Tartalom van, de nincs rá vevő

2006.09.11. 14:33
Hatalmas cikket közölt a Reuters a mobilos tartalomipar bénázásáról. Tartalomban nincs hiány, csak éppen alig van vevő, ezért most az értékesítési módszerek továbbfejlesztésére kell koncentrálni. Az M:Metrics júliusi tanulmánya szerint a teljes felhasználói bázis alig 10 százaléka vásárol csengőhangokat, játékokra 2 százalék költ, 0,4 százalék nézett pénzért videót, és 0,2 százalék vásárolt zenét.

Egyesek szerint csomagban kellene árulni a tartalmakat, mert aki letölt egy csengőhangot nam feltétlenül tudja, hogy az előadó fényképét is megveheti háttérképnek. Ehhez persze elfogadható árak kellenek, ami viszont most nem létező fogalom a mobilszolgáltatóknál.

Most nézzünk néhány érdekes adatot Magyarországról.

Az M Factory-tól megtudtam, hogy a Sziget és a Parádé wapos oldalait 34 ezren illetve 8,5 ezren látták (nem csak az események ideje alatt), és a látogatók összesen 447 ezer wapoldalt néztek meg. A legnépszerűbb valódi csengőhangot azonban csak 480-an töltötték le (Yonderboi: Were you thinking of me). A két wapoldal adatforgalma összesen 186 megabájt volt, ami röhejesen kevésnek tűnik. Mobilom gprs-számlálója most 140 megabájton áll, mondjuk az is igaz, hogy szinte sohasem wapozok, csak webezek meg emailezek.

Spanyolország

A szélmalmok földjén - Consuegra és Almodóvar del Campo.

Franciaország

Élménytúra Korzikán.