Tartalom van, de nincs rá vevő

2006.09.11. 14:33
Hatalmas cikket közölt a Reuters a mobilos tartalomipar bénázásáról. Tartalomban nincs hiány, csak éppen alig van vevő, ezért most az értékesítési módszerek továbbfejlesztésére kell koncentrálni. Az M:Metrics júliusi tanulmánya szerint a teljes felhasználói bázis alig 10 százaléka vásárol csengőhangokat, játékokra 2 százalék költ, 0,4 százalék nézett pénzért videót, és 0,2 százalék vásárolt zenét.

Egyesek szerint csomagban kellene árulni a tartalmakat, mert aki letölt egy csengőhangot nam feltétlenül tudja, hogy az előadó fényképét is megveheti háttérképnek. Ehhez persze elfogadható árak kellenek, ami viszont most nem létező fogalom a mobilszolgáltatóknál.

Most nézzünk néhány érdekes adatot Magyarországról.

Az M Factory-tól megtudtam, hogy a Sziget és a Parádé wapos oldalait 34 ezren illetve 8,5 ezren látták (nem csak az események ideje alatt), és a látogatók összesen 447 ezer wapoldalt néztek meg. A legnépszerűbb valódi csengőhangot azonban csak 480-an töltötték le (Yonderboi: Were you thinking of me). A két wapoldal adatforgalma összesen 186 megabájt volt, ami röhejesen kevésnek tűnik. Mobilom gprs-számlálója most 140 megabájton áll, mondjuk az is igaz, hogy szinte sohasem wapozok, csak webezek meg emailezek.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!