 8 százalékkal 38,3 milliárd dollárra emelkedett. (mti)
Egy amerikai nonprofit szervezet, a cambridge-i Porn for Blind olyan weboldalt üzemeltet, amelyen a neten elérhető pornóoldalak előzeteseiről gyűjtenek hangfájlokat a látássérültek számára. Az ABC News megszólaltatta az oldal egyik alapítóját, aki Elmerként mutatkozott be a lapnak. Elmer elmondta, hogy a több mint egy éve működő oldalt csak idén áprilisban fedezték fel igazán a netezők, közülük sokan azt hitték, hogy áprilisi tréfáról van szó. A honlapra egy e célra létrehozott felületen bárki készíthet mp3-at, a szabályok egyszerűek: egy létező pornóoldal valamelyik előzetes videóját kell minél plasztikusabban elmagyarázni. Jelenleg csak huszonegy leírás található a csökkentlátásúak miatt végtelenül egyszerű dizájnú az oldalon, de Elmer szerint ez hamarosan sokkal több lesz, miután csak az elmúlt három napban 50 ezren nézték meg az oldalt.
Az ABC News újságírója is kipróbálta a szolgáltatást, a huszonegy mp3-ból kettőt ő készített. Mint írja, nem is olyan egyszerű alámondásban elmagyarázni, hogy a videón éppen hogyan bonyolódnak egymásba a hölgyek és urak, főleg úgy, ha az ember az eredeti videó hosszához akar igazodni. Az újságíró azt is megjegyzi, hogy az mp3-ak a létrehozás után két másodpercen belül megjelentek, ami arra utal, hogy az oldal készítői nem nagyon építettek ellenőrzést a szolgáltatásba. Így elvileg tele lehet szemetelni az oldalt rosszul sikerült felvételekkel vagy bármilyen offtopic tartalommal – mi ebben a projekt halálát látjuk. Mindenesetre a kezdeményezés érdekes, és az ABC-s kolléga (sőt, kollegina) jó munkát végzett (ő készítette a straightboysf***ing.com-os mp3-akat), ékes angolsággal magyarázza el, hogy a videóban szereplő lány melle természetes, melltartója C-s és valószínűleg fut vagy pilatesre jár. És később, az akció elmagyarázása közben egyszer sem mondja ki az f-betűs szót (csak amikor az inkriminált oldal nevét említi).
A fékezést, a gyorsulást és a kanyarodást is jelző kerékpáros kabátot talált fel egy Londonban tanuló formatervező-szakos amerikai. Michael Cheng szerette volna biztonságban érezni magát biciklizés közben a brit főváros veszélyes utcáin. "A londoni éjszakában próbáltam ki a prototípust, egy 10 fontos, egyszerű esődzsekit, amire ledeket szereltem" - mondta a Middlesex Egyetem hallgatója. "Az autósok rögtön óvatosabbak lettek, lassabban előztek és több helyet hagytak". Az anorák hátára szerelt apró lámpák egy gyorsulásmérőből érkező információk alapján pirosan villognak, amikor a biciklis fékez, és zöldre váltanak, amikor a bringa gyorsul. A Reactive fantázianevű dzseki ujjain is vannak ledek, ezek akkor kapcsolnak, be, amikor viselője a karjával jelzi, hogy kanyarodni készül.
A The Times munkatársa ment néhány tesztkört az XL méretű esődzsekiben. Beszámolója szerint a hátuljában tekergő vezetékek, a sok kapcsoló és a 20 lámpácska miatt a Reactive olyan, mint egy karácsonyfa és egy öngyilkos merénylő bombával kitömött kabátjának a keresztezése. "Ez még csak a tanulmányverzió" - reagált Chen az újságíró megjegyzésére. "Fejlesztem tovább. A vezetékek a ruha anyagába integrálva futnak majd, az elektronikát pedig gyufásdoboz-méretűre kicsinyítem." A Reactive elnyerte a formatervező diákoknak kiírt hatezer fontos (1,8 millió forint) James Dyson nemzetközi dizájndíjat. A döntőbe jutott 14 pályamunka között volt tartásjavító alsónadrág és a belekerült anyagok összetételét elemző vécé is.
(MTI)
Heves vita folyik Ausztriában arról, hogy létesítsenek-e mobilmentes zónákat a tömegközlekedési eszközökön: vannak, aki lelkesen pártolják az elképzelést, akadnak olyanok, akik csak korlátozott tilalmat tartanak megvalósíthatónak, mások alkotmányellenesnek vélik az ötletet. A javaslat mögött az a megfontolás áll, hogy a mobilok és az mp3-lejátszók betiltásával biztosítani lehessen a többi utas nyugalmát, vagy legalábbis csökkenteni az amúgy is magas zajszintet a tömegközlekedési eszközökön.
Jelenleg kísérleti jelleggel a salzburgi helyiérdekű vasútjáratokon van érvényben részleges tilalom, felemás eredménnyel. A szerelvények utolsó kocsijának ablakán keresztben áthúzott mobilkészüléket ábrázoló fotóplakátok hirdetik a nyugalmi zónát, amelynek lényege, hogy mobilt és lejátszókat lehet ugyan használni, de csak csökkentett hangerővel. A két hónapja zajló kísérletet a nagyközönség egy része eddig kedvezően fogadta, mások viszont fel sem figyeltek rá. A gyorsvasútjáratokon szolgálatot teljesítő alkalmazottak legnagyobb kifogása az, hogy a tilalom betartása nehezen ellenőrizhető, és nincs kellő kényszerítő eszköz a kezükben.
A salzburgi autóbuszokon egyelőre semmiféle korlátozás nincs, a városi közlekedési vállalat vezetője úgy gondolja, addig nem is lenne értelme, amíg a tilalom nem országos szintű. A grazi polgármester másként látja. Április 16-án ő maga fogja kiragasztani az első plakátokat az autóbuszok és villamosok ablakaira. A tilalom azonban nem teljes: lehet használni a készülékeket, csak éppen nem beszélgetésre. Az osztrák Mobilkommunikációs Fórum (FMK) elveti a tilalom bármilyen változatát. Vezetője szerint a tájékozódás és az egymással való érintkezés alapjog. Inkább olyan felvilágosító kampányt tartana célravezetőnek, amely a józan belátásra apellál.
A politikai pártok között sincs egyetértés. A kormánykoalícióban részt vevő szociáldemokraták (SPÖ) elutasítják a tilalmat. Josef Kalina SPÖ-ügyvezető anakronisztikusnak nevezte a grazi polgármester tervét. Megítélése szerint ráadásul a mobilhasználat tilalma alkotmányos jogokba ütközik. Úgy gondolja, hogy az emberek civilizált viselkedésén, egymás iránti megértésén és a kölcsönös odafigyelésen van a lényeg: oly módon kell igénybe venni a kommunikációs eszközöket, hogy azzal ne zavarjuk a környezetünket. A Szövetség Ausztria Jövőjéért (BZÖ) ugyancsak a tilalom ellen ágál. A Zöldek ezzel szemben már jelezték, hogy törvénytervezet óhajtanak benyújtani a parlamentben mobilmentes zónák létrehozására a helyiérdekű vasútszerelvényeken. A bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien szóvivője elmondta, hogy a metróvonalakon tetemes költséggel építették ki a zavartalan mobilhasználatot biztosító hálózatot, ezért a legcsekélyebb okát sem látják a tiltásnak.
(MTI)
A holland Philips - a legnagyobb európai fogyasztói elektronikai gyártó és a világ legnagyobb fényforrásgyártója - hétfőn a vártnál nagyobb első negyedévi adózott eredménycsökkenésről számolt be elsősorban amiatt, mert mérséklődött televíziós készülékeinek az eladása. A cég üzemi eredménye 265 millió euróra hanyatlott az egy évvel korábbi 370 millió euróról. A szakértők 306 millió euróra számítottak. A Philips adózott eredménye 219 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 875 millió euróról és elmaradt a szakértők által várt 273 millió eurótól. Az egy évvel korábbi adat tartalmazta azt a 733 millió eurót, amennyiért értékesítette részesedését a Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSM) cégben. Az amszterdami székhelyű vállalat első negyedévi eladása 5,93 milliárd euróról 5,96 milliárd euróra bővült, ami megegyezett az elemzői becslésekkel. A Philips árfolyama idén eddig 18 százalékkal csökkent, pénteken 23,90 eurón zárt.
(MTI)
A közlemény szerint az információs társadalom fejlesztése és kiszélesítése iránt elkötelezett kábeles szolgáltatók abban bíznak, hogy a parlamenti képviselők is belátják: a digitális írástudás elterjesztése, a korszerű elektronikus szolgáltatások elérhetővé tétele az ország és az egész társadalom közös érdeke. Ezt a célt pedig semmilyen módon nem szolgálja további információtechnológiai járulékok és adók kivetése.
A több mint 400 kábeles távközlési szolgáltatót, köztük több mint száz internetszolgáltatót képviselő kábeltelevíziós szakmai érdekképviseletek közölték: elfogadhatatlannak tartják azt a törvényjavaslatot, amely adójellegű kulturális járulékkal sújtaná az internet-szolgáltatást és a digitális műsorvevő készülékeket (set-top-boxokat). (mti)
Az internet elterjedtségében igen nagyok a régiók közötti különbségek. Kijevre és környékére jut a felhasználók közel 60 százaléka, miközben a világhálóval leggyengébben átszőtt nyugat-ukrajnai Csernyivci megyére az előfizetőknek mindössze 0,13 százaléka jut. Hat iparilag fejlett megyében és a Krímben található az internetezők 30 százaléka, a fennmaradó 10 százalékon 19 megye osztozik. (mti)
Miután a Gizmodo blogban egymásnak feszült a pécés és a maces társadalom multisak ügyben (azon versengtek, kinek a gépe tud több alkalmazást futtatni párhuzamosan), most a linuxosok is beszálltak a versenybe. A Vista 108 alkalmazást tudott kezelni egyszerre (és csak 30 százalékosan terhelte le ezzel a processzort), a Mac OSX pedig 150-et. És most itt a válasz a Linuxtól, és az új rekord: 165 párhuzamosan futó program:
A Damballa biztonságtechnikai cég szakértői fedezték fel a Kraken zombihálózatot, ami már most kétszer akkora, mint a hírhedt Storm botnet a fénykorában (bár a Storm valódi méretére elég eltérő becslések léteznek, a Damballa speciel 200 ezer gépre tartja). Ráadásul a középkori tengerészlegendák víziszörnyéről elnevezett hálózat agresszívan nő, a hónap végére megmásfélszerezheti a méretét. A nyomozás egyelőre annyit derített ki, hogy az irányító szerverek Oroszországban, Franciaországban és Amerikában vannak, és a rendszer érzékenyen reagál a betolakodókra: a francia szerverek azonnal kikapcsoltak, ahogy a vírusirtó szakemberek megpróbáltak belépni a fertőzött gépekre. A Kraken vírusa nem használ újszerű technikákat, és a botnet által terjesztett spam (amiből jelenleg napi félmilliót küld szét, de a kapacitása sokkal többre is elég lenne) is a szokásos: online szerencsejátékot, gyógyszereket, pénzügyi befektetéseket reklámoz - a legfőbb gond az, hogy egyelőre nem ismerik fel - illetve csak gyanús fájlként hívják fel rá a figyelmet az antivírus szoftverek.
A Hitwise márciusi forgalmi statisztikái szerint a Google soha nem látott előnnyel vezeti a keresőmotorok népszerűségi versenyét Amerikában, ahol már a piac kétharmadát uralja (tavaly ilyenkor 64 százalékos volt az aránya). A Yahoo 20 százalékkal áll a második helyen, az MSN Search 5,25 százalékon áll (egy év alatt 9-ről zuhant vissza ide), az Ask.com pedig 4 százalékot bír felmutatni.
Érdekes még a keresések téma szerinti toplistája, ahol az egészségügyi témák vezetnek, aztán az utazás, a vásárlás, és csak utánuk a hírek és a szórakozás.
Azt eddig is lehetett sejteni, hogy az AMD megszabadul néhány munkásától, de az AP hírei szerint közel kétszer annyi dolgozót rúgnak ki, mint amennyiről eddig szó volt. Várhatóan minden tizedik alkalmazottat elbocsátják, ami a 16 ezres létszámot figyelembe véve azt jelenti, hogy 1600 ember kerül az utcára 2008 harmadik negyedévében. A cég ráadásul azt is bejelentette, hogy eredménye rosszabb lesz a vártnál (pedig eleve nem vártak sokat), köszönhetően az iparág általánosan gyenge teljesítményének.
A Sony év végéig a bluray-hardverek piacán 50 százalékos részesedést akar elérni – jelentette ki Ryoji Chubachi, a cég egyik igazgatója egy tajpeji sajtótájékoztatón. A japán vállalat jelenleg 20 százalékos részesedéssel bír, szóval a cél igen merész. A Sony a beépített bluray-felvevővel rendelkező hdtv-kkel, az utóbbi időben fellendülő PlayStation 3-eladásokkal és más bluray-lejátszós hardverekkel (például a Vaio laptopokkal) kívánja összehozni a hiányzó 30 százalékot. Nem lehetetlen, hogy ez sikerül neki: egy elemző szerint év végéig világszerte 29,4 millió háztartásban lesz bluray-lejátszó, ezek túlnyomó része PS3 lesz.
Az AP szerint utóbbi három hónapban 40 százalékkal esett az Nvidia részvényeinek árfolyama. A cég részvényei egyébként is igen változékonynak számítanak, az utóbbi 12 hónapban 17,31 és 39, 67 dollár között ingadozott az árfolyam. Egyedül múlt pénteken 4,3 százalékos (86 centes) volt az esés, akkor 19,11 dolláron állapodott meg az árfolyam. A nagy ingadozások oka az asztali pc-k eladásának lelassulása (a cég eladásainak közel 50 százaléka innen jön), a nagy rivális Intel és AMD megerősödése (aminek köszönhetően az Nvidia piaci részesedése 33,9 százalékról 31,8 százalékra esett a félvezetőpiacon), illetve az Nvidia költségeinek növekedése. A MarketWatch szerint a cég eladásai nem voltak rosszak az utolsó negyedévben (sőt, magasabbak voltak a vártnál), de a kiadások 16 százalékkal nőttek az elmúlt negyedévhez képest, és még nagyobb növekedésre lehet számítani ebben a negyedévben.
Régi vita, hogy a videojátékokban megjelenő erőszaktól a játékos is erőszakosabb lesz. Az intuitíve igaznak tűnő feltevést sokan cáfolták már, a Middlesexi Egyetem pszichológusainak nemrég közzétett eredménye pedig egyenesen az ellenkezőjét állítja: a brit tudósok szerint nyugtató hatásúak a videojátékok. A pszichológusok kutatásukkal egyébként arra keresték a választ, milyen tényezőktől fordulhat a virtuális agresszió valóságosba. Jane Barnett és kutatócsoportja 292, 12 és 83 év közötti férfit és nőt vizsgált, akik a World of Warcrafttel játszottak. A játékosokkal egy kérdőívet tölttettek ki, ami a személyiségüket valamint az agresszióhoz való hozzáállásukat firtatta, majd miután a játékosok két órát töltöttek a World of Warcraft előtt, megismételték a tesztet. Általánosságban a válaszolók nyugodtabbak voltak játék után, de nemtől, kortól és személyiségtől függően voltak kisebb különbségek. Barnett szerint további vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy az eredményt biztosan igazolni tudják. Mi mindenesetre elképzeltük, ahogy a körzeti orvos a napi nyugtató helyett felír a betegnek háromszor egy óra Warcraftet.
Több mint 300 ezer .eu kiterjesztésű honlapot és portált regisztráltak 2007-ben, és ezzel ez az európai identitást tükröző kiterjesztés - bevezetésének második évfordulójára - Európában a negyedik, a világon a kilencedik legnépszerűbb kiterjesztés lett. Az .eu kiterjesztést 2005 decemberben nyitották meg az előjogosultak számára, majd 2006. áprilistól adtak lehetőséget arra, hogy bárki ezt válassza, akinek székhelye vagy lakcíme az Európai Unió területén van.
Jelenleg 2,8 millió .eu kiterjesztéssel ellátott internetes címet tartanak nyilván. Az első évben természetes módon tapasztalt hatalmas kezdeti ugrás után a tavalyi, 300 ezer új regisztráció mindenképpen azt mutatja, hogy a .eu kiterjesztés gyökeret ver a köztudatban, és cégek, intézmények, egyesülések, de akár magánszemélyek is szívesen választják az olyan régi, bevett kiterjesztések helyett, mint amilyen például a .com, a .net, az .org vagy akár a nemzeti kiterjesztések. Az első évi előfizetések 80 százalékát megújították a második évre is, ami szintén a megszilárdulás jele.